بازگشایی مساجد ابهر مطابق با دستورالعمل‌های ستاد کرونا

فرماندار شهرستان ابهر گفت: در بازگشایی مساجد مطابق با دستورالعمل‌های ستاد کرونا عمل خواهد شد.

بازگشایی مساجد ابهر مطابق با دستورالعمل‌های ستاد کرونا

وجیه‌الله نوروزی صبح امروز (۱۶ مردادماه) در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان ابهر با اشاره به اینکه برخی از شهروندان در حوزه حمل و نقل فعال هستند، اظهار کرد: باید مجموعه به عنوان نمازخانه برای شاغلان این بخش در نظر گرفته شود.

وی از سرمایه‌گذاری چند مجتمع خدماتی و رفاهی در ابهر خبر داد و افزود: در همه این مجتمع‌ها اماکنی برای اقامه نماز در نظر گرفته شده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه در مجموعه‌هایی که شهرداری ابهر نسبت به سرمایه‌گذاری در آن اقدام می‌کند باید اماکنی برای نماز در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در این راستا همچنین نقاط پرتردد شهر نیز که برای آن‌ها نمازخانه تهیه نشده شناسایی و اهتمام لازم برای احداث این اماکن‌ مقدس وجود داشته باشد.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن اعیاد و مناسبت‌های مذهبی مانند محرم و عید غدیر، یادآور شد: در بازگشایی مساجد و برگزاری نماز جماعت نیز مطابق با دستورالعمل‌های ستاد کرونا عمل خواهد شد.

نوروزی با تاکید بر این‌که ابهر یکی از قطب‌های صنعتی استان به شمار می‌رود و واحدهای تولیدی فراوانی را در دل خود جای داده است، اضافه کرد: برخی از این واحدها دارای مکان مناسبی برای اقامه نماز نیستند، لذا با توجه به نقش محوری نماز باید اهتمام بیشتری از سوی مدیران این واحدها در این حوزه وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید با انجام اقدام خطرناک مانند برگزاری مجالس سبب آلودگی دیگران به کرونا شوند، ادامه داد: همه برنامه‌ها باید با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی برگزار شود.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان این‌که با توجه به شیوع کرونا در شرایط هشدار قرار داریم، اظهار کرد: نباید با انجام اقدامات خطرآفرین سبب افزایش آمار کرونا شد.

وی با اشاره به اینکه شاهد کاهش بستری بیماران کرونایی در شهرستان هستیم، تصریح کرد: تداوم روند هشدار کادر بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها را دچار مشکل می‌کند.

نوروزی با بیان این‌ مطلب که با توجه به شرایط هشدار، همه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در قطع زنجیره بیماری و مبارزه با آن سهیم باشند، ادامه داد: با تداوم افزایش شیوع بیماری کادر درمان و بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز دومین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در ابهر، ادامه داد: مردم خیر ابهر در کمک به آسبب‌دیدگان کرونا به خوبی انسان‌دوستی خود را به اثبات رساندند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در مبارره با کرونا، ادامه داد: تجربه ثابت کرده هر جا مردم پای کار بوده‌اند کارها به خوبی پیش رفته است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها