وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری دو شرط جدید گذاشت

زرین آمیزی گفت: قرار بود کنکور سراسری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کنکور ارشد و دکتری برگزار شود اما وزارت بهداشت مصر است که این پروتکل‌ها سختگیرانه باشد.

وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری دو شرط جدید گذاشت

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره دلیل پیشنهاد سازمان سنجش برای تعویق یک ماهه کنکور سراسری گفت: تصمیم گیری در خصوص تعویق یک ماهه کنکور بر عهده ستاد ملی مدیریت کرونا گذاشته شد و برای این موضوع هم تصمیم گیرنده ستاد کروناست.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: هفته گذشته (یعنی دو هفته مانده به برگزاری کنکور سراسری ۹۹) پروتکل‌های بهداشتی که وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور‌ها اعلام کرد، تغییر کرد.

وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری دو شرط جدید گذاشت
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم ادامه داد: وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری دو شرط جدید گذاشت. یکی فاصله دو متر بود به این صورت که فاصله یک متر و ۲۰ حداقلی را ۲ متر تعیین کرد. شرط دوم نیز این بود که در مناطق گرمسیر نباید بیشتر از ۲۰ درصد فضا اشغال شود.

زرین آمیزی ادامه داد: پروسه برگزاری آزمون سراسری و پروتال بندی حوزه‌ها از دو هفته قبل از برگزاری کنکور شروع نمی‌شود بلکه سازمان سنجش از دو ماه قبل پروتال حوزه‌ها را باز می‌کند. هم اکنون دانشگاه‌ها و حوزه‌های اجرایی برگزاری آزمون این پورتال را پُر کرده اند و حتی در حد کلاس، سالن و دانشگاه ظرفیت دانشگاه‌ها بسته شده است. بر مبنای این ظرفیت‌ها چاپ سوالات و بسته بندی دفترچه‌های سوال انجام شده است.

او بیان کرد: اینکه در یک فاصله کم این شرط‌های ابلاغی وزارت بهداشت را اجرا کنیم، نیازمند وجود زیر ساخت‌های لازم است.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: سازمان سنجش به مسئولین وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کنکور ارشد و دکتری می‌توانیم کنکور سراسری را برگزار کنیم اما وزارت بهداشت مصر است که این پروتکل‌ها سختگیرانه باشد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تصریح کرد: بر اساس نظر سنجی سازمان سنجش از داوطلبان، رضایت داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی از داوطلبان کنکور دکتری بیشتر بود.

او با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها و مناطق توانایی اجرای این پروتکل‌ها را داشتیم، گفت: می‌توانستیم فاصله ۲ متر بین هر داوطلب را رعایت کنیم اما در برخی حوزه‌ها، فضای انجام این شرط را نداشتیم و باید فضای جدیدی را اضافه می‌کردیم و این امر در فرصت باقی مانده تا کنکور سراسری برای سازمان سنجش امکان پذیر نبود.

زرین آمیزی بیان کرد: به همین دلیل از وزارت بهداشت خواستیم که یا به سازمان سنجش زمان بدهند تا این پروتکل‌ها را اجرا کند و یا وزارت بهداشت در اجرای این شروط تخفیف بدهد که در نهایت وزارت بهداشت اعلام کردند که کنکور را به تعویق بیندازیم.

او درباره زمان اعلام نتایج با توجه به این تعویق گفت: اگر کنکور یک ماه به تعویق بیفتد و در اواخر شهریور برگزار شود؛ نتایج آبان ماه اعلام می‌شود. البته نمی‌توان اوایل و یا اواخر آبان را مشخص کرد، زیرا برخی از رشته‌ها مثل رشته‌های دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و آزمون عملی دارند.

۵۰ روز زمان برای اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری نیاز است

او تاکید کرد: اعلام نتایج، امری زمان بر است و حدود ۴۵ تا ۵۰ روز زمان نیاز داریم تا بعد از برگزاری کنکور بتوانیم نتایج نهایی را اعلام کنیم. زمان اعلام نتایج متناسب با تعویق زمان برگزاری کنکور به تعویق می‌افتد.

هنوز تعویق یک ماهه کنکور سراسری تصویب نشده است
او در پایان گفت: هنوز تعویق یک ماهه کنکور سراسری تصویب نشده است باید این پیشنهاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا بررسی شود و مدت تعویق را اعلام کنند. احتمال اینکه این تعویق دو یا سه هفته هم باشد، وجود دارد، این امر به نظر ستاد کرونا بستگی دارد.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ......
    0

    جان هرکس ک دوست دارین عقب نندازید واقعا من دیگ نمیتونم اگ هزارتا دردو مرض بخاطر این استرسای کنکور بگیرم هیچ وقت نمیبخشمتون

  • سلامت
    0

    شما میگید وزیر بهداشت پیشنهاد تعویق داد و وزیر بهداشت میگوید وزیر علوم پیشنهاد داد .حداقل برای دروغ گفتن به مردم با همدیگر هماهنگ کنید تا اینقدر ضایع نباشید

  • شرافت
    0

    خانم زرین آمیزی به داوطلبان بگویید که مجلس اجازه نداد چون اگر تمدید نمی شد روز چهارشنبه وزیر صمت رای اعتماد از مجلس نمیگرفت ولی الان هیچ مشکلی برای رای اعتماد ندارد . اگر قبول ندارید تا فردا صبر کنید .با اینکه بعد از سرپرستی ایشان خودرو و آهن و یخچال و ....چند برابر گران شده ولی فردا راحت تایید میشود چون دولت حرف مجلس را تایید کرد . کشوری که با بده و بستان اداره شود نتیجه اش این میشود که روز توزیع دفترچه میگویند پروتکل عوض شده است .خخخ

  • مادر نگران
    0

    شما را به قرآن اینقدر امروز فردا نکنید . به اونی که میپرستید سوگند با بچه های مردم بازی نکنید .چرا تا به موعد نزدیک میشید تاریخ را عوض میکنید بچه های ما جمع بندی کردند آزمونها رو زدند چرا اینقدر ازارشون میدید .آرامش را از همه گرفتید خواهشا حداقل این دفعه تاریخ را دقیق بدهید اول فکر کنید بعد تاریخ بدهید .شرایط را بررسی کنید حواستون به تجمع های محرم و به شیوع آنفلوانزا باشه جوری تاریخ بدهید که دیگه عوض نشه .این بچه ها برن امتحانو بدن راحت شن

  • کریم
    0

    جالبه فاصله اجتماعی با کاهش سن افزایش می یابد.قابل توجه ویروس کرونا

  • مورخ
    0

    شل کن سفت کن حالا ازنو............

  • زهرا
    0

    خدا ازتون نگذره . کنکور را سیاسی کردین . بچه های درسخون مملکت دارن زیر پای چند ابله که برا مون تصمیم میگیرن له میشن. مرد باشین حداقل یه هفته روی حرفتون بمونید. اونایی هم که نمیخان برن رشته های بدون کنکور

  • ناشناس
    0

    خیلی ممنونم بابت تعویق کنکور.. شاید خیلی از افراد به دلیل تعویق کنکور ناراحت باشند و از درس فاصله بگیرند ولی صلاح همه دانش آموزان در این که کنکور با پروتکل کامل بهداشتی اجرا بشه هست‌.و سلامتی در اولویت هست.ممنونم بابت نظر و تصمیم باتدبیرتون. از طرف همه دانش آموزان این مملکت از آقای حریرچی و تمامی دست اندر کاران تون متشکرم.

    نظرات شما -
    • الف
      0

      تدبیر انجا بکار میره که نذارن اخر هفته میلیونها نفر ادم سرازیر بشن به سمت شمال و لب ساحل. تدبیر اونجا بکار میره که نذارن میلیونها نفر روزانه تو مترو تو هم وول بخورن. تدبیر اونجا بکار میره که با روح و روان بچها بازی نکنن اگه تدبیر داشتن امتحانو در اول تیر برگزار میکردند و امتحان نهائی رو یه هفته زودتر میگرفتن. همین جمعیت میلیونی به قول اقایون در خرداد ماه کنار هم امتحان نهائی دادن. پس یه بچه میدونه این نهایت بی تدبیریه. زمانیکه باید کارت توزیع بشه تازه یادشون بیفته جون بچها مهمتره

  • مادر کنکوری
    0

    کنکور باید برگزار شه معلوم نیست یک ماهه دیگه چه اتفاقی بیفته هیچ جا اینقدر پروتکل رعایت نمیشه که برای کنکور میخوان رعایت شه واقعا عجیبه!!

  • ناشناس
    0

    بالاخره هرچه زودتر مشخص کنید لطفا، بچه ها دارند جمع بندی می‌کنند، سردرگمشون نکنید. شما مگر دانش آموز نبودید، مگر کنکوری نبودید، چرا متوجه نیستید تمرکز و آرامش برای بچه ها مهمه!

  • م.ت
    0

    ما والدین حاضریم از الان صندلی دو متری بذاریم حیف این جوونا واسه این مملکت دیوانه کردید هی عقب نندازید خودکشی کنن راحت میشن؟؟؟؟ خودت ازمون داشتی چه حالی داشتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها