دستورالعمل‌های فدراسیون کشتی آمریکا برای بازگشت کشتی‌گیران به تشک

فدراسیون کشتی آمریکا دستورالعملی چهار مرحله‌ای را به منظور بازگشت کشتی‌گیران این کشور به تشک تدوین کرده است.

دستورالعمل‌های فدراسیون کشتی آمریکا برای بازگشت کشتی‌گیران به تشک

فدراسیون کشتی آمریکا به منظور بازگشت کشتی‌گیران به تشک کشتی در شرایط کرونایی، چهار فاز مختلف را در نظر گرفته است که کشتی‌گیران می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی کم‌کم به تمرینات عادی خود بازگردند.

بر این اساس در فاز اول، کشتی‌گیران باید در قرنطینه خانگی باشند و تمرینات‌شان را به صورت مجازی زیر نظر مربی خود انجام دهند. در این مرحله محل تمرین عمومی بسته است و تمرین در گروه‌های کوچک هم مجاز نیست. همچنین کشتی‌گیران حق تماس فیزیکی با یکدیگر را ندارند و تجهیزات تمرین به طور مرتب و خیلی دقیق قبل و بعد از هر تمرین باید تمیز شوند.

در فاز دوم، قرنطینه خانگی برداشته می‌شود، اما محل تمرین عمومی همچنان بسته است. کشتی‌گیران در این مرحله همچنان باید به صورت مجازی تمرینات‌شان را زیر نظر مربی خود دنبال کنند، هرچند می‌توانند در خارج از خانه به تمرینات انفرادی بپردازند. کشتی‌گیران در این مرحله حق تماس فیزیکی با یکدیگر را ندارند و تجهیزات تمرین به طور مرتب و خیلی دقیق قبل و بعد از هر تمرین باید تمیز شوند.

محدودیت‌ها در فاز سوم کمتر می‌شود و کشتی‌‌گیران می‌توانند در تعداد نفرات کم تمرینات خود را پیگیری کنند. در این مرحله محل تمرین عمومی ممکن است باز یا بسته باشد. در این مرحله کشتی‌گیران می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی زیر نظر مربیان خود تمرین کنند و تمرین در گروه‌های کوچک در سالن‌های سرپوشیده و سرباز مجاز خواهد بود. تماس فیزیکی کشتی‌گیران در این مرحله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز است. درست به مانند دو مرحله قبل، تجهیزات تمرین به طور مرتب و خیلی دقیق قبل و بعد از هر تمرین باید تمیز شوند.

در فاز چهارم کشتی‌گیران بدون هیچ محدودیتی در تعداد نفرات می‌توانند تمرینات خود را زیر نظر مستقیم مربی‌شان در محل عمومی تمرین برگزار کنند. در این مرحله نیازی به جداسازی کشتی‌گیران از یکدیگر نیست و می‌توانند با حریف تمرینی خود در تماس فیزیکی باشند. تجهیزات تمرین هم به طور مرتب و خیلی دقیق قبل و بعد از هر تمرین باید تمیز شوند.

همچنین باید به نکات زیر توجه خاصی شود:

* جمع‌آوری فرم غربالگری سلامت کشتی‌‌گیر قبل از هر جلسه تمرینی

* حضور ورزشکار در نزدیکی محل تمرین به مدت 14 روز

* تب‌سنجی کشتی‌گیر و ثبت آن در فرم غربالگری سلامت او

* لزوم استفاده از ماسک توسط تمامی مربیان، کشتی‌گیران و تماشاگران

* تشک‌ها و تمامی تجهیزاتی که در جریان تمرین مورد استفاده قرار می‌گیرند باید به طور مرتب و خیلی دقیق قبل و بعد از هر تمرین تمیز شوند.

کشتی‌گیران همچنین باید به طور شخصی دو بار در روز تب‌سنجی کنند و به علائمی همچون سرفه و تنگی‌نفس توجه داشته باشند. همچنین کشتی‌گیران باید به علائم دیگر همچون گلو درد، جمع شدن خون، سر درد، درد مفاصل و عضلات، لرز، حالت تهوع یا استفراغ و اسهال توجه کنند.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها