ورود محموله ۵۰۰ عددی رمدسیویر ایرانی به استان کرمان از فردا/کمبود داروی کرونایی نداریم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فقط در بحث داروی رمدسیویر در استان کرمان کمبودی وجود داشت که با ورود محموله جدید رمدسیویر، دیگر در استان کمبود داروی کرونایی نخواهیم داشت.

ورود محموله ۵۰۰ عددی رمدسیویر ایرانی به استان کرمان از فردا/کمبود داروی کرونایی نداریم

دکتر علی اسدی‌پور در حصوص آخرین وضعیت داروهای کرونایی در استان کرمان گفت: محموله جدید رمدسیویر ایرانی ظرف امروز یا فردا وارد استان خواهد شد گفتنی است که در گذشته حدود ۱۰۰ عدد از این دارو به استان کرمان داده شده بود که در این محموله جدید، حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ عدد از این دارو در اختیار استان کرمان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این مطلب که نوع خارجی داروی رمدسیویر دیگر نداریم، به موضوع کمبود دارو برای بیماران کرونایی اشاره و اظهار کرد: فقط در بحث داروی رمدسیویر کمبودی وجود داشت که با ورود این محموله جدید رمدسیویر، دیگر در استان کمبود داروی کرونایی نخواهیم داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به قیمت داروی رمدسیویر عنوان کرد: قیمت داروی رمدسیویر ایرانی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که بعضی وقت‌ها پرداخت قیمت این دارو از طرف دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفته و این داروها به صورت رایگان در اختیاران بیماران می گیرد.

وی در ادامه، درباره واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: هنوز محموله واکسن آنفلوآنزا وارد استان کرمان نشده است اما به‌زودی این محموله وارد استان خواهد شد ضمن آنکه سهمیه استان کرمان از این واکسن هنوز مشخص نشده اما قطعا به اندازه کافی در اختیار استان قرار می‌گیرد تا افرادی که واجد شرایط استفاده از این واکسن هستند بتوانند تهیه و استفاده کنند.

اسدی‌پور خطاب به مردم اظهار کرد: مشکل خاصی در خصوص کمبود دارو در استان کرمان نداریم و برخی کمبودها نیز به صورت موردی مقطعی است که این کمبودها نیز مشکل ساز نخواهد شد و از این بابت مردم نگران نباشند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها