معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛

۵ درصد از مبتلایان کرونا در ایران جان خود را از دست داده‌اند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون در ایران ۳۶۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۱ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

۵ درصد از مبتلایان کرونا در ایران جان خود را از دست داده‌اند

علیرضا رئیسی عصر پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر اقدامات خوبی برای مقابله با کرونا صورت گرفته و وضعیت این استان بهتر از دیگر نقاط کشور است.

وی با اشاره به اینکه کادر پزشکی طی شش ماه گذشته از جان خود برای مقابله با کرونا و کمک به بیماران مایه گذاشته‌اند تصریح کرد: تاکنون در ایران ۳۶۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۱ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان در استان بوشهر را ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۴۵۱ نفر نیز در استان بوشهر به خاطر کرونا فوت شده‌اند.

وی میانگین بستری بیماران کرونایی در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها در سطح کشور را هشت تا ۱۰ درصد عنوان کرد و افزود: در استان بوشهر این میزان حدود پنج درصد است.

رئیسی یکی از دلایل افزایش ابتلای کرونا را حضور مردم در محافل و اجتماعات بدون رعایت پروتکل بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: نگرانی‌هایی در رابطه با افزایش سفرها وجود دارد.

وی افزود: با بررسی انجام شده مسافرت‌ها به شمال افزایش یافته و دیروز جاده شمال پرترافیک بود و این در حالی است که مازندران یکی از کانون‌های آلوده در انتشار کرونا است که پس از برگشت مسافران به تهران مرکز پخش ویروس به سراسر کشور می‌شوند.

بهترین پروتکل‌ها در نمازجمعه‌ها رعایت شد

معاون وزارت بهداشت، خدمات سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه مقابله با کرونا را ستود و گفت: بهترین پروتکل‌ها در نمازجمعه‌ها مورد توجه قرار گرفت و هیئت‌های مذهبی همراهی خوبی با ستاد ملی مقابله با کرونا دارند که جای قدردانی دارد.

رئیسی از سیر نزولی بیماران کرونایی خبر داد و گفت: با سیر نزولی این بیماری تا دو هفته آینده ۷ تا ۱۰ درصد ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد.

وی، نقش مردم در کاهش بیماری کرونا بسیار مهم دانست و افزود: زمانی حضور مردم در محافل و اجتماعات بدون رعایت پروتکل بهداشتی بیشتر می‌شودبیماری کرونا افزایش می‌یابد و این نشان می‌دهد که حضور مردم بدون رعایت پروتکل بهداشتی ارتباط مستقیمی با افزایش میزان بیماری دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر همکاری همه بیمارستان‌های استان بوشهر در عرصه مقابله با بیماری کرونا افزود: باید برنامه‌ریزی لازم شود تا همه بیمارستان‌های غیر دولتی و سایر نهادها و ارگان‌ها در عرصه رسیدگی به بیماران کرونایی فعال شوند.

رئیسی از تأمین دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بیمارستان شهید گنجی دشتستان نیاز به توسعه در بخش اورژانس دارد که در این راستا کمک‌های لازم ارائه می‌شود.

وی، بر تأمین افزایش کیت‌های آزمایشگاهی، سی تی اسکن بیمارستان برازجان، افزایش تهویه مراکز درمانی استان تاکید و از خدمات استاندار، مسئولان دستگاه‌های اجرایی از جمله تبلیغات اسلامی، کادر درمانی و صدا و سیما قدردانی کرد.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها