لزوم حذف آب شرب برای توسعه فضای سبز در کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در راستای توسعه شبکه آب خام فضای سبز و حذف آب شرب از این شبکه، این شرکت آمادگی تامین آب خام مورد نیاز فضای سبز سنندج را دارد.

لزوم حذف آب شرب برای توسعه فضای سبز در کردستان

کامران خرم اظهار کرد: امروزه با جدی تر شدن مسائل مرتبط با خشکسالی و کمبود منابع آب قابل استحصال، استفاده از منابع آب(شهری) برای فضای سبز به هیچ عنوان دارای توجیه نیست و اولویت همچنان بر تامین آب شرب مردم استان است.

خرم ادامه داد: شرکت آب منطقه ای کردستان در راستای صرفه جویی در منابع آب مصرفی در حوزه فضای سبز شهر سنندج آمادگی دارد نسبت به تامین آب از طریق کانال انتقال آب خام از سد قشلاق اقدام نماید.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف آب شرب سنندج بطور متوسط 1800 لیتر بر ثانیه است ، عنوان کرد:حدود یک ششم از این میزان صرف آبیاری فضای سبز شده که این رقم بسیار قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداری سنندج مطالعاتی را در خصوص تامین آب فضای سبز از طریق منابع آب موجود سطح شهر(چشمه ها و قنوات) و همچنین آب خام در دست انجام دارد که امید است با اجرایی شدن نتایج این مطالعات شاهد توسعه سرانه فضای سبز و کاهش وابستگی فضای سبز به منابع آب شرب باشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها