مدیرکل استاندارد ایلام:

توزیع گاز مایع سیلندری به عنوان سوخت در ایلام ممنوع است

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: توزیع گاز مایع سیلندری به منظور استفاده در خودرو به عنوان سوخت ممنوع است.

توزیع گاز مایع سیلندری به عنوان سوخت در ایلام ممنوع است

مهناز همتی اظهار کرد: در 77 فقره بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 31 فقره گواهی برای آسانسورهای استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استاندارد آسانسورها از سال ۱۳۸۲ اجباری اعلام شده و دستورالعمل آن نیز جهت صدور پروانه و پایان کار ساختمان به شهرداری‌ها ی کشور ابلاغ شده است لذا بازرسی از آسانسورهای ساختمان‌های عمومی و همچنین دستگاه های دولتی و مراکز درمانی و غیره در دستور کار این اداره کل بوده و توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در استان انجام می‌پذیرد.

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورهای فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده و بازرسی شوند.

همتی ادامه داد: کاربران آسانسور می‌توانند با ارسال شناسه ملی ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت بازرسی آن مطلع شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های ذیصلاح و بازرسی ادواری سالیانه آسانسور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: درباره نظارت بر اجرای خدمات توزیع گاز مایع سیلندری مورد مصرف در لوازم گاز سوز خانگی ، اظهار کرد: در حال حاضر توزیع گاز مایع سیلندری به منظور استفاده در خودرو به عنوان سوخت ممنوع است و این سازمان هیچگونه مسئولیتی در قبال خطرات احتمالی ناشی از استفاده غیرمجاز در این خصوص ندارد.

همتی تصریح کرد: با توجه به فصل گرما و گرمای بی سابقه دما در استان، شهروندان عزیز توجه داشته باشند در جهت کاهش مخاطرات و حوادث احتمالی، سیلندر گاز مایع را در مجاورت اشیاء قابل اشتعال، منابع حرارتی، درب های خروجی و پلکان های که به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرند، قرار ندهند.

وی ادامه داد: تمام سیلندرهای گاز مایع در گردش هر 5 سال یکبار مورد آزمون دوره ای قرار می گیرند و در صورت تأیید آزمون، وارد چرخه مصرف می شوند.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: در حال حاضر 6 جایگاه عرضه سوخت گاز مایع خانگی دارای پروانه کاربرد استاندارد در ایلام فعال است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها