توزیع نذورات در آرامستان‌های کرمانشاه همچنان ممنوع است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه گفت: رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی برای حضور مردم در آرامستان‌ها و زیارت اهل قبور در راستای پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا ضروری است.

توزیع نذورات در آرامستان‌های کرمانشاه همچنان ممنوع است

حجت الاسلام احمد شیرین‌سخن با اشاره به بازگشایی مجدد باغ‌فردوس و بهشت زهرا(س) اظهار کرد: رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی برای حضور مردم در آرامستان‌ها و زیارت اهل قبور برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است، با توجه به بازگشایی آرامستان‌ها از زائران اهل قبور درخواست می‌شود برای افزایش ایمنی و پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا تا رسیدن به وضعیت مطلوب نکات بهداشتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی بر آن تاکید شده را در مراجعه به آرامستان‌ها رعایت کنند.

وی افزود: زائران اهل قبور در زمان حضور در آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه باید فاصله‌گذاری بین افراد را رعایت کرده و از برقراری تماس با سطوح و تجهیزات خودداری کنند.

وی با اشاره به این که استفاده از وسایل بهداشتی مانند ماسک و دستکش برای همه افراد مراجعه کننده به آرامستان‌ها الزامی است، افزود: در کنار این موارد به زائران اهل قبور توصیه می‌شود تا در آرامستان‌ها از کتب ادعیه و قرآن شخصی استفاده کرده و مدت زمان حضورخود در آرامستان‌ها را به حداقل برسانند.

حجت الاسلام شیرین‌سخن خاطرنشان کرد: خانواده‌ متوفیان از برگزاری هرگونه مراسم ختم با عناوین سوم، هفتم، چهلم و یا سالگرد در مزار خودداری کنند.

وی با اشاره به این که به زائران اهل قبور توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از بطری‌های آب آشامیدنی بسته‌بندی شده استفاده کنند، اضافه کرد: توزیع نذورات به ویژه مواد غذایی نظیر خرما، حلوا و.. در آرمستان‌های شهرداری کرمانشاه ممنوع بوده و از این کار جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری در پایان گفت: شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال بازگشت مجدد محدودیت ها برای زیارت اهل قبور وجود دارد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها