چرا بانوی المپیکی ایران باید دوباره به آلمان برود؟

پزشک معالج بانوی المپیکی کاراته گفت: تکمیل درمان پای آسیب دیده این عضو تیم ملی کاراته بانوان در تهران امکان پذیر نبود و پس از هماهنگی با مسئولان مربوطه مقرر شد وی به آلمان سفر کند.

چرا بانوی المپیکی ایران باید دوباره به آلمان برود؟

دکتر بابک زرگر امینی با بیان مطلب فوق به گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و حساسیت بر روی هزینه کرد بودجه مالی، لازم دیدم در خصوص برنامه‌ای که برای تکمیل درمان حمیده عباسعلی مد نظر قرار گرفته، مسائلی را بیان کنم تا روشن شود که چرا وی قرار است به آلمان سفر کند.

وی ادامه داد: روشی که ما برای درمان رباط صلیبی پاره شده، استفاده کردیم، یک روش نو و جدید است و در قسمت آسیب دیده یک دستگاه بسیار پیشرفته استفاده کردیم که در حالت عادی می‌تواند در بدن باقی مانده و مشکلی پیش نخواهد آمد. مسئله مهمتر اینکه چون کاراته ورزشی پربرخورد همراه با تبادل تکنیک است، ممکن بود برای ورزشکار مشکل ایجاد کند. به همین دلیل از سوی صاحب نظران و حتی شرکت سازنده سیستم فوق پیشنهاد می‌شود ۵ یا 6 ماه بعد از جراحی، این دستگاه از بدن خارج و همزمان یک معاینه کلی از سوی جراح بر روی قسمت ترمیم شده صورت گرفته و از سالم بودن صدرصد ACL اطمینان حاصل شود.

پزشک ایرانی معالج حمیده عباسعلی افزود: برنامه ما این بود که وی بعد حضور در المپیک و کسب مدال طلا برای تکمیل درمان راهی هانوفر شود که با وجود برگزار نشدن بازی‌های المپیک در زمان مقرر، فدراسیون و کمیته ملی المپیک تصمیم به انجام این سفر در این شرایط گرفتند. در این خصوص باید اشاره کنم مسائلی که طی چند روز گذشته در برخی رسانه‌ها مطرح شد صحیح نبود. قبل از هر چیز من برای انجام این عمل هیچ هزینه‌ای دریافت نخواهم کرد، حتی حاضر بودم خودم برای انجام این امور به ایران سفر کنم، ولی واقعاً شرایط و امکانات لازم برای چنین کاری در تهران نبود. چون سیستم مورد استفاده و امکانات مورد نیاز در ایران نبود، این ربطی به توانایی و علم همکاران خوب هموطن ندارد. ضمن اینکه همه می‌دانند که وقتی یک جراح کاری را شروع می‌کند، خودش هم باید تمام کند که برای ورزشکار به لحاظ روحی، روانی خیلی اهمیت دارد.

دکتر امینی به تشریح شرایط آسیب دیدگی و شروع درمان این قهرمان کاراته ایران هم پرداخت و اظهار داشت: خانم عباسعلی بعد از کسب سهمیه المپیک توکیو در رقابتهای کاراته وان سالزبورگ، در ۳۰ ثانیه پایانی مبارزه فینال از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب دیدگی شدید شد، و در همین شرایط با شجاعت مثالزدنی تا کسب مدال طلا پیش رفت که متأسفانه موفق نشد روی سکوی قهرمانی بایستد. مسئولان کمیته ملی المپیک با توجه به شناختی که در زمان درمان سهراب مرادی قهرمان شایسته وزنه برداری کشورمان، از تیم پزشکی ما داشتند، وظیفه تشخیص و درمان بانوی المپیکی کاراته را به ما سپردند ایشان مستقیم از سالزبورگ به هانوفر آمد.

وی افزود: روز بعد از مسابقه، گروه پزشکی ما در هانوفر پای آسیب دیده را معاینه کرده و با توجه به شدت آسیب دیدگی، باید خیلی زود بهترین تصمیم را می‌گرفت که از چه روشی درمان در دستور کار قرار گیرد. این در شرایطی بود که خبری از تعویق بازی‌های المپیک در آن زمان نبود و عباسعلی باید نزدیک به ۱۵۰ روز بعد برای مبارزه روی تاتامی المپیک آماده شود. همه همکاران عزیز من، ورزشکاران و قهرمانان می‌دانند که آسیب دیدگی رباط صلیبی یکی از سخت‌ترین و جدی ترین آسیب‌ها در ورزش قهرمانی است که بعد از جراحی و در صورت طی مراحل درمان به بهترین شکل، قهرمان آسیب دیده حداقل بین شش تا ۹ ماه زمان برای آغاز تمرینات و ۱۲ ماه برای بازگشت به میدان مبارزه نیاز دارد.

دکتر امینی ادامه داد: بر همین اساس بعد از مشورت با خانم عباسعلی، مربی ایشان، آقای طباطبایی رئیس فدراسیون و مسئولان کمیته ملی المپیک، باید یک برنامه درمانی طراحی می‌کردیم، تا وی روز مسابقه در توکیو، آماده مبارزه شود. با توجه به تجربه، شناخت و اعتقادی که از جدیدترین متد درمان داشتم، این روش را برای خانم عباسعلی انتخاب و آغاز کردیم. جراحی نیز با بهترین شکل ممکن انجام شد.

این پزشک ایرانی با اشاره به مراحل درمانی بعد از جراحی اظهار داشت: از همان روز بعد از جراحی، فیزیوتراپی آغاز شد و بعد از ترخیص، با نظارت دکتر آبرون کارها با بیشترین دقت و حساسیت پیگیری شد و بعد از بازگشت به تهران نیز این برنامه‌ها ادامه داشت. من و دکتر آبرون مدام در این مدت و تا همین روز گذشته با خود عباسعلی، مربی بدنساز و مسئولان فدراسیون در تماس بوده و کارها را پیگیری می‌کردیم. البته خیلی خوشحال هستم قولی که تیم پزشکی ما برای آماده شدن او در روز مبارزه (۱۸ مردادماه) داده بودیم، خدا را شکر محقق شد و اگر المپیک به تعویق نمی‌افتاد، او می‌توانست بدون مشکل به دیدار رقبای خود برود.

دکتر امینی در پایان گفت: در سفر خانم عباسعلی همزمان با جراحی برای خارج کردن سیستم مورد استفاده، «آتروسکپی» انجام خواهد شد تا مطمئن شویم همه مسائل حل شده و وی می‌تواند شدت تمرینات خود را به اندازه مورد نظر مربیان بالا برده و برای حضوری موفق آمیز در المپیک ۲۰۲۱ آماده شده و ان شالله مدال طلا را برای کشورمان کسب کنند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها