افزایش بیماران کرونایی و کمبود تخت در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد از افزایش شیوع ویروس کرونا و کمبود تخت‌های بیمارستانی در این استان خبر داد.

افزایش بیماران کرونایی و کمبود تخت در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

پرویز یزدان پناه در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در حال حاضر 278 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 117 بیمار کرونایی قطعی و 23 بیمار در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی تعداد مبتلایان نسبت به هفته گذشته بیان کرد: دیروز 280 نمونه داشتیم، که نزدیک 40 درصد از نمونه ها مثبت بود.

یزدان‌پناه بیشترین تعداد مبتلایان را مربوط به شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، دنا و لنده دانست.

یزدان پناه تصریح کرد: برای بیماری کرونا در استان ابتدا تعداد 250 تخت بیمارستانی را در نظر گرفته بودیم که هم اکنون با توجه به روند افزایشی 280 تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و اگر روند افزایشی به همین صورت باشد ما علاوه بر کمبود در تخت های ICU با کمبود تخت عادی نیز مواجه خواهیم شد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد کل فوتی های استان به 88 نفر رسیده است، که 82 فوتی بیماری زمینه‌ای داشته اند.

یزدان پناه میزان بروز بیماری در استان را دو برابر میانگین کشوری و میزان فوتی ها در استان را کمتر از نیم نسبت به میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: میزان پایین بودن مرگ ومیرها در استان نباید باعث شود که مردم خطر ویروس کرونا را نادیده بگیرند.

یزدان پناه در ادامه بیان کرد: چهار شهرستان بویراحمد، کهگیلیویه، گچساران و چرام در وضعیت قرمز قرار دارند و میزان بروز بیماری در شهرستان دنا نسبت به سابر شهرستان‌ها روند افزایشی دارد که انتظار داریم مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از ماسک استفاده کنند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها