یکهزار بسته بهداشتی در حاشیه شهر اردبیل توزیع شد

دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از توزیع یک هزار بسته اقلام بهداشتی و ۲۰۰ لیتر مواد ضدعفونی در مناطق محروم و حاشیه شهر اردبیل در پنج ماه گذشته توسط این کانون خبر داد.

یکهزار بسته بهداشتی در حاشیه شهر اردبیل توزیع شد

محمدحسام امینی‌نسب روز شنبه، در تشریح خدمات جهادی این کانون در ماه‌های اخیر و پس از شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان از اوایل اسفند ماه سال گذشته، اقدامات لازم برای تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد شوینده در مناطق محروم شهر اردبیل آغاز شده است که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به ارائه آموزش حضوری برای اهالی محل هنگام توزیع بسته‌های بهداشتی از جمله دستکش، مایع ضدعفونی کننده، ماسک، بروشور آموزشی و صابون افزود: همزمان با توزیع اقلام بهداشتی، با کمک خیرین استان، بسته‌های غذایی نیز شامل مرغ، تن ماهی، روغن مایع، ماکارونی، وایتکس، سویا و رب گوجه فرنگی نیز در محلات محروم اردبیل توزیع شده است.

دبیر ستاد دانشجویی مقابله با کرونای استان اردبیل اضافه کرد: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا، اعضای فعال کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، به صورت مجازی و میدانی با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم و پیشگیری از بیماری کرونا، فعالیت جهادی خود را در سطح شهر و به خصوص محلات حاشیه آغاز کردند.

وی ضدعفونی کردن معابر و محل‌های عمومی، برگزاری ایستگاه‌های سلامت در چند نقطه پرتردد شهر به منظور آگاهسازی و آموزش، ارائه مشاوره‌های درمانی و پزشکی با موضوع کرونا برای مردم و کسبه، اهدای مواد شوینده برای ضد عفونی محلات شهر اردبیل و بازرسی شبانه روزی از میوه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، اصناف و کسبه به منظور اطمینان از رعایت بهداشت را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پنج ماه گذشته ذکر کرد.

امینی‌نسب همچنین از اجرای طرح غربالگری و مراقبت از بیماران در ایام شیوع کرونا توسط این کانون خبر داد و گفت: از طریق تماس با شهروندان، غربالگری لازم برای کنترل بیماری کرونا انجام ‌شده و موارد مشکوک به ستاد کرونای استان گزارش و اعلام شد.

وی اضافه کرد: حدود یکصد نفر از دانشجویان عضو کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ایام شیوع کرونا در سامانه ۴۰۳۰ فعالیت کرده و روزانه پاسخگوی حدود ۷۰۰ نفر از شهروندان بودند.

دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین از غربالگری سه روستای پرخطر اردبیل توسط اعضای این کانون خبر داد و افزود: غربالگری این روستاها، با هدف آموزش و شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا انجام شده و تب سنجی، شرح‌حال گیری و معاینه لازم برای غربالگری کرونای ۶۰۰ نفر از خانوارهای هدف انجام شد.

امینی‌نسبت همچنین با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولید محافظ صورت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: این کارگاه به همت پویش دانشجویی مقابله با کرونا و با هدف تهیه و توزیع شیلدهای محافظتی راه‌اندازی شده و روزانه یکهزار عدد محافظ صورت تولید و برای استفاده کادر درمان تحویل اورژانس اردبیل شده است.

وی همچنین از همکاری کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با معاونت بهداشتی دانشگاه در فاز دوم طرح غربالگری و مراقبت در منزل در ایام کرونایی خبر داد.

در شبانه روز گذشته علاوه بر فوت ۹ نفر به علت ابتلا به بیماری کرونا، ۴۴ نفر نیز به تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان افزوده شد.

در شبانه روز گذشته، تعداد افراد بستری در مراکز درمانی استان به ۳۹۳ نفر افزایش یافته و تعداد افراد تحت‌نظر بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان به ۶۷ نفر رسید.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها