چگونه در بازی‌های آنلاین امنیت داشته باشیم

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به حفظ امنیت کاربران در بازی‌های آنلاین به دلیل استفاده آنها از اینترنت به ارائه نکات هشداری پرداخت.

چگونه در بازی‌های آنلاین امنیت داشته باشیم

سرهنگ داود معظمی گودرزی، با اشاره به اینکه بازی کردن جزئی از روند رشد و تکامل کودکان است و کودکان در هر دوره سنی متناسب با حس و نیازشان به بازی‌های مختلفی روی می‌آورند، گفت: در عصر ارتباطات، با آمدن اینترنت و ابزارهای الکترونیکی، کودکان و نوجوانان نیز به بازی‌های رایانه‌ای تمایل پیدا کرده اند و به دلیل جذابیت‌های خاص این بازی‌ها، کودکان روز به روز به آنها وابسته‌تر می‌شوند.

این مقام سایبری اضافه کرد: هم اکنون بازی‌های رایانه‌ای به سمت آنلاین شدن پیش رفته و طرفداران بیشتری نیز دارند به طوری که بسیاری از بزرگسالان هم طرفدار این‌گونه بازی‌ها هستند.

رئیس پلیس فتا افزود: حفظ امنیت کاربران در بازی‌های آنلاین به دلیل استفاده آنها از اینترنت، اهمیت فراوانی دارد که افراد پیش از ورود به این بازی‌ها، ابتدا باید امنیت خود را تأمین کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

این مقام پلیسی عنوان کرد: کلاهبرداری در قالب خرید و فروش اکانت بازی، هک کردن حساب کاربران فضای مجازی، اغفال کودکان و نوجوانان از جمله تهدیداتی هستند که ممکن است متوجه کاربران بازی‌های آنلاین به خصوص کودکان و نوجوانان شود.

وی تصریح کرد: هرگز جزئیات کارت و حساب بانکی خود یا والدین تان را به اشتراک نگذارید و بازی‌ها را از سایت‌های فروش بازی نامعتبر و ناشناس نصب نکنید.

سرهنگ گودرزی تاکید کرد: بازهای را از لینک‌های دریافت شده در شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنید و بازهای که به صورت کپی و غیر مجاز توزیع می‌شوند را نصب نکنید.

رئیس پلیس فتا تذکر داد: دوستان خود را در فضای مجازی وارد زندگی داخلی نکنید و در بازهای آنلاین از گفت و گوی صوتی یا تصویری دوری کنید.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها