کلاهبرداری ۵۰ میلیون تومانی در همدان به بهانه خرید ارز دیجیتال

 رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرمانده انتظامی استان همدان گفت: فردی که اقدام به کلاهبرداری ۵۰ میلیون تومانی به بهانه خرید ارز دیجیتال کرده بود دستگیر شد.

کلاهبرداری ۵۰ میلیون تومانی در همدان به بهانه خرید ارز دیجیتال

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز پنجشنبه بیان کرد: به دنبال تشکیل یک فقره پرونده کلاهبرداری در پلیس فتای همدان، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان این مجموعه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طبق شواهد و اظهارات شاکی، متهم در فضای مجازی با او آشنا شده و در جریان مراودات خود از شاکی دعوت به سرمایه‌گذاری و خرید ارز مجازی برای کسب سود و درآمد بالا کرده است.

رییس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: متهم با دعوت شاکی به سرمایه‌گذاری به او وعده خرید ارز مجازی بیت‌کویین با مبلغ اندک داده بود و به دنبال کسب اعتماد این فرد در این راستا ۵۰ میلیون تومان از او برای خرید ارز مجازی دریافت کرد.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: سپس متهم به تماس‌های این سرمایه‌گذار پاسخی نداد بنابراین مالباخته برای پیگیری پرونده به پلیس فتا مراجعه کرد.

وی بیان کرد: با تحقیق فنی کارشناسان پلیس فتا جوان ۲۰ ساله ای که دانشجوی رشته کامپیوتر است شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی‌ها انگیزه خود از کلاهبرداری را کسب منافع مالی عنوان کرد.

رییس پلیس فتا استان همدان اظهار داشت: شهروندان به توصیه‌ها و هشدارهای سایبری پلیس فتا توجه و آموزش‌های لازم در این زمینه را با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها