رکلا؛ استارتاپ حقوقی تنظیم قرارداد!

رکلا یک استارتاپ حقوقی و یک پلتفرم تنظیم قرارداد و سایر اسناد حقوقی است. این استارتاپ، از دنیای بیکران مسائل و امور حقوقی، نظر ویژه خود را به قراردادها و سایر اوراق قضایی دوخته است و در همین مسیر، قدم برمی‌دارد.

رکلا؛ استارتاپ حقوقی تنظیم قرارداد!

مدت زیادی است که کسب و کارهای اینترنتی به یکی از نیازهای غیرقابل انکار تمام ما تبدیل شده است. اگر قبلاً خرید کالا یا دریافت خدمات در بستر اینترنت، یک کار تفریحی و اصطلاحاً لاکچری محسوب می‌شد، اما حالا، بویژه پس از شیوع ویروس کرونا، دسترسی به خدمات اینترنتی به یک نیاز اصلی و حتی یک ضرورت روزانه مبدل شده است.

اهالی حقوقی نیز با لحاظ اهمیت موضوع و با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور ما از این بستر به نحو احسن استفاده کرده‌اند و در صدد هستند با وجود چالش‌های موجود بر سرراه استارتاپ‌ها، به عنوان پرچمداران شاخص این حوزه شناخته شوند. درست همین جا است که باید از پلتفرم حقوقی رکلا صحبت کنیم.

رکلا، یک استارتاپ حقوقی

رکلا یک استارتاپ حقوقی و یک پلتفرم تخصصی تحت وب است که فعالیت خود را از ابتدای تابستان سال 1398 آغاز کرده و از دنیای عظیم مسائل و دغدغه‌های حقوقی، تمام تمرکز خود را فقط بر روی قراردادها و سایر اسناد حقوقی گذاشته است. به عبارت دیگر، رکلا یک مرجع تخصصی تنظیم قرارداد، اصلاح قراردادهای از پیش تنظیم شده و همچنین یک بانک غنی قرارداد است و دنیای جذابی به بزرگی اسناد حقوقی دارد.

جالب است که با یک استارتاپ حقوقی روبه رو هستیم که صرفاً با اسناد حقوقی و بویژه قراردادها شناخته می‌شود. در واقع، هرجا حرف از تنظیم قرارداد یا نمونه قرارداد یا حتی قلمی برای نوشتن قرارداد باشد، ذهن ما، ناخودآگاه، استارتاپ حقوقی رکلا را تداعی خواهد کرد.

اما این استارت آپ حقوقی خدمات خود را به چه صورتی ارائه می‌کند؟ در ادامه به توضیح مختصر خدمات رکلا و نحوه ارائه آن می‌پردازیم.

بانک قرارداد و استارتاپ حقوقی رکلا

بانک قرارداد رکلا مجموعه بی‌نظیری از کامل‌ترین قراردادها در تمامی حوزه‌های مهم و مورد نیاز جهان امروز و کشور ما است. تا این لحظه، بیش از 70 قرارداد کاربردی تنظیم شده است و هرروز به تعداد این قراردادها افزوده می‌شود. فرایند تنظیم نمونه قرارداد زمان‌بر است زیرا آنطور که از گفته‌های موسسین این استارتاپ حقوقی برداشت می‌شود، هریک از نمونه قراردادهای موجود در وب سایت، پس از بررسی بیش از 50 نمونه قرارداد و با توجه به تمامی نقاط قوت و حذف کلیه نقاط ضعف آن قراردادها و با لحاظ تجارب طولانی و قبلی تیم حقوقی، تنظیم و در بانک قرارداد قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین قراردادهایی که تا این لحظه توسط رکلا تنظیم شده است و در بانک قرارداد قرار گرفته است، قرارداد کار موقت، قرارداد مشارکت مدنی خصوصی، قرارداد مشارکت ساخت و ساز، قراردادهای پیمانکاری و مجموعه کاملی از صلح نامه‌ها است.

جالب است بدانید رکلا، به عنوان یک استارت آپ حقوقی و به عنوان یک مرجع تخصصی تنظیم قرارداد، اولین تیم حقوقی است که تا این لحظه و به صورت متمرکز در حوزه قراردادهای بروکری یا کارگزاری فعالیت کرده است و ظرفیت حقوقی این بخش مهم و مغفول مانده را برای همه ما روشن سازی نموده است. تا همین لحظه و تنها در مجله حقوقی رکلا، بیش از 30 مقاله در مورد کارگزاری تالیف شده و ابعاد مهم این قراردادها را بیش از گذشته برای مخاطبان وسعت داده است.

علاوه بر این، مجموعه غنی از قراردادهای مشارکت مدنی یا شراکت نامه از قبیل قراردادهای مشارکت تولید، رستوران، فست فود، آرایشگاه، داروخانه، پخش مواد غذایی، فروش و سایر مشارکت‌ها تنظیم شده است که از این نظر نیز، رکلا را به یک استارت آپ حقوقی و قراردادی واقعی تبدیل کرده است.

جالب است بدانید بخش قابل توجهی از مشتریان رکلا، وکلا و کارشناسان حقوقی هستند! درواقع، رکلا یک پاسخ به دغدغه‌های جامعه حقوقی کشور نیز می‌باشد. چیزی که از همان ابتدای شکل گیری رکلا، موسسین آن را به هیجان واداشته است.

دسترسی مادام العمر به آخرین نسخه قرارداد

نکته قابل توجهی که در خصوص بانک قرارداد رکلا وجود دارد، این است که شما با خرید قرارداد مورد نظر خود، هرزمان که بخواهید به آخرین نسخه از قرارداد تهیه شده دسترسی خواهید داشت. کافی است که در وب سایت، وارد حساب کاربری خود و سپس بخش "قراردادهای خریداری شده" شوید.
نکته بسیار جالبی که در خصوص قراردادهای موجود در بانک قرارداد رکلا وجود دارد، به‌روز رسانی پیوسته آن‌ها است. این استارت آپ حقوقی به طور متوسط و در هر ماه، تمامی قراردادهای مهم موجود در وب سایت را بازنگری می‌کند. البته اگر قوانین مرتبط با یک قرارداد تغییر کرده باشد، تطبیق قرارداد مورد نظر با قوانین جدید، اولین کاری است که در روز بعد تصویب آن قانون، در دستور کار رکلا قرار می‌گیرد.

قیمت مناسب قراردادهای این استارتاپ حقوقی

نخستین موضوعی که پس از ورود به بانک قرارداد رکلا، نظر شما را جلب می‌کند، قیمت مناسب نمونه قراردادها می‌باشد. آنطور که پس از صحبت با موسسین رکلا متوجه شدیم، قیمت مناسب این قراردادها به معنای پایین بودن کیفیت آن‌ها نیست بلکه مبتنی بر ماموریت اصلی رکلا است که همانا حقوقی‌‌تر و مقرون به صرفه‌تر کردن ابعاد مختلف تجاری و مالی طبقه ضعیف و متوسط جامعه می‌باشد.

تنظیم قرارداد در استارتاپ حقوقی رکلا

بخش مهم دیگری که توسط رکلا پاسخ داده شده است، دریافت سفارش تنظیم قراردادهای کاربران است. هریک از کاربران رُکلا می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیم قرارداد اختصاصی درخواست تنظیم قرارداد خود را ثبت کنند و منتظر تماس کارشناسان حقوقی رکلا باشند. معمولاً فاصله زمانی میان ثبت درخواست تا تماس کارشناسان ارشد رکلا، بیش از 12 ساعت نخواهد بود. پس از بررسی جزئیات قرارداد و سایر مسائل مربوط به همکاری، رکلا شروع به تنظیم قرارداد اختصاصی کاربر می‌کند.

تنظیم قرارداد نهایتاً ظرف 4 روز!

تنظیم قرارداد توسط رکلا، نهایتاً 4 روز زمان خواهد برد و پس از آن، نسخه اولیه قرارداد، برای کاربر ارسال می‌شود. کاربر قرارداد تنظیم شده را مطالعه می‌کند و در صورتی که موارد تازه‌ای به ذهن ایشان رسیده باشد می‌تواند با کارشناسان رکلا در میان بگذارد تا در نسخه نهایی قرارداد لحاظ شود. نسخه نهایی قرارداد نیز، ظرف دو روز کاری از تاریخ اظهار نظر کاربر، برای ایشان ارسال خواهد شد.

اصلاح قرارداد ظرف 3 روز کاری!

شما همچنین می‌توانید درخواست اصلاح قرارداد خود را در بخش تنظیم قرارداد رکلا ثبت کنید و قرارداد مورد نظر، بارگزاری شود. قرارداد شما ظرف مدت 3 روز کاری اصلاح می‌شود و نسخه نهایی آن در اختیارتان قرار می‌گیرد.

مشاوره نامحدود و رایگان تنظیم و اصلاح قرارداد!

نکته دیگری که واقعاً جلب توجه می‌کند و رکلا را به عنوان یک استارتاپ حقوقی و تخصصی، مردمی‌تر نشان می‌دهد، مشاوره نامحدود و رایگان تنظیم قرارداد است. شما می‌توانید بدون محدودیت زمانی و بدون آنکه نیازی به پرداخت هزینه باشد، یک مشاوره قراردادی کامل را تجربه کنید! جالب است، نه؟

سخن آخر

در این مقاله، با یک استارتاپ حقوقی تنظیم قرارداد آشنا شدیم. استارت آپی که به دنبال یک چیز است! تمرکز خود را بر روی اسناد حقوقی گذاشته است و با دقت نظری که دارد، پاسخ کاملی برای همه ما است. زیرا هریک از ما یک روز، در یک جا، گذرمان به قرارداد می‌افتد! باید دید که در ادامه، بنیان گذاران این استارت آپ حقوقی چه خوابی برای رکلا دیده‌اند. باید نشست و تماشا کرد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • احمدی
    0

    خوب بود.

  • مرادی
    0

    من درباره مسائل قانونی و حقوقی حساسیت زیادی داشتم ولی واقعا هم خوب راهنمایی می‌کنند و هم قراردادهای خیلی خوبی دارن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها