ورود کامیون‌های حامل مواد سوختی به درون شهرهای استان کرمانشاه ممنوع شد

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، ورود کامیون‌های حامل مواد سوختی و اشتعال‌زا، بجز کامیون‌هایی که بنزین، گازوئیل و نفت مورد نیاز شهرها را تامین می‌کنند، به درون شهرهای استان کرمانشاه ممنوع شد.

ورود کامیون‌های حامل مواد سوختی به درون شهرهای استان کرمانشاه ممنوع شد

جلیل بالایی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی چند روز قبل در یکی از پارکینگ‌های شهر کرمانشاه و تصمیماتی که برای پیشگیری از حوادث مشابه در نظر گرفته شده، گفت: بر اساس این دستور که هفته گذشته از سوی استاندار به کلیه دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد، از این پس ورود کامیون‌های حمل مواد سوختی و شیمیایی خطرناک که قابلیت اشتعال داشته باشند، به داخل شهرهای استان ممنوع است.

وی ادامه داد: مسئولیت ممانعت از ورود این کامیون‌ها به داخل شهر بر عهده پلیس راه و پلیس راهور است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، این کامیون‌ها حق خواب در پارکینگ‌های داخل شهری را هم ندارند.

بالایی با بیان اینکه کامیون‌هایی که بنزین، نفت و گازوئیل مورد نیاز شهرها را تامین می‌کنند و کامیون‌های حمل سوخت از پالایشگاه کرمانشاه از این موضوع مسثتنی هستند، تاکید کرد: این تصمیم عمدتا برای کامیون‌های ترانزیت سوخت و مواد شیمیایی قابل اشتعال است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سازمان صمت استان نیز مکلف شد برای صدور مجوز به پارکینگ‌های درون شهر حتما از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری استعلام بگیرد و بر اساس اظهار نظر آنان نسبت به استقرار تجهیزات مورد نیاز اطفاء حریق در تمام پارکینگ‌ها اقدام شود.

بالایی اضافه کرد: به علاوه مسئولیت نظارت بر عدم پذیرش کامیون‌های حامل مواد سوختی و خطرناک در پارکینگ‌های سطح شهرهای استان کرمانشاه نیز با سازمان صمت است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها