معرفی ۵۰ واحد احتکارکننده کالا در قزوین به تعزیرات حکومتی

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۵۰ واحد صنفی در رسته‌های عمده فروشان مواد غذایی و کالاهای اساسی که برای احتکار کالا اقدام کرده بودند، شناسایی و با تشکیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

معرفی ۵۰ واحد احتکارکننده کالا در قزوین به تعزیرات حکومتی

علی اکبر کبیری با اعلام این خبر گفت: با بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی از ابتدای سال جاری تاکنون از ۴۷ هزار و ۹۹۰ واحد صنفی، بازرسی صورت گرفته که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۶۹ واحد متخلف شناسایی شدند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و تحریم‌هایی که علیه کشور صورت گرفت، دولت برای واردات برخی کالاها نظیر انواع لاستیک، لوازم خانگی، برخی کالاهای اساسی نظیر برنج، شکر و اقلام پروتئینی مانند گوشت، ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در نظر می‌گرفت که با حذف ارز دولتی شاهد افزایش قیمت کالاهای ذکر شده بودیم.

این مسئول ادامه داد: جهت نظارت و بازرسی از وضعیت بازار، گشت‌های مشترکی متشکل از سازمان صمت، سازمان تعزیرات حکومتی، دادستانی و نیروی انتظامی فعال شد تا با افرادی که به عنوان اخلالگران اقتصادی اقدام به احتکار کالا داشتند، برخورد شود.

کبیری عنوان کرد: با راه‌اندازی شعب ویژه نسبت به بازرسی از این واحدها اقدام شده و با مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی یا تولیدی، تشکیل پرونده شده و جهت صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صمت استان با اشاره به ثبت یک هزار و ۴۷۶ مورد گزارش و شکایات مردمی افزود: عمده‌ترین تخلفات به ترتیب اولویت در مورد گرانفروشی، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن تعهدات و ارایه کالا بوده است.

وی ابراز کرد: طرح نظارت بر لوازم خانگی نیز یکی از طرح‌هایی است که اکنون در حال انجام است و در این راستا تاکنون پنج انبار کالا که اقلام لوازم خانگی در آنها نگهداری می‌شد، به دلیل اعلام نکردن موجودی و عرضه نکردن شناسایی شدند که بعد از تشکیل پرونده، جهت صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

به گفته این مسئول، واحد ستاد خبری و تلفن ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی است که در اسرع وقت رسیدگی خواهند شد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها