این دو گروه در باره عزاداری محرم حرف نزنند

روزنامه اطلاعات در یادداشتی با موضوع اختلاف نظر بر سر برگزاری مراسم عزاداری محرم از دو گروه خواست در این زمینه اظهارنظر نکنند.

این دو گروه در باره عزاداری محرم حرف نزنند

این روزنامه نوشت:

امروز بهتر است دوگروه در مورد مراسم محرم اظهار نظر نکنند: یک‌ گروه کسانی که در سالهای پیش از کرونا نیز میانه‌ای با این مراسم نداشتند و روشنفکرانه و یا عوامانه، هزار عیب و علت را متوجه این ایام می‌کردند و بر راه‌بندان و صدای طبل و سنج و اسرافات(!) اشک تمساح می‌ریختند. گروه دوم، کسانی که این مراسم مردمیِ حزن و سوگ و بهره‌وری از غنایم روحانی عاشورا را مثل هزار موضوع دیگر به مسلخ تجارت و کاسبی‌های نجومی فروکاستند.

عقل جمعیِ «امام‌حسین‌دوست»، امسال بهتر از هردوگروه ذکرشده توان مدیریت سوگواری‌ها را دارد.

بیش از این در این عقول فطریِ احساسمند دخل و تصرف روشنفکرانه و یا افراط‌گری بهداشت‌ورزانه نکنیم؛ نیز با پافشاری بی‌جا بر سنت‌های پیشین، طعنه‌ی همیشگی بهانه‌جویان بر مراسم سنتی محرم را در دوران شیوع کرونا بر جان نخریم.

در این روزها، عده‌ای از گردن‌گرفتن حق‌الناسِ شیوع کرونا طفره می‌روند و عده‌ای میدان را بر طعنه‌های همیشگی خود غنیمت دیده‌اند. اسیر طفره‌ها و طعنه‌ها نشویم.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    بابا روزي دويست نفر آدم دارند جون خودشون و از دست ميدن ، آخه به چه قيمتي؟؟ فعلا كه شرايط اينجوريه ، بجز فاصله گذاري كه چاره اي نيست. به والله قسم كه با برپايي هيات ها نميشه مسايل بهداشتي رو رعايت كرد. تورو امام حسين از عقايد ديني مردم و شور حسيني جوونها سواستفاده نكنيد و مردم و به كشتن نديد. بعضي ها هي سفر به شمال و مثال ميزنند . آخه چه ربطي داره ؟ مگه يه مشت بي عقل ميرن سفر دليل بر اينه كه مجوز صادر كنيد كه همه مردم هم با بي عقلي ، هيات تشكيل بدن. اين دولت كه دلش به من و شما نسوخته ، خودتون دلتون به حال خودتون بسوزه ! خود رييس جمهور قايم ميشه و واسه معرفي وزيرش پانميشه بره مجلس ! بعد ميشينه ميگه هيات تشكيل بدين . خدا نگذره ازشون كه با جون ملت بازي ميكنند.

  • عباس
    0

    گروه سوم که شماباشین درباره محرم نظربدین که هم پول بگیرین هم قابلمه پلووخورش قیمهِ.تا2ماه غذاوحقوقتون جوره جوونای مردم رو دریابید.فکرروز قیامت هم باشین باکاراتون

    نظرات شما -
    • مفرد
      0

      دوست عزیز ازکدام قیامت حرف میزنید مگر وجود دارد اینها خودشان تره هم برای حسین خوردنمیکنند اینها منافعشون به خطر افتاده اون آخوندی که اگر روزی ازدرمسجدبیرونش مینداختی ازپنجره وارد میشد الان ساعتی کمتراز پنج شیش میلیون تومان قبول نمیکند مداح این ده روز باکمتراز دویست سیصد میلیون راضی نمیشود خرافات نرمترین متکایی است که جاهل با آرامش سرش را روی آن میگذارد وبه خواب حماقت میرود

  • علی
    0

    آخه کسی که گفته راه بندون نکنید،درست گفته،(می بخورمنبربسوزان مردم آزاری نکن)

  • اسپند
    0

    هرمحرم بهتر وداغتر از سال قب خواهدشد ان شاءالله تا کور شود هر آنکه نتواند دید...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها