یک نماینده مجلس:

محرم امسال مردم برای احسان به محرومین دست به دست هم خواهند داد

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم گفت: طبیعتا ملت خداجو و حسین دوست ایران در ماه محرم امسال دست به دست هم خواهند داد و با رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی به مستضعفین و محرومان احسان و اطعام دهی خواهند داشت.

محرم امسال مردم برای احسان به محرومین دست به دست هم خواهند داد

حجت الاسلام حسن نوروزی درباره اینکه با توجه به فرارسیدن ماه محرم و درگیری کشور با کرونا چقدر لازم است برای عزاداری ماه محرم اطعام دهی و ادای نذرها در قالب کمک مومنانه و کمک به نیازمندان در دستور کار قرار گیرد؟ اظهار داشت: ماه محرم ضمن اینکه ماه عزاداری بر امام حسین(ع)است ماه اطعام دهی برای امام حسین(ع) و کمک به نیازمندان هم است.

وی افزود: از آن جا که ستاد ملی مقابله با کرونا برای رعایت پروتکل ها شرایط خاصی را برای محرم امسال برای مثال در امر اطعام دهی در نظر گرفته است طبیعتا ملت خداجو و حسین دوست ایران دست به دست هم خواهند داد و به یاد و نام امام حسین (ع) و به یاد گرسنگی و تشنگی فرزندان ایشان با رعایت نکات و پروتکل ها به مستضعفین و محرومان احسان و اطعام دهی خواهند داشت، طبیعتا این احسان، پسندیده حضرت فاطمه زهرا(س)است.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم ضمن اشاره به جایگاه والا و ارزشمند عزاداری برای امام حسین(ع) و همچنین اهمیت توجه به نیازمندان و مستضعفین در ماه عزای آن حضرت بیان کرد: قطعا دل آل الله از این احسان شاد خواهد شد، چرا که اینکار رنگ و بوی حسینی دارد، وقتی کاری رنگ و بوی حسینی پیدا می کند قطعا پسندیده و مورد قبول خواهد بود.

نوروزی تاکید کرد: انتظار می رود که در این ماه بزرگ و با عظمت مردم هم با ذکر منقبت و مدیحه سرایی و هم با احسان به محرومین و متدینین بزرگی این ماه و یاد و خاطره امام حسین(ع)را گرامی بدارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    احسان خدا پسندانه چگونه است؟ --- احسان شرعی خدا پسندانه آن است که بدون معرفی هیچ سهام دار دیگری از بندگان فقط بنام خدا و محض رضای یکتا ذات اقدس او باشد. اگر در احسان هر بنده ای را با خدا سهیم سازیم چنین احسانی در قرآن بحکم شرع نزد خداوند هدر رفته به شمار می آید. سهیم ساختن آفریده که در همه چیز بی نهایت محدود است در احسان با خداوند بی حد و مرز که یکتا آفریدگار توانای مطلق و مالک همه ی جهان است؛ در رزومه ی اعمال فرد به اصطلاح احسان کننده بنا به حکم خداوند در قرآن ظلم بزرگ در حق خداوند و گناه کبیره ی نابخشودنی با مجازات ابدی ثبت خواهد شد. خداوند با هشدار در خطاب به پیامبر اسلام می فرماید « وَلَقَدْ أُوحِيَ إِلَيْكَ وَإِلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكَ لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ وَلَتَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ » ﴿ آیه ۶۵ سوره زمر﴾. این آیه به پیامبر اسلام با هشدار تاکید می کند هر عمل یعنی هر رفتار و گفتار و پندار نیکو اگر محض رضای خدا نباشد و رضایت دیگران نیز در آن لحاظ شود بی تردید هدر رفته است و بجای سود برای صاحب خود زیان بزرگ جبران ناپذیر دارد. توجه کنیم احسان بنام خدا با سهیم سازی بنده یا هر آفریده ی دیگری در آن هرگز نزد خداوند احسان به شمار نمی آید و خداوند یکتا هیچ چیزی از این احسان را نمی پذیرد و آن را شرعا حرام و گناه کبیره شمرده است. بحکم قرآن احسان مشترک بنام خدا و دیگران ظلم در حق خدا و گنله کبیره ی نابخشودنی است که مجازات پایان ناپذیر ابدی دارد: « وَجَعَلُوا لِلَّهِ مِمَّا ذَرَأَ مِنَ الْحَرْثِ وَالْأَنْعَامِ نَصِيبًا فَقَالُوا هَذَا لِلَّهِ بِزَعْمِهِمْ وَهَذَا لِشُرَكَائِنَا فَمَا كَانَ لِشُرَكَائِهِمْ فَلَا يَصِلُ إِلَى اللَّهِ وَمَا كَانَ لِلَّهِ فَهُوَ يَصِلُ إِلَى شُرَكَائِهِمْ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ » ﴿ آیه ۱۳۶ سوره أنعام ﴾. فرد احسان گر فقط می تواند از حق خود در پاداش و اجر و ثواب الهی که برای احسان خدا پسندانه ی او نزد خداوند ثبت می شود از خداوند بخواهد هر بنده یا بندگان دیگری را در این پاداش سهیم سازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها