رتبه یک کنکور دکتری از یک روستای محروم

رتبه یک کنکور دکتری ۹۹ به محبوبه وحدانی دختری روستایی زاده از تبار خراسان شمالی رسید. دختری از روستای قلی از جاجرم خراسان شمالی که توانسته بود در کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز رتبه‌های خوبی را به دست آورد. 

رتبه یک کنکور دکتری از یک روستای محروم

محبوبه وحدانی دانشجوی نخبه‌ای که توانست برای چندمین بار قله‌های موفقیت را فتح کند، اکنون در فتح جدید خود رتبه یک کنکور دکتری را به دست آورد. وی پیشتر نیز توانسته بود رتبه ۱۹۸ کارشناسی و ۲ کارشناسی ارشد را به نام خود ثبت کند. محبوبه وحدانی از معدود دختران روستایی زاده است که توانسته است استعداد و توانایی خارق‌العاده خود را به نمایش بگذارد. وی ثابت کرد که بدون امکانات رفاهی و کلاس‌های متنوع که بیشتر جنبه مافیایی در کنکور را دارند، نیز می‌توان به موفقیت رسید.

وحدانی نه‌ تنها در رقابت با دانشجویان شهر‌های بزرگ توانسته است، پیروز میدان سخت موفقیت شود بلکه روی تمام امکانات و کلاس‌هایی که ادعای زیادی در کسب موفقیت برای دانش آموزان و دانشجویان دارند را نیز کم کرد. دختر روستایی زاده که با موفقیت‌های پی‌درپی خود نشان داد، همه‌چیز امکانات و رفاه نیست این روز‌ها خبرساز شده است. او به همه فهماند که موفقیت دلیل و اراده می‌خواهد، و آدمی برای رسیدن به نهایت مقصود و هدف‌هایش تنها می‌بایست بر تلاش و کوشش خود تکیه زند.

محبوبه وحدانی این روز‌ها به‌ عنوان یکی از موفق‌ترین چهره‌های مناطق محروم شناخته می‌شود که توانسته است در رقابت سنگین با رقبای خود در ماراتن کنکور دکتری ۹۹ روی سکوی اول بنشیند. وی در مصاحبه خود اعلام کرده که به‌شدت به علم و دانش علاقه‌مند‌است و قصد دارد تا تحصیلات خود را نیز بعد از دکتری ادامه دهد. وحدانی با اشاره به کمبود‌ها و محرومیت‌های روستای خود می‌گوید که در آینده حتماً به روستای خود برمی‌گردد و در راه آبادانی و پیشرفت آن تلاش می‌کند. نکته قابل‌ توجه اینکه خانم وحدانی در هیچ ‌یک از کلاس‌های کنکور در هیچ مقطعی شرکت نکرده است. وی تنها باپشتکار و تلاش خود توانسته با انتخاب روشی اصولی و مؤثر رتبه یک دکتری و رتبه‌های برتر ارشد و کارشناسی را در کشور کسب کند.

وحدانی در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد، به روستا و فعالیت‌های آن علاقه زیادی دارد، و همیشه برای کار‌های خود در روستا و درس خواندن برنامه دارد. نکته قابل‌تأمل اینکه وی برخلاف هم سن و سالان خود در هیچ شبکه مجازی فعالیت نداشته و بیشتر وقت خود را صرف درس خواندن و کار‌های روزمره خانه و روستا می‌کند.

جزئیات کنکور دکتری ۹۹

بالاخره باوجود کرونا و مخالفت‌های برخی مسئولان و نگرانی خانواده‌ها کنکور دکتری ۹۹ برگزار شد. این آزمون که قرار بود در اواخر اسفندماه برگزار شود برای چندین بار به تعویق افتاد. باوجود همه مخالفت‌ها و مشکلاتی که ویروس کرونا پیش روی همه گذاشت، بالاخره کنکور دکتری در روز پنج‌شنبه ۹ مردادماه برگزار شد.

نتایج اولیه این آزمون نیز روز شنبه یکم شهریورماه منتشر شد.

دانشجویانی که در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌بایست از روز دوشنبه سوم شهریورماه تا روز چهارشنبه ۵ شهریورماه ۹۹ نسبت به انتخاب رشته محل‌های خود اقدام کنند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند حداکثر ۵۰ کد رشته محل را در با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب کنند.

قابل ‌ذکر است که دفترچه راهنمای انتخاب رشته این آزمون بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل‌مشاهده است. اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به‌منظور شرکت در مراحل بعدی (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی) نیز در اواخر شهریورماه از طریق همین سازمان منتشر خواهد شد.

کنکور دکتری امسال با یک پدیده و نخبه شگفت‌انگیز روبه‌رو بود. پدیده‌ای کم یاب از روستایی محروم و دورافتاده به نام محبوبه وحدانی که توانسته رتبه یک این آزمون را به دست آورد. دختری که فعل خواستن را به توانستن تبدیل کرد، و نشان داد که موفقیت چندان هم دور از ذهن نیست. فقط باید برای به دست آوردن آن برنامه داشت و تلاش کرد.

منبع: فرارو

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    0

    روستای محروم به معنای گذشته خیلی کم است همه جا برق تلفن موبایل راه مدرسه بهداشت و خیلی جاها گاز وجود دارد در بعضی روستاها که حالا اسمشان شهر شده دانشگاه پیام نور و آزاد وجود دارد خیلی از روستاییان محصولاتشان را اینترنتی در داهل و خارج می فروشند اما شما چه اصراری دارید از واژه محروم استفاده کنید

  • حسن
    0

    اقای خبر فوری درج این خبر اولا مغرضانه بنظر میرسد گوشه زدن بکلاسهای کنکور ودیگر انکه ازاین نخبها زیاد داریم که کارایی وکار مثبت ندارند فقط جنبه تیوری و غیر عملی و حفظی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها