افزایش ابتلای کارکنان بانک‌ها به کرونا در فارس/ فعالیت مبتلایان به کرونا در ادارات جرم است

کرونا در فارس بخصوص، شیراز همچنان قربانی می‌گیرد، این در حالی است که هنوز مسئولان فارس تصمیمی برای دور‌کاری و یا کم‌کردن روزانه تعداد کارکنان ادارات و سازمان‌های استان در این شرایط بحرانی نگرفته‌اند.

افزایش ابتلای کارکنان بانک‌ها به کرونا در فارس/ فعالیت مبتلایان به کرونا در ادارات جرم است

با گذری‌در بانک‌های سطح شهر شیراز به‌خوبی می‌توان متوجه‌شد که مردم و مراجعه‌کنندگان برای انجام اموری مانند دریافت تسهیلات، نقد کردن چک‌، خدمات دریافت و پرداخت، پرداخت قبوض، گرفتن کارت، تمدید کارت و خدماتی مشابه در شعب بانک‌ها حضور پیدا می‌کنند و بدون رعایت فاصله اجتماعی سلامت خود و اطرافیان را به خطر می اندازند.

یک شهروند شیرازی با اشاره به اینکه برخی از کارمندان بانک‌ها هم در اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند،‌می گوید‌: هفته پیش برای انجام امور بانکی مجبور به یکی از شعب بانک ملی در خیابان زند رفتم.با کمال تعجب دیدم که چند نفر از کارمندان نه تنها از ماسک و دستکش استفاده نمی‌کنند که بدون رعایت فاصله اجتماعی در کنار همدیگر نشسته وصحبت می‌کنند.

این معلم بازنشسته در ادامه اضافه می‌کند: وقتی هم معترض شدم یکی از همان کارکنان گفت خیلی سخت نگیر اگر قسمت باشد مبتلا می‌شویم اگر هم نباشد هیچ اتفاق نمی‌افتد.

البته کارمندان بانک‌ها هم می‌گویند درست است که همه موارد بهداشتی در ادارات رعایت نمی‌شود اما برخی از مشتریان هم موضوع کرونا را جدی نمی‌گیرند.یکی از این کارمندان که در بانک ملت شاغل است و نخواست نامش در گزارش بیاید، می‌گوید : یکی از دوستانم در یکی از شعب بانک ملت تهران شاغل است، او برایم تعریف می‌کرد که وقتی همسر یکی از همکاران‌مان به کرونا مبتلا شد رئیس آن شعبه‌ از او خواست که حداقل روزی ۲-۳ ساعت در سرکارش حاضر شود تا کارها عقب نیفتد در صورتی که اگر فرد مبتلایی در خانه هست ،افراد دیگر خانواده را نباید مجبور به حاضر شدن در محل کار کرد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس هم در این باره می‌گوید: مدیران بانک‌ها به هیچ‌وجه کارمندان مبتلا به بیماری کووید 19 را نباید وادار به حضور در شعب کنند.

کریم ریگی زادگان با بیان اینکه طبق آخرین آمار در دو هفته گذشته حدود 157 کارمند بانک در استان به کرونا مبتلا شده اند می گوید:البته این آمار به صورت تصاعدی در حال افزایش است چرا که در مرحله نخست تعداد مبتلایان حدود 130 نفر بود که در روزهای گذشته به 157 نفر افزایش یافت.

او در پاسخ به فعالیت افراد مبتلا به کرونا در شعب بانک های استان خاطر نشان می‌کند: به هیچ‌وجه چنین موضوعی امکان ندارد زیرا ستاد مقابله با بیماری کرونا برای این مهم جرم لحاظ کرده است.

این مقام مسئول ادامه می دهد: به محض اینکه کارمندان علائم بیماری کرونا داشته باشند تست انجام می دهند و تا اطلاع ثانوی اجازه حضور در محل کار را ندارند.در شرایط فعلی جهت کنترل بیماری کرونا بعضی از شعب را تعطیل کرده ایم این در حالی‌ است که روزانه پس از پایان کار نیز شعب بانک های استان ضد عفونی می شوند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس با اشاره به اینکه به هیچ وجه اجباری برای حضور کارمندان و مبتلایان به کرونا در شعب بانک های استان را نداریم ادامه می دهد: اگرچه افراد تا 14 روز ناقل هستند بنابراین جهت کنترل این بیماری تمام نکات بهداشتی را رعایت می کنیم.

ریگی زادگان با بیان اینکه تاکنون یک شعبه بانک در خیابان جانبازان شیراز به دلیل ابتلای کارمندان آن به کرونا تعطیل شده است ادامه می دهد: برای کنترل این بیماری کارمندان یک شعبه بانک را در شهرستان لامرد جابجا کردیم . این در حالی است که اگر کارمندان به کرونا مبتلا شوند اقدام به تعطیلی شعب بانک می‌کنیم.

فعالیت افراد مبتلا در بانک ها شایعه است

download

اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در ادامه با بیان اینکه موضوع به کارگیری افراد مبتلا به کرونا در ادارات استان به هیچ امکان ندارد هم می‌گوید: طرح چنین موضوعاتی شایعه است.بی شک اگر مدیری هم چنین اقدامی انجام دهد توبیخ می شود.

علی اکبری می گوید: اگر تست افرادی که در بخش دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت هستند مثبت شود دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستقیم به این موضوع ورود کرده و موضوع را پیگیری می‌کند.

فعالیت مبتلایان به کرونا تخلف اداری است

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هم با اشاره به اینکه افراد مبتلا که از بیماری خود خبر دارند و به اداره مطبوع‌شان اطلاع نمی دهند در حال انجام تخلف هستند،می گوید: اگر مدیران با مرخصی و روند بهبودی افراد مبتلا در ادارات همکاری نمی‌کنند باز هم در حال انجام تخلف محض هستند و بی شک دولت طبق قانون تخلفات اداری با آنها برخورد می کند.

عبدالرضا قاسم‌پوربا اشاره به اینکه چند روزی است که بخشنامه برخورد با مدیرانی را که کارکنان مبتلا را در ادارات به کار می گیرند به همه ادارات ابلاغ کردیم، می افزاید:امیدوارم همه این بخشنامه را رعایت کنند. هر چند بعید می دانم چنین اتفاقی در ادارات استان رخ داده باشد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها