۳۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان اردبیل لایروبی شد

مدیر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از لایروبی و بازگشایی ۳۵ کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در نقاط آسیب‌پذیر و نقاط با احتمال وقوع سیل و ایجاد خسارت ، خبرداد.

۳۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان اردبیل لایروبی شد

امین حسین‌پور گفت: هدایت و نگهداری آب‌های جاری در رودخانه‌ها نیازمند نگهداری و حفاظت از بسترر رودخانه­‌ها می‌باشد.

وی هدف از تعیین حد بستر و حریم رودخانه را حفاظت جان و مال مردم از خطرات سیل دانست و افزود: ۱۱ گروه گشت و بازرسی برای حفاظت از منابع آب ایجاد و در هر شهرستان مستقر شده که رودخانه‌ها و حریم آن را روزانه مورد بازرسی و بازدید قرار می‌دهند.

مدیر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهارداشت: حدود ۹۵۰ هکتار از اراضی بستر که مورد دخل و تصرف قرار گرفته بودند، آزادسازی و اقدامات حقوقی لازم در این خصوص انجام شده است.

حسین‌پور با بیان این که بر اساس اطلاعات سامانه کاداستر به زمین‌هایی که شامل بستر رودخانه می‌شوند سند تعلق نمی‌گیرد، از مردم و دستگاه‌های دولتی خواست تا در صورت انجام فعالیت‌های عمرانی و اجرایی در جوار رودخانه‌ها جهت استعلام حریم و حدود بستر رودخانه به اداره امور آب شهرستان محل موردنظر مراجعه کنند.

وی گفت: جهت گزارش تصرفات صورت گرفته در حریم و بستر رودخانه سامانه تلفنی ۳۱۷۱ در نظر گرفته شده تا گزارش‌ها توسط بازرسان شرکت آب منطقه‌ای مورد بررسی قرار بگیرد.

او افزود: در زمانی که احتمال وقوع سیل وجود دارد با صدور اطلاعیه‌هایی هشدارهای لازم داده می‌شود تا مردم موارد لازم را رعایت کنند.

مدیر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با دعوت از مردم برای همراهی و همکاری با شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به منظور جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها تشریح کرد: رعایت حدود بستر و حریم رودخانه برای حفظ جان و مال مردم ضروری است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها