نجات قاتل پس از اجرای حکم قصاص در بجنورد

مددجوی زن زندان بجنورد که با ارتکاب قتل عمد همسر خود محکوم به قصاص نفس شده بود، یکی دو دقیقه پس از اجرای حکم قصاص بخشیده شد.

نجات قاتل پس از اجرای حکم قصاص در بجنورد

مجتبی محمدی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: مددجوی زن زندان بجنورد که با ارتکاب قتل عمد همسر خود محکوم به قصاص نفس شده بود پس از سه سال و نیم تحمل حبس و اجرای دقیق فرایند رسیدگی قضایی، برای اجرای حکم به محل منتقل شد.

در زمان تحمل حبس این مددجوی زن از همه استمداد خواسته بود تا شرایطی فراهم شود که اولیای دم از حق قانونی خود «قصاص» گذشت کنند اما تلاش‌های معتمدین، مددکاران زندان و حتی گروه صلح و سازش بی‌نتجه ماند و اولیای دم اصرار بر اجرای حکم داشتند.

محمدی افزود: طناب دار بر گردن مددجو (آ-ج) حلقه زد، حتی مقام‌های قضایی حاضر در صحنه هم برای گرفتن رضایت تلاش می‌کردند ولی باز حرف پدر و مادر مقتول یکی بود، قصاص. بالاخره اولیای دم چهارپایه زیر پای عروسشان را کنار زدند و مددجو (آ-ج) در ۳۲ سالگی خود را به دست خداوند سپرد و آویزان ماند.

هنوز کسی مرگ (آ-ج) را باور نمی‌کرد، یکی دو دقیقه از دست و پا زدن او می‌گذشت که پدر و مادر مقتول به گریه گفتند و اعلام بخشش کردند؛ آن هم پس از دو دقیقه معلق ماندن بین مرگ و زندگی. بلافاصله با همکاری افراد حاضر در صحنه زن از چوبه دار پایین آورده شد. پزشک زندان به سرعت کار احیا را آغاز کرد و دقایقی بعد او را با آمبولانس روانه بیمارستان کردند که خوشبختانه زن جوان زنده ماند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • انسان دوس
    0

    بنظر اشتباه است کسی که عمدا دست به قتل می زند نباید بخشیده شود تا جامعه عبرت گیرد

    نظرات شما -
    • قلاب
      0

      ببخشش قاتل یه امر شخصی و مربوط به روابط اولیای دم و قاتل هست و هیچ کسی حق دخالت در این قضیه رو نداره چون این حکمی هست که خداوند در قرآن برای این قضیه تعیین کرده

    • غلام
      0

      شما ازاون افراد .....هستید که نه بخشش توذاتتان هست نه انسانیت

  • عبدالرسول
    0

    تو نیکی میکن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز

  • مجید
    0

    این خانم که بدین شکل بخشیده شد تقریبا تا اخر عمر یک مرده حساب می شود چرا که شوک روحی مرگ را درک کرده ودیگر ان انسان سابق نخواهد شد وشاید تا اخر عمر مجبور به استفاده از دارو وغیره شود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها