۱۸۰ هزار تبعه خارجی در البرز سکونت دارند

مدیرکل اتباع و امورمهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: ۱۸۰ هزار تبعه خارجی اعم از مجاز و غیر مجاز که بیشتر آنان افغانستانی هستند، در این استان سکونت دارند.

۱۸۰ هزار تبعه خارجی در البرز سکونت دارند

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی اداره کل اتباع و امور مهاجرین استان البرز، سردار مهدی محمودی در دیدار با خانواده های مدافعان حرم تبعه کشور افغانستان ساکن در البرزافزود: از مجموع این تعداد تبعه خارجی دراستان البرز ۳۰ هزار نفر دارای کارت آمایش ( کارت اقامت موقت ) و ۳۱ هزار نفر دارای پاسپورت طرح خانواری ،مجردی و تبدیل وضعیت هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۷۲ هزار نفر در طرح سرشماری از غیرمجازان که طی سالهای ۹۵ و ۹۶ اجرا شده ،شرکت داشتند.

محمودی اظهارداشت: برای ساماندهی اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران ، اقدامات موثری صورت گرفته و کشور ما یکی از بهترین کشورها در زمینه ارایه خدمات به مهاجرین است و دیدار و دلجویی از خانواده های شهدا همواره وظیفه مسوولان است چرا که امنیت و آرامش امروز کشور مرهون جانفشانی آنان بوده است.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهدا مظهر ایثار و فداکاری هستند و تکریم و تجلیل از آن‌ها باید در برنامه تمام مسوولان قرار گیرد چرا که آنان سرمایه‌های معنوی کشور می باشند و بر گردن تمام ما حق دارند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور برای نظارت های ستادی و همچنین در جریان قرار گرفتن مشکلات طرح آمایش در ادوار گذشته ، بازدیدی از اداره کل اتباع و امورمهاجرین خارجی استانداری البرز داشت و دستورات لازم را ابلاغ کرد.

همچنین در این بازدید طرح آمایش ۱۵ ویژه اتباع افغانستانی و هویت ۱۴ ویژه اتباع عراقی در حوزه اقامت و اشتغال پناهندگان با بهره گیری از سامانه یکپارچه اتباع خارجی (سیام) در استان البرز افتتاح شد.

روح الل و نورالله امیری از شهدای مدافع حرم هستند که مدیرکل اتباع و امورمهاجرین خارجی وزارت کشور با خانواده این اتباع خارجی دیدارکرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها