پروژه آب شیرین کن ملکشاهی هفته دولت به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه آب شیرین کن ملکشاهی گفت: در صورت تامین اعتبار این پروژه هفته دولت تکمیل و به بهره برداری می رسد.

پروژه آب شیرین کن ملکشاهی هفته دولت به بهره برداری می رسد

نورالله تیموری روز یکشنبه با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: فاز اول این پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب هم اکنون آماده شده و به صورت آزمایشی در مدار آبرسانی شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح مشکل شوری آب شهرستان برطرف می شود، تاکید کرد: این طرح با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع بیش از ۱۶ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به فاز دوم اجرای این طرح یادآور شد: با رایزنی های انجام شده تلاش خواهیم کرد بزودی و با تامین اعتبار فاز دوم این پروژه را اجرایی کنیم.

تیموری اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه آبرسانی در شهر ملکشاهی را ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در کنار این طرح، پروژه آبرسانی از سد چم گردلان نیز با پیشرفت ۷۰ درصد در حال اجراست که آب شرب شهرستان را در بلند مدت تامین می کند.

طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل، سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب،۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر در حال اجرا است.

وی گفت: ایستگاه پمپاژ شماره ۱ بطور کامل اجرا شده و ایستگاه های پمپاژ ۲ و ۳ و تصفیه خانه آب با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا است.

تیموری یادآور شد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی بطول ۳۰ کیلومتر بطور کامل اجرا شده است و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار متر مکعب مخزن، هفت هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاههای پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستا های اطراف خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها