انتقاد صریح علی مطهری از سانسور آیت‌الله هاشمی در تلویزیون

نماینده سابق مردم تهران گفت: زمانی قرار بود سریالی درباره شهید مطهری بسازند که یکباره متوقف شد. علت را جویا شدیم گفتند در روند زندگی ایشان به آقای منتظری و بازرگان و شریعتی که رسیدیم، به مشکل خوردیم.

انتقاد صریح علی مطهری از سانسور آیت‌الله هاشمی در تلویزیون

علی مطهری در مراسم «سی‌امین سالگرد پیروزی ایران در جنگ تحمیلی که با ارسال آخرین نامه صدام به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و پذیرش مجدد قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر همراه شد»، با انتقاد از رویکرد صداوسیما در مواجهه با واقعیات تاریخی گفت: متأسفانه صداوسیما با آقای هاشمی برخورد بدی دارد. ایشان یک واقعیت است و شما نمی‌توانید در سالگرد جنگ، سالگرد پیروزی‌ها و همینطور در ایام رحلت ایشان، نامی از او نبرید.

فرزند شهید مطهری و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: دیکتاتورها روحیات خاصی دارند و عموما در زندگی شخصی دچار عقده‌های زیادی هستند. اگر زندگی صدام را بخوانید خواهید دید که آقای هاشمی در برخورد با او چگونه متوجه این عقده‌ها بوده و او را درک کرده است. ایشان در روابط با عربستان نیز همین درک را داشت و همین باعث شد روابط ما با عربستان در دوران آقای هاشمی، متفاوت باشد.

اهم اظهارات مطهری را بخوانید؛

*{ با اشاره به تعبیر شهید محلاتی درباره شهید مطهری که او را قوه عاقله انقلاب خوانده بود}: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز قوه عاقله نظام در کنار مقام رهبری بود.

*{ با انتقاد از رویکرد رسانه ملی در کتمان واقعیات تاریخی کشور}: زمانی قرار بود سریالی درباره شهید مطهری بسازند که یکباره متوقف شد. علت را جویا شدیم گفتند در روند زندگی ایشان به آقای منتظری و بازرگان و شریعتی که رسیدیم، به مشکل خوردیم. به هر حال شهید مطهری، ۱۱ سال با آقای منتظری هم‌مباحثه بود. سال‌هاست نقش آیت‌الله منتظری را در انقلاب اسلامی سانسور می‌کنند در حالیکه این برخورد با واقعیات تاریخی واقعا غلط است.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • محمد
    0

    در دوران اصلاحات که فرصتی برای مطالعه پیدا کردم کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت را خواندم به یک نکته پی بردم دیدم بر خلاف ما آنها بزرگانشان را گرامی می دارند و ما به هر کدام انگی می زنیم

  • محسن
    0

    آها پس سالگرد اتمام جنگ بوده . به هر حال آقای هاشمی رو در زمان حیاتشون هم سانسور میکردن. حالا که دیگه ..البته همون بهتر که نام نبرن. مثلا فکر کردید ازشون تقدیر میکنند. نه..میگن ایشون جام زهر رو دادن وگرنه الان ما قدس هم گرفته بودیم. نام نمیبرن که مجبور نباشن پشت سر کسی که از دنیا رفته بدگویی کنند. اینقدر اخلاق گرا هستن شما نمیشناسیدشون آقای مطهری وگرنه اینجوری بهشون انتقاد نمیکردید.

  • فرضی
    0

    چرا همه بزرگان و روسای جمهور ایران همه به نوعی کنار گذاشته شدند ....علت چه است .آیا با نظام.اختلاف پیدا می کنند

  • کاربر ناشناس
    0

    اصلا علی مطهری ارزش حرف زدن ندارد جدا اصلا با ایشان مصاحبه نکنید ایشان همین الان از اسراییل حمایت می کند و......

  • لزگی اذری
    0

    نماینده سابق این بابا الان در مملکت هیچ کاره هستن هیچ کاره انقد به اینها بها ندین

  • کاربر ناشناس
    0

    روح بلند شهید مطهری و زنده یاد ایت اله هاشمی شاد

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای مطهری دست از سر مملکت بردار سهمتو نبردی بدبختیها را ما کشیدیم خوندلها را ما خوردیم دیگه چه سهم بیشتری

  • .
    0

    این مصیبت های فعلی ایران بخش اعظمش ناشی از عملکرد مرحوم هاشمی است.خدا عادل است و رسیدگی عادلانه خواهد کرد.چون الان از انقلاب ۵۷ چیزی نمانده.برید شعارهای ان زمان را بخوانید

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      همه جملات نادرست بود غیر از این جمله ( خدا عادل است و رسیدگی عادلانه خواهد کرد )

  • ناشناس
    0

    تو که خیلی خیلی خیلی راستگویی ودرستکار نماینده سابق

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    سلام ودرود به روح پرفتوح شهدای انقلاب اسلامی. واقعا جناب مطهری فرزندراستین انقلاب اسلامی هستندواقعیت ها راصادقانه وباصدای رسا همچون پدرشهیدشان اعلام میکنند واقعا صداوسيما ی میلی به آرمان های انقلاب اسلامی پشت کرده ودربست جیرخوار ی میکند به همین دلیل است که شبکه های اجنبی درجامعه ما نفوذ به مراتب بیشتری دارند وبدانندکه هاشمی هاومطهری ها درجامعه جایگاه خودرادارند وهرچه شما عنادورزیدتوقلب مردم جایگاهشان عمیق تر میشود. روحشان جاودان وراهشان پررهرو است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تورزمنده دفاع حزب بعثی _رزمنده دفاع ار مصالح امریکا هستی. تا رزمنده دفاع مقدس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها