کردستان در تورم ماهانه استان نهم کشور شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری از خانوارهای شهری و روستایی در تیر ماه امسال، استان کردستان با تورم ماهانه ۶ درصد در جایگاه نهم نسبت به سایر استان‌های کشور قرار گرفت.

کردستان در تورم ماهانه استان نهم کشور شد

بهرام نصراللهی زاده روز یکشنبه اظهار داشت: تورم ماهانه کشور در تیر ماه ۴.۶ درصد بود و کردستان در خرداد امسال با تورم ماهانه ۵.۵ درصد در جایگاه نخست کشور قرار داشت.

وی به درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) استان اشاره کرد و افزود: این شاخص از ۱.۲۱ درصد در خرداد ماه به ۲.۲۶ درصد در تیر ماه افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه کشور در خرداد و تیر ۱۳۹۹ به ترتیب ۵.۲۲درصد و ۹.۲۶ درصد بوده است، اضافه کرد: کردستان در تیر ماه ۱۳۹۹ نهمین استان از لحاظ تورم نقطه به نقطه در کشور است.

کردستان در تورم ماهانه استان نهم کشور شد

وی به تغییرات شاخص دوازده ماه منتهی به تیر ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان و کشور هم اشاره کرد و گفت: این شاخص از (مرداد ۱۳۹۸ تا تیر ۱۳۹۹ نسبت به مرداد ۱۳۹۷ تا تیر ۱۳۹۸) به ترتیب ۳.۲۳ درصد و ۴.۲۶ درصد بود که کردستان از این لحاظ در جایگاه ۳۰ کشور قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تاکید کرد: تغییرات این شاخص در خرداد ماه امسال در کردستان و کشور به ترتیب ۲.۲۵درصد و ۸.۲۷ درصد است که استان در جایگاه بیست و نهم قرار داشت.

کردستان در تورم ماهانه استان نهم کشور شد

نصراللهی‌زاده گفت: ماه‌های قبل شیب کاهشی تغییرات شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبلی در کردستان در مقایسه با کشور تندتر بوده به گونه‌ای کاهش تورم ۱۲ ماهه در تیر ماه ۱۳۹۹ نسبت به خرداد ماه امسال در کردستان ۹.۱ درصد و در کشور ۴.۱ درصد بوده است.

کردستان در تورم ماهانه استان نهم کشور شد

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها