نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی به زیرکوه رسید

عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای زیرکوه به مساحت ۲۳ هکتار در ادامه نهضت گلخانه‌ای استان خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در این شهرستان مرزی آغاز شد.

نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی به زیرکوه رسید

استاندار خراسان جنوبی در سومین روز هفته دولت با حضور در زیرکوه، کلنگ احداث شهرک گلخانه‌ای این شهرستان را به زمین زد.

محمد صادق معتمدیان در این آیین گفت: احداث هزار هکتار گلخانه در بخش شیلات، دامپروری و بارگاه‌های زرشک از برنامه‌های جهشی استان است که به عنوان یکی از طرح‌های جهشی برکات زیادی در پی خواهد داشت و مهمترین آن مدیریت آب است.

وی افزود: ایجاد اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و تولید ۲۸۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای را خواهیم داشت و باعث افزایش درآمد و ارزآوری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به خاطر تولیدات صادرات محور در این پروژه‌ها حداقل ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: احداث گلخانه از پروژه‌هایی است که با اقلیم ما سازگاری دارد و تامین زمین بیشتر از نیاز طرح انجام شده و در حالی که روز اول امضای تفاهم‌نامه شاید عددها نجومی به نظر می‌رسید اما در خراسان جنوبی ظرفیت هشت هزار هکتار گلخانه هم وجود دارد که ناشی از ظرفیت‌های ناشناخته استان است.

معتمدیان بیان کرد: با همتی که وجود دارد و از جهتی تامین و تخصیصی که در استان برای همه مجتمع‌های گلخانه‌ای در حوزه زیرساخت صورت گرفته، توصیه می‌کنیم به طور ویژه و به صورت دوشیفت کار شود که تا پایان سال افتتاح این پروژه‌ها را داشته باشیم.

عملیات اجرایی نهضت گلخانه‌ای استان خراسان جنوبی به طور رسمی روز گذشته در دومین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سرایان آغاز شد.

عملیات اجرایی این طرح‌ها به صورت همزمان در شهرستان‌های سرایان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه آغاز شد و در شهرک گلخانه‌ای زیرکوه با وسعت ۲۳ هکتار، ۲۴ قطعه پیش‌بینی شده که به متقاضیان واگذار می‌شود.

اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح ۲۰۹ میلیارد ریال است و با راه‌اندازی این واحدهای گلخانه‌ای برای ۲۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ثابت و پایدار ایجاد خواهد شد.

زیرکوه در ردیف شهرستان‌هایی است که به همت جهاد کشاورزی و فرمانداری، زیرساخت‌های گلخانه‌ای را تامین کرده و فراخوان جلب و جذب متقاضی برای سرمایه‌گذاری نیز ارائه شده است.

براساس تفاهم‌نامه استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران که سال گذشته امضا شد، یک هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در این استان انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها