دریافت پلاسمای 127 بیمار کرونایی در اردبیل

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون موفق به دریافت پلاسمای 127 بیمار مبتلا به کرونا در استان شده و برای مداوای بیماران نیازمند به پلاسما به بیمارستان‌ها ارسال کردیم.

دریافت پلاسمای 127 بیمار کرونایی در اردبیل

شراره دژکام امروز در مراسم گرامیداشت هفته انتقال خون در اردبیل اظهار کرد: با دریافت پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونا بعد از 28 روز بهبودی سعی می‌کنیم تا با حفظ موازی بهداشتی و سلامت کامل پلاسما را در اختیار مراکز بیمارستانی قرار دهیم تا برای مداوا و بهبودی بیماران صرف شود.

وی خاطرنشان کرد: به صورت رسمی از اردیبهشت ماه این کار را شروع شده و در حال حاضر پلاسمادرمانی یکی از راه‌های اطمینان بخش درمان بیماران کرونا محسوب می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل با گرامیداشت نهم مرداد ماه سالروز تاسیس انتقال خون گفت: چهل و ششمین سالگرد تاسیس انتقال خون را در حالی گرامی می‌داریم که این سازمان خدمات بی‌وقفه‌ای را به بیماران و افراد نیازمند به خون ارائه می‌دهد.

دژکام افزود: ما به همه گروه‌های خونی نیازمندیم تا به نیاز بیماران پاسخ دهیم هر چند که در طول سال از گروه‌های خونی متعدد عملیات خون‌گیری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال و با شیوع کرونا تعداد مراجعین به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته ولی با این وجود 100 درصد نیاز خونی استان را تامین می‌کنیم.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل تصریح کرد: ما در همه پایگاه‌های انتقال خون استان به شکل ثابت و سیار در خدمت همشهریان هستیم تا با اهدای خون خود به کمک بیماران شتافته و در این شرایط سخت آنها را یاری برساند.

دژکام بیان کرد: علاوه بر اهداکنندگان مستمر انتقال خون آمادگی ارائه خدمات به گروه‌های مختلف را دارد تا به صورت جمعی و انفرادی اهدای خون داوطلبان را انجام دهد.

وی به نزدیکی ماه محرم و حرکت خوب نذر خون اشاره و اظهار کرد: از هفته آینده نوبت‌بندی برای این طرح شروع خواهد شد تا براساس این فرآیند اهدای خون به صورت مستمر و دایمی در ماه محرم و صفر انجام شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها