شهردار تهران:

مجوز حفاری در معابر پرتردد پایتخت تا یک ماه صادر نمی‌شود

شهردار تهران گفت: حدود یک ماه از آغاز سال تحصیلی اجازه حفاری های گسترده در مسیرهای اصلی تردد شهر داده نمی‌شود.

مجوز حفاری در معابر پرتردد پایتخت تا یک ماه صادر نمی‌شود

پیروز حناچی با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی جدید به دلیل شرایط کرونایی متفاوت است، افزود: ستاد بازگشایی مدارس همیشه در اول مهر تشکیل شد و تا دو تا سه هفته شرایط جدید شهر را منطبق می کرد و معمولاً بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و حدود ۳۰ درصد به ترافیک حمل و نقل می افزاید، هرچند امسال بخش از فعالیت‌های حضوری مدارس به دلیل شرایط ویژه و محدود شده است اما به هر صورت ما باید آمادگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی در کارگروهی برای ایمن‌سازی مدارس با حضور شهرداران مناطق تشکیل یافته است، ابراز داشت: به این ترتیب والدین از شرایط دانش‌آموزان در مسیر ها اطمینان خاطر خواهند داشت.

حناچی از شناسایی مدارسی که معمولاً در ایجاد بار ترافیکی سنگین تاثیرگذار هستند و برنامه عملیاتی برای آنها توسط شهرداری مناطق اشاره کرد و گفت : نظارت و مدیریت بار ترافیکی و ارائه خدمات حمل و نقلی به کودکان استثنایی مورد توجه شهرداری بوده است.

شهردار تهران نظارت بر ایمن سازی مسیرهای توسط دانش آموزان و نصب تجهیزات مورد نیاز در معابر منتهی به مدارس را از دیگر فعالیت‌های دستگاه اعلام کرد و گفت: تاکید کامل و دستورالعمل های ابلاغی معاون حمل و نقل عمومی و مناسب سازی و آنالیز کردن مسیرهای عبور پیاده از دیگر فعالیت ها بوده است.

وی تاکید کرد: باید از سوی شهرداری مناطق این دستورالعمل ها مورد توجه قرار گیرد و تا حدود یک ماه از آغاز سال تحصیلی اجازه حفاری های گسترده در مسیرهای اصلی تردد شهر داده نمی‌شود.

حناچی افزود: به مدارس باید برای اجرای پروتکل های بهداشتی نهایت کمک های لازم صورت گیرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه معمولاً در ساعات ورود و خروج دانش‌آموزان ترافیک موضوعی در اطراف مدارس ایجاد می‌شود و گفت: آغاز سال تحصیلی امسال متفاوت از سالهای پیش از به دلیل شیوع که با تمهیدات و مدیریت های پیش بینی های لازم برای کنترل شرایط هم شده است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها