مسدود کردن ۳۲۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین از مسدود کردن ۳۲۰ حلقه چاه غیر مجاز امسال در سطح استان خبر داد.

مسدود کردن ۳۲۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان قزوین

یدالله ملکی با اشاره به سه هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان افزود: در سال ۹۳ در بررسی‌ها مشخص شد میزان افت آب منابع زیرزمینی در استان بیش از یک متر و ۷۰ سانتیمتر است که با اقدامات پیشگیرانه و اجرای طرح های تعادل بخشی وبستن چاه های غیرمجاز این میزان به ۹۰ سانتیمتر کاهش یافته است.

وی با اشاره به شناسایی چاه‌های غیرمجاز استان اظهار داشت: استان قزوین دارای یکهزار و ۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز فرم ۵ و یکهزار و ۱۸۸ حلقه چاه فرم یک است که برای برنامه ریزی منابع آبی باید ساماندهی چاه‌ها با جدیت دنبال شود.

ملکی ادامه داد: در حال حاضر تمام چاه‌های غیرمجاز استان شناسایی و پرونده سازی شده است و هزار و ۷۰۰ چاه فرم پنج که پس از سال ۸۵ حفر شده شناسایی شده‌ و با دستور قضایی پلمپ و پر شدند.

این مسئول اضافه کرد:چاه‌های غیرمجاز یکی از مهمترین تهدیدها برای منابع آب زیر زمینی محسوب می شوند و فعالیت آنها منجر به کاهش شدید حجم آب این منابع و حتی از بین رفتن آنها است.

وی بر اهتمام جدی شرکت آب منطقه ای قزوین برای تعادل بخشی آبخوان دشت قزوین تاکید و خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی گروه‌های انسداد با جدیت تمام مانع از برداشت های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی را در دستور کار دارند.

ملکی با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در دولت افزود: امسال. هشت میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تعادل بخشی در نظر گرفته شده است .

وی به نصب یک هزار و ۵۹۴ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق و ۴۰۳ کنتور هوشمند حجمی در استان اشاره کرد و گفت: برای ۲ هزار و ۶۸۹ حلقه چاه آب کشاورزی استان اصلاح پروانه صورت گرفته که با انجام آن سالانه ۱۵۳ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی به عمل آمده است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها