عبدالمهدی نصیرزاده:

دخالت سرمربیان کشتی را در رقابت‌های لیگ رد می‌کنم/ نمی‌توان زندگی را به خاطر کرونا متوقف کرد!

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: کسانی که مخالف برگزاری لیگ کشتی هستند باید این موضوع را در نظر بگیرند که بسیاری از اعضای جامعه کشتی از طریق همین لیگ ارتزاق می‌کنند و محل درآمد آنها، رقابت‌های لیگ است.

دخالت سرمربیان کشتی را در رقابت‌های لیگ رد می‌کنم/ نمی‌توان زندگی را به خاطر کرونا متوقف کرد!

برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی با حرف و حدیث زیادی همراه است. این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش، فعالیت‌های کشتی ممنوع است اما مسئولان سازمان لیگ کشتی تمام امور برگزاری لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی را در حال پیگیری هستند و امیدوارند با اخذ مجوز بتوانند این مسابقات را برگزار کنند. نکته قابل توجه اینکه تعداد تیم‌های متقاضی شرکت در رقابت‌های لیگ امسال برخلاف سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در حال حاضر ۱۰ تیم در کشتی فرنگی و ۱۱ تیم در کشتی آزاد برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کرده‌اند.

عبدالمهدی نصیرزاده درباره برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی گفت: ما در حال انجام تمام امور مربوط به برگزاری این رقابت‌ها هستیم و اگر اتفاق خاصی نیفتد، بیست و سوم مرداد ماه قرعه‌کشی انجام می‌شود تا تیم‌هایی که قرار است با یکدیگر مسابقه دهند، مشخص شوند. هم‌اکنون ۱۰ تیم در کشتی فرنگی و ۱۱ تیم در کشتی آزاد اعلام آمادگی کرده‌اند و احتمالاً این تعداد بیشتر هم خواهد شد. به هر حال وظیفه ما این است که شرایط برگزاری لیگ را فراهم کنیم اما در نهایت تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم.

وی گفت: کسانی که مخالف برگزاری لیگ کشتی هستند باید این موضوع را در نظر بگیرند که بسیاری از اعضای جامعه کشتی از طریق همین لیگ ارتزاق می‌کنند و محل درآمد آنها، رقابت‌های لیگ است. ضمن اینکه ممکن است کرونا تا دو سال دیگر مهمان ما باشد. به هر حال باید کنار آمدن با این ویروس را یاد بگیریم و مسائل را مدیریت کنیم. در کشور آمریکا شیوع کرونا همه‌گیر شده بود اما هم‌اکنون چند مسابقه را برگزار کرده‌اند. البته با توجه به شیوع موج دوم کرونا، مسابقات انتخابی المپیک در این کشور به مهر ماه موکول شد.

رئیس سازمان لیگ کشتی تأکید کرد: ضمن اینکه ما بارها گفته‌ایم تابع ستاد مقابله با کرونا هستیم و اگر آنها مجوز صادر کنند، این رقابت‌ها برگزار می‌شود که البته با پروتکل‌های خاصی انجام خواهد شد، به این صورت که کشتی‌گیران در قرنطینه باشند یا رقابت‌ها به صورت متمرکز یا بدون حضور تماشاگر برگزار شود. اگر این مجوز صادر شود، رقابت‌ها با چنین شرایطی برگزار خواهد شد. اگر در سطح جامعه نگاه کنیم، می‌بینیم فعالیت تمام اصناف به راه افتاده است، بنابراین نمی‌توان جامعه ورزش و به خصوص کشتی را جدا کرد.

نصیرزاده عنوان کرد: همان‌طور که گفتم محل امرار معاش خیلی از کشتی‌گیران از طریق همین لیگ است ضمن اینکه قراردادهایی هم که آنها منعقد می‌کنند، رقم آنچنان بالایی ندارد و مثل ورزشکاران بعضی از رشته‌ها نیستند که با توجه به بالا بودن رقم قراردادهایشان حتی اگر یک سال هم در لیگ حضور نداشته باشند، از نظر مالی دچار مشکل نشوند. آنها شغل‌شان ورزش کردن است و از طریق لیگ درآمد کسب می‌کنند و ما نباید این حداقل درآمد را قطع کنیم. بنابراین تمام امور را پیگیری خواهیم کرد و مابقی را به گذشت زمان می‌سپاریم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی در مورد شائبه دخالت سرمربیان تیم‌های ملی در رقابت‌های لیگ عنوان کرد: من چنین چیزی را کاملاً رد می‌کنم و اصلاً به این شائبه‌ها دامن نمی‌زنم. صحبت‌هایی مبنی بر دخالت سرمربیان تیم‌های ملی در رقابت‌های لیگ مطرح بود که پس از بررسی مشخص شد که کاملاً کذب بوده است. سرمربیان تیم‌های ملی شأن بالایی دارند و هر دو اسطوره‌های کشتی ما هستند؛ بنابراین چنین مسائلی را اصلاً نباید مطرح کرد. موضوع عدم دخالت سرمربیان تیم‌های ملی در رقابت‌های ملی از سوی خود آنها مطرح شد و اگر قرار بود چنین چیزی باشد، آنها خودشان این موضوع را مطرح نمی‌کردند.

رئیس سازمان لیگ کشتی یادآور شد: من فکر می‌کنم در شرایط فعلی وظیفه ما این است که موج مثبت به مردم و به خصوص به اهالی کشتی بدهیم. درست است که شیوع ویروس کرونا زندگی را در تمامی بخش‌ها با چالش مواجه کرده است اما با این‌حال زندگی جریان دارد و شما الان می‌بینید که تمامی برنامه‌ها در حال اجرا است. در سازمان لیگ کشتی هم اولویت اصلی ما حفظ سلامتی کشتی‌گیران است اما در کنار آن یأس و ناامیدی را دور کرده‌ایم چرا که امواج منفی باعث ایجاد استرس می‌شود و خود به خود ترس و نگرانی هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. بنابراین تلاش ما بر این است تا با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی شرایط قابل قبولی را برای برگزاری لیگ فراهم کنیم و امیدواریم که ستاد مقابله با کرونا هم مجوزهای لازم را صادر کند.

منبع: آنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها