میزبانی فرهنگسراهای تهران از عزاداران حسینی

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به آمادگی فرهنگسراها برای عزاداری محرم گفت: این سازمان امسال به مناسبت ماه محرم فضاهای منطبق با دستورالعمل‌های بهداشتی را برای هیات‌های مذهبی مهیا کرده است.

میزبانی فرهنگسراهای تهران از عزاداران حسینی

حجت الاسلام میثم امرودی اظهارداشت: این سازمان محرم امسال برای حمایت و پشتیبانی از هیات‌های مردمی، فضاهای در اختیار خود را که با شرایط دستوالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت منطبق بوده است، در اختیار هیات‌های عزاداری قرار می‌دهد.

وی گفت: این فضاها که بیشتر آنها در محل فضاهای روباز فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ شامل ۵۹ مورد با مساحت ۵۰ هزار و ۲۵۵ مترمربع است، ظرفیت برگزاری مراسم برای بیش از ۲۰ هزار نفر را خواهد داشت.

امرودی افزود: طبق پیش‌بینی‌هایی انجام شده یکی از معضلات پیش روی هیات‌های مذهبی در محرم امسال که به واسطه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است، تامین فضای مورد نیاز برای برگزاری مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

عضو ستاد ملی محرم ۹۹ بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره فرمودند، در عزاداری‌های محرم، معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند و برگزاری مراسم در فضای باز و با امکان رعایت فاصله مناسب از مهمترین دستورالعمل‌های مورد نظر ستاد کرونا بوده است.

وی اظهارداشت: بر این اساس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، ظرفیت‌های خود را برای برگزاری مراسم عزاداری در سطح محلات پایتخت شناسایی کرده و در اختیار هیات‌های مذهبی قرار می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برای تسهیل و دسترسی آسان هیات‌ها به اماکن پیش‌بینی شده، سامانه‌ای به نشانی jelveyesoog.farhangsara.ir راه‌اندازی شده است که متقاضیان می‌توانند از ۲۵ مردادماه، از طریق این سامانه اقدام به مشاهده و رزرو اماکن مورد نظر کنند.

امرودی افزود: ویژه برنامه «جلوه سوگ» که عنوان بسته برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت محرم و صفر است، امسال نیز برای هفتمین سال پیاپی با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با شعار «حسینیه‌ای به وسعت یک شهر» برگزار می‌شود.

مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه‌ها و ثبت‌نام اماکن مورد نظر برنامه «تکیه» با سامانه تلفن گویای ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

دبیرخانه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا روز گذشته دستورالعمل و ضوابط برگزاری مراسم ماه محرم و صفر را ابلاغ کرد.

مسئولیت اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با سازمان تبلیغات اسلامی است که با تشکیل کارگروه برگزاری مراسم عزاداری و مشارکت نمایندگان هیات‌ها، مداحان، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، سازمان بسیج، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها