عملکرد اعجاز انگیز ایدرو در نصب هیئت مدیره ایران خودرو

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در احکام جداگانه ای دو نماینده خود را مشخص کردند.

عملکرد اعجاز انگیز ایدرو در نصب هیئت مدیره ایران خودرو

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در احکام جداگانه ای دو نماینده خود را مشخص کردند و این عملکرد فوق العاده ای از ایشان در این زمینه است چرا که در منصب رئیس ایدرو با سهم ۱۴٪ در ایران خودرو دو عضو منصوب می کنند.
البته این موضوع به شوخی گفته شد ولی در پس آن اشاره به دردی است که ایران خودرو و سایپا سالها از تصدی دولت می کشند دارند.
اگر چه ایران خودرو و سایپا محکوم به عقب افتادگی هستند و هر روز باید جواب انتقاد های مجلس و مردم و حتی دولتی ها را بدهند ولی باعث این موضوع دولتی اداره شدن این شرکت ها است از سویی دولت دست آنها را در قیمت گذاری کالا می بندد و از سوی دیگر مواد اولیه داخلی را به بالاترین قیمت به آنها می فروشد و نتیجه این معادله باخت باخت برای خودرو ساز وضرر سالانه بیش از بیست هزار میلیارد است.
چراکه دولت با در دست گرفتن هئیت مدیره این شرکتها آنها مجبور با انجام خرجهای غیر ضرور و سرمایه گذاری های ضرر ده می کند بدون انکه توجه کند غیر از ۱۴٪ سهام خود دیگران هم سهام دارند سهام دارانی که در بین آنها از کار افتادگان و بازنشستگانی هستند که سرمایه زندگیشان همین سهام است.
وقتی مدیرعامل منصوب ریس ایدرو باشد پس باید اجرا کننده فرامین رئیس ایدرو و وزیر صنعت دولت و رئیس جمهور باشد و در این موقعیت حتی مدیر موفقی مانندمقیمی که توانسته سر شکلی به ایران خودرو از هم کسیخته بدهد باید تاوان دستورات غلط دولت در بنگاه اقتصادی را بدهد.
آقای بیات رئیس ایدرو باید بدانند که با سهم ۱۴٪ فقط حق انتصاب یک نفر عضو هیئت مدیره دارند ولی ما دیده ایم که دولت با یک درصد سهم هم می تواند تمامی اعضا هئیت مدیره نصب نمایید.

منبع: سایت رسمی ایدرو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رصا
    0

    موقعیکه دولت درامد نداشته و روش اقتصادی نوین و مطابق ظرفیت های بالقوه کشور را نتواند بنیان و یا اصلاح نماید این طور سراسیمه و افسار گسیخته رفتار میکند.زمانیکه پاسخگوی نما مشکلات فقط مدیر عامل خودرو سازان دولتی باشد و هیئت مدیره مصون از هر پاسخگویی باز دولت حتی با نداشتن سهام و فقط نفوذ در شرکتهای ملی این چنین رفتار میکند.راستی دولت فقط نهایتا تا بهمن ۹۹ قدرت اجرایی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها