ماجرای کوه خواری در شهر صدرای شیراز چه بود؟

دادستان شیراز درباره کوه خواری در شهر صدرای شیراز توضیحاتی را ارائه داد.

ماجرای کوه خواری در شهر صدرای شیراز چه بود؟

آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز درخصوص کوه خواری در شهر صدرای شیراز، اظهار کرد: شهر صدرا تنها شهر جدید استان فارس است که در ۱۰ کیلومتری شیراز واقع شده و از اوایل سال ۷۰ برای جمعیت بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه عمده مسکن مهر استان فارس و برنامه اقدام ملی مسکن در این شهر واقع شده است، ادامه داد: متولی واگذاری اراضی در شهر‌های جدید طبق قانون شرکت‌های عمران شهر‌های جدید است که در شیراز هم شرکت عمران شهر جدید صدرا مسئولیت را به عهده دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز اضافه کرد: در رابطه با موضوع کوه خواری قبلاً هم گزارشاتی رسیده بود که بررسی شده و در دستور کار شورای حفاظت از اراضی ملی دادگستری استان قرار داده شد و بازدید میدانی هم از محل صورت گرفت.

آسیابی افزود: موضوعی که در این خصوص مطرح است بحث تصرف عدوانی اراضی ملی و اراضی دولتی یا اراضی شهر صدرا نیست مشکل مربوط به نوع واگذاری این اراضی است که در دهه ۸۰ اتفاق افتاده و در قالب واگذاری به تعاونی‌های مسکن بوده است.

او ادامه داد: بنابراین درخصوص این موضوع، بحث تصرف عدوانی اراضی مطرح نیست بلکه مساله بحث واگذاری اراضی است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز تصریح کرد: مشکل اصلی هم مربوط به برخی واگذاری‌ها در اراضی با شیب بالا و در دامنه ارتفاعات جنوبی و شمالی شهر صدرا است که با توجه به وضعیت توپوگرافی و شیب نامناسب آن ما با شرکت عمران شهر صدرا توافقاتی داشته‌ایم.

آسیابی بیان کرد: در این خصوص دستورات قضایی لازم صادر شده و در قالب مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی دادگستری استان، نیز این موضوعات مطرح شده که مدیرعامل شرکت شهر صدرا نسبت به توقف عملیات اجرایی اقدام کنند و نسبت به تعیین تکلیف واگذاری‌هایی که با توجه به وضعیت توپوگرافی وضعیت مناسبی نبوده اقدامات لازم انجام دهند.

او گفت: پیشنهاد شده که با واگذاری اراضی معوض در قبال این اراضی و قطعاتی که صورت گرفته مشکل مرتفع شود، و اخیراً هم جلسه‌ای داشته ایم در شورای حفاظت از دادگستری استان فاس و این موضوع در دو نوبت در دستور کار شورا قرار گرفته و بنا است این معضل برطرف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها