بیش از هزار تاکسیران قزوینی برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت نام کردند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: یک هزار و ۴۵۲ نفر از رانندگان تاکسی در استان قزوین برای دریافت تسهیلات کرونا نام نویسی کرده اند.

بیش از هزار تاکسیران قزوینی برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت نام کردند

سماعیل عرشیان اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکسیرانی جزو ۲۴ رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا محسوب‌شده و درآمد این صنف بر اثر شیوع این ویروس به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش‌یافته‌است، طبق مصوبه دولت، تاکسیرانان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا به‌نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به دریافت وام حمایتی ۶ میلیون تومانی ویژه ایام کرونا اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی جامعه هدف این سازمان را هفت هزار نفر اعلام کرد و افزود: استقبال خوبی برای دریافت این تسهیلات از سوی رانندگان انجام شده است اما عمده مشکل مغایرت کد ملی و شماره همراه متقاضیان در سامانه کارا است که تاکنون بخش عظیمی از این افراد نتوانستند در این سامانه ثبت نام کنند.

عرشیان ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی چندماه فعالیت این قشر از جامعه و کاهش تعداد مسافرین طی این مدت بیشترین خسارت را متحمل شدند که امیدواریم با رفع برخی اشکالات و همراهی بانک‌ها بتوانیم بخشی از این هزینه‌ها را جبران کنیم.

وی بیان کرد: به منظور تسهیل در امر ثبت نام پنج شعبه در این سازمان راه اندازی شده تا به صورت رایگان مشمولان این طرح در سامانه کارا ثبت نام شوند.

این مسئول اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ثبت نام در سامانه کارا تا نیمه دوم مرداد ماه ادامه دارد و رانندگان تاکسی‌متقاضی دریافت وام ۶ میلیون‌تومانی برای ثبت‌نام به سایت «کارا» به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، ۵۶۰ راننده خانم سرویس مدارس نیز مشمول این مصوبه هستند و کلیه رانندگان تاکسی و سرویس مدارس که خواهان بهره‌مندی از این تسهیلات هستند دعوت می‌شود از این فرصت بافی مانده استفاده کنند.

عرشیان از پرداخت وام قرض الحسنه ۲ میلیون تومانی به تاکسیرانان دارای شرایط خاص و آسیب‌دیده از ویروس کرونا خبر داد و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و بنیاد علوی منعقد شد، قرار است از طریق بانک سینا مبلغ ۲ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۲۴ ماهه و کارمزد پایین در اختیار تاکسیرانان آسیب‌دیده از ویروس کرونا قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از ارسال اسامی تاکسیرانان واجد شرایط توسط سازمان تاکسیرانی به اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، حدود ۴۰۰ نفر مورد تایید قرار گرفتند که با معرفی آنها به بانک سینا، وام قرض الحسنه به آنان پرداخت می‌شود .

در حال حاضر سه هزار و ۶۵۰ دستگاه تاکسی با پنج هزار راننده در سطح شهر قزوین کار جابجایی مسافر را برعهده دارند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها