مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

نماز ظهر عاشورا به صورت متمرکز در کرمان برگزار نمی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بنا به اعلام مسئولان، ۸۵ درصد موارد بهداشتی در هیئت ها و مراسم های عزاداری در کرمان رعایت شده و مردم دغدغه جدی در این زمینه داشتند هرچند شیوه نامه ها نیز بسیار سختگیرانه بود.

نماز ظهر عاشورا به صورت متمرکز در کرمان برگزار نمی شود

حجت الاسلام "غلامحسین حقانی" درباره برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در کرمان و نماز روز عاشورا گفت: به دلیل اینکه امسال طبق پروتکل های بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، دسته روی و تجمع نداریم و هیئت ها معمولا صبح ها برنامه دارند، نماز ظهر عاشورا به صورت متمرکز برگزار نخواهد شد و اگر برنامه هیئتی به ظهر برسد، می توانند در فضای باز این نماز را برگزار کنند.

وی افزود: شاید در برخی شهرهای کوچک که جمعیت کمتر است و هیئت جمع می شود، نماز ظهر عاشورا خوانده شود اما در مجموع به صورت متمرکز این نماز برگزار نخواهد شد.

حقانی درباره نظارت بر رعایت شیوه‌ نامه های بهداشتی در مراسم عزاداری سیدالشهداء علیه السلام تصریح کرد: تیم های نظارتی ما به بسیاری از مناطق سر زده و مردم واقعا نسبت به رعایت شیوه نامه در روستاها و شهرها همت جدی داشته اند.

وی درباره عدم رعایت شیوه نامه های ابلاغی در هیئت ها نیز به ایسنا گفت: برخی تخلفات در شهرها و روستاهای استان گزارش شد که تذکر شفاهی و کتبی به این هیئت هاداده و برخی نیز با ریش سفیدی حل شده و شاید با دو الی سه هیئت در استان معضل داشته ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بنا به اعلام مسئولان، ۸۵ درصد موارد بهداشتی رعایت شده و مردم دغدغه جدی داشتند هرچند شیوه نامه سختگیرانه بود.

حقانی اظهار کرد: انشاءالله عزاداری ها مقبول باشد و از پایان روز عاشورا حجم مراسم کمتر می شود و امیدواریم بتوانیم با قوت و رعایت شیوه نامه های بهداشتی کار را انجام بدهیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها