افتتاح طرح لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت طرح لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر و طرح ساماندهی تاسیسات خشکی و دریایی پایانه والفجر بوشهر با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و استاندار بوشهر افتتاح شد.

افتتاح طرح لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر

با بهره‌برداری از طرح لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر عمق اسکله این بندر از ۸ متر به ۱۰,۰۸ متر افزایش یافت و امکان تردد و پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در آن فراهم شد.

این طرح با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان و در مدت ۲۰ ماه ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در آیین افتتاح طرح لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی بندر بوشهر گفت: حجم کل لایروبی انجام شده در این طرح پنج میلیون و ۷۵۰ هزار مترمکعب برآورد شده است.

محمد راستاد افزود: با حجم لایروبی ۳۸۷ هزار و ۳۳۶ مترمکعب اکنون طول حوضچه چرخش بندر بوشهر به ۶۶۶ متر و عرض متوسط ۳۳۰ متر رسیده است.

راستاد اضافه کرد: کانال خارجی بندر بوشهر نیز اکنون با طول ۱۰ هزار و ۳۰ متر و عرض ۱۵۰ متر با حجم لایروبی پنج میلیون ۴۲ هزار و ۱۴۶ مترمکعب و با تراز نهایی منفی ۱۰.۸ متر است.

وی گفت: محدوده پای اسکله مسافری نیز به طول ۳۰۰ متر و عرض متوسط ۱۰۰ متر با حجم اولیه ۸۴ هزار و ۴۱۷ مترمکعب با تراز نهایی منفی ۷.۵ متر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: پیش از این تنها امکان تردد و پهلوگیری شناور‌های ۱۵ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم بود که اکنون با افزایش عمق کانال‌های خارجی و داخلی، امکان تردد شناور‌های ۳۰ هزار تنی در این بندر فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح طرح ساماندهی تاسیسات خشکی و دریایی پایانه والفجر بوشهر عنوان کرد: این طرح با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در مدت ۱۵ ماه اجرا شده است.

راستاد ساخت دلفین‌های جدید برای پهلوگیری شناور گراندفری به منظور راه‌اندازی خطوط مسافری دریایی بین‌المللی، ترمیم و بازسازی اسکله رورو موجود، ساماندهی ترمینال مسافری دریایی برای رفاه مسافران خطوط مسافری دریایی بین المللی و ساخت اسکله شناوری برای شناور مسافری جزیره خارگ را از اهداف اجرای این طرح بیان کرد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها