جزئیات متناسب سازی حقوق بازنشستگان/ در حد بضاعت تامین اجتماعی پرداختی‌ها صورت گرفته است

در این گزارش موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و وجود نقص‌های مختلف در صدور احکام، پیگیری شده است.

جزئیات متناسب سازی حقوق بازنشستگان/ در حد بضاعت تامین اجتماعی پرداختی‌ها صورت گرفته است

برخی شهروندان با ارسال پیامک خواستار پیگیری متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و وجود نقص‌های مختلف در صدور احکام، شد.

در این باره ناهید حیدری مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداختی‌ها بر اساس قوانین و بضاعت ما صورت گرفته است.

وی گفت: آن‌ها که زیر ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند و حداقلی بگیر هستند، قطعا مبالغ دریافتی شان کمتر خواهد بود. به عنوان مثال آن‌ها که ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند حقوقشان به دومیلیون و ۴۱۶ هزار تومان و آن‌ها که ۲۵ سال سابقه دارند حقوقشان به دو میلیون و ۴۸۸ هزار تومان رسیده است.

همچنین محمد شریعتمداری در گفت‌وگویی، اظهار کرد: به طور طبیعی در صدور احکام برخی از افراد نقص‌هایی وجود دارد که در طول زمان مرتفع می‌شوند و هیچکس نگران اجرای آن چه که در مصوبات هیأت امنای تأمین اجتماعی و هیأت وزیران برای اجرای همسان سازی آمده، نباشد.

وی بیان کرد: حق همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به رسمیت شناخته و اجرا شده است.

همچنین ناهید حیدری مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه محاسبات انجام شده برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، گفت: دوشاخص بیمه پردازی و مبلغ بیمه پردازی بسیار حائز اهمیت بودند که عوامل تعیین کننده در فرمول محاسبه ما لحاظ شدند.

وی با تاکید بر اینکه سعی کردیم بر اساس عدالت بیمه‌ای حرکت کنیم و هر بیمه شده متناسب با آورده خودش از این مزیت بهره‌مند شود، اظهار کرد: طبیعی است که در خروجی مبلغ متناسب سازی، هرکه سابقه بیشتر یا مبلغ بیمه پردازی اش بیشتر بوده سهم بیشتری از این مبلغ دریافت کرده است.

حیدری ادامه داد: متناسب سازی بر اساس جداول پایه پرداخت حق بیمه انجام شده و کف پرداختی ما ۱۵۰ هزار تومان بوده است.

مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در کنار بحث متناسب سازی افزایش کمک معیشت و کمک هزینه مسکن برای دومین بار در سال جاری افزایش یافت، گفت: این مبلغ ۱۹۰ هزار تومان بود که به همه بازنشستگان پرداخت شد.

البته لازم به ذکر است که طبق گفته های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت، قرار است مجدد در همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازنگری انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • بازنشسته ایی از شیراز
    0

    آخه تاکی اینقدر دروغ میگین من با 22سال 3ماه و15روز در سن 56سالگی از کار افتاده یه کلی شدم بخاطر عمل قلبم مبلغ 20494650ریال حقوقمه مبلغ 3397000ریال بابت همسان سازی دادند که جمعا 2389165تومان خالصی ام است حالا خانم محترم کجاش شده 2416000تومانککه میگین با 20 سال اینقدر میدیم

  • بازنشسته ایی ازشیراز
    0

    مگر سازمان تامین اجتماعی سازمانه گدایی است که میگین از بی بضاعتی این پول رادادیم مگر نه 32000000000000تومان از دولتی پول گرفتین یا دولت بهتان داده در قبال بده اهیتان آخه تو این مملکت یه بازرس وحسابرسه بزرگ نداریم که بشینن حساب بکنن که سازمان چقدر از این 32هزار ملیارد تومان بابت همسان سازی اختصاص دادند فردا مثل خاوری گندش در نیاد که نصف اش را بالا کشیدند خدایا خودتتان بداد ما بازنشستگان برسین ما که دیگه از همه چیز بریده شدیم خودت کمکمان بکن وسلام

  • محمد
    0

    دروغ دروغ دروغ... باسی سال سابقه یک و نه صدو چهل هزار میگیرم

  • کاربر ناشناس
    0

    بابا با32سابقه 600تومان با25 سال سابقه 800تومان این همسان سازی برو پیکارت انشالله خدا سزاتان را میدهد

  • مهدی
    0

    امیدوارم مجبور نشویم از بازرسی کل کشور تقاضای کمک بکنیم. حق مسکن ومعشت کی زیادشده باکدام احکام

  • احیا برسیم
    0

    من با 14سال بازنشسته شدم ولی حق مسکن ومعشیتم سر جمع 90هزار تومن اضافه شده چرا اینقدر دروغ به خو خورد ما مردم میدید تومتن این مقاله شما چیزی نوشته با اینکه در فیش حقوقیم دیدم زمین تا اسمون منافات داره خجالت داره تاز ه این همه بوق وکرونا زدید باین اضافه کردنتان تازه حقوقم شده یکمیلیون ببینم با این تورمی که هست شما میتونید با این حقوقها بگذرونید تا چند روز وقتی تخم مرغ غذای اصلی ماست اونم تازه ازمون گرفته شده واقعا که گل کاشتین اصلا مارو دیدید یا فقط منافع خودتون رو میبینید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها