فرزانه فصیحی رکورددار دو ۱۰۰ متر باشگاهی

سهمیه المپیک می گیرم تا راهی برای دختران دونده باز شود

برنده‌ دوومیدانی جایزه بزرگ گفت: این مسابقات اسمش جایزه بزرگ بود ولی جایزه‌اش خیلی کوچک بود؛ برای نفر قهرمان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان. در حالیکه هزینه تست کرونا و رفت‌وآمد را هم خود شرکت کنندگان باید پرداخت می‌کردند.

سهمیه المپیک می گیرم تا راهی برای دختران دونده باز شود

مرحله اول بیست و چهارمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان در حالی در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار شد که فرزانه فصیحی دونده تیم سپاهان با ثبت زمان ۱۱:۶۸ ثانیه رکورد باشگاهی دوی ۱۰۰ متر را که پیش از این در دست مریم طوسی با زمان ۱۱:۶۹ ثانیه بود، شکست. البته رکورد ملی دوی صدمتر ایران با 11.45 ثانیه همچنان در اختیار طوسی است. فصیحی همچنین موفق شد به مدال طلای دوی صد متر، طلای دوی ۲۰۰ متر و طلای تیمی دوی ۴ در ۱۰۰ متر امدادی دست پیدا کند. این ورزشکار اصفهان ی که سال گذشته در مسابقات دوومیدانی داخل سالن آزاد در بلگراد صربستان توانسته بود در دوی ۶۰ متر رکورد ۷.۲۹ ثانیه را به ثبت برساند، در خصوص موفقیت‌های اخیر خود چنین توضیح داد: «این رکورد از ۵ سال پیش دست خانم طوسی بود که خدا را شکر توانستم آن را به‌نام خودم ثبت کنم. البته هدفم این بود که زودتر از اینها به این رکورد دست پیدا کنم ولی به‌دلیل کرونا و شرایطی که پیش آمد، وقفه‌هایی در تمریناتم ایجاد شد. در این مسابقات باد مخالف هم به سمت من می‌وزید وگرنه شرایطم خیلی بهتر از این می‌توانست باشد. قطعاً هدفم رکورد ملی است که خیلی راحت و دست یافتنی است. البته امیدوارم شرایط در ورزشگاه آفتاب طوری باشد که وقتی مسابقه می‌دهیم، باد در آن نباشد که این قدر روی رکوردهای ما تأثیر بگذارد. اما به هر حال، رکورد خوبی برای شروع لیگ بود و شرایطم روز به روز بهتر می‌شود.»

او درباره 3 مدالی که در این مرحله از رقابت‌های دوومیدانی باشگاه‌های کشور کسب کرد هم گفت: «من امسال در تیم سپاهان هستم و در ماده‌های خودم 100 متر و 200 متر و 4 در 100 متر که به‌صورت تیمی بود، طلا گرفتیم. فعلاً هم که در مرحله اول سپاهان در صدر است تا ببینیم در مجموع 3 مرحله چه نتایجی به دست می‌آید، امیدوارم که اول بمانیم.»

فصیحی در شرایطی این موفقیت‌ها را به دست آورده که خیلی از ورزشکاران در ایام شیوع کرونا، وضعیت تمرینی مناسبی نداشتند. او با اشاره به این موضوع صحبت‌هایش را ادامه داد: «طبیعتاً شرایط سخت و تمرینات کمی داشتیم. گرچه رکورد خوبی ثبت کردم ولی چیزی که خودمان انتظار داشتیم نشد. اگر کرونا نبود و تمرینات‌مان منظم پیش می‌رفت، رکوردم خیلی بهتر از این می‌شد.»

این بانوی ورزشکار سال گذشته لژیونر شد و به عضویت تیم پارتیزان بلگراد درآمد اما حالا دوباره به سپاهان برگشته است. او درخصوص این تغییر هم صحبت کرد: «ما در دوومیدانی دو فصل داریم. یک فصل داخل سالن و یک فصل خارج از سالن. من در فصل زمستان در آنجا بودم و در همه مسابقات داخل سالن برای پارتیزان مسابقه دادم ولی با شروع فصل جدید و آغاز مسابقات در فضای باز، قراردادم تمام شد و به سپاهان آمدم. البته دوست دارم تمرینات و مسابقاتم را دوباره در آنجا شروع کنم و لژیونر شوم ولی باید دید شرایط به چه صورت پیش می‌رود. الان کرونا همه چیز را مشخص می‌کند.» شرایط تمرینی و مسابقات دوومیدانی در اروپا و ایران چقدر با هم تفاوت دارد.

فصیحی به این سؤال پاسخ داد: «تفاوت کوچک و اولیه که خیلی هم مهم است، همین سرعت باد است و ما در پیست‌های استانداردی می‌توانیم مسابقه بدهیم که سرعت باد در آن به این شدت نیست. ضمن اینکه در آنجا خیلی مسابقه برگزار می‌کنند. ما در اینجا 3 مرحله مسابقات لیگ داریم و یک جایزه بزرگ که تمام شد. کلاً 4 مسابقه می‌شود ولی آنجا نزدیک به 9 مسابقه برگزار می‌شود. این مسابقات پاداش‌ها و جایزه‌های خوبی هم دارد که اینجا آنها را نداریم.»

او که ابتدای شهریور در رقابت‌های دوومیدانی جایزه بزرگ، با رکورد 11.87 ثانیه به مدال طلای دو 100متر دست یافت، درباره جایزه‌اش چنین واکنشی داشت: «این مسابقات اسمش جایزه بزرگ بود ولی جایزه‌اش خیلی کوچک بود؛ برای نفر قهرمان یک میلیون و 400 هزار تومان. در حالی که هزینه‌های مربوط به تست کرونا را هم خود شرکت کنندگان باید پرداخت می‌کردند و حتی هزینه رفت و آمد بچه‌ها از شهرستان هم با خودشان بود.»

با توجه به موفقیت‌هایی که فصیحی به دست آورده، این انتظار وجود دارد که موفق به کسب سهمیه المپیک شود. خودش در این باره گفت: «اگر شرایط خوب پیش برود، قطعاً در توکیو خواهم بود. از فروردین مسابقات کسب سهمیه‌مان شروع می شود اما واقعاً نمی‌دانم که چه اتفاقی می‌افتد و این خیلی بد است. اینکه مسابقات دوباره لغو می‌شود یا نه؟ زمستان را چطور در پیش داریم؟ یا موج کرونا و رفتن‌مان چطور می‌شود؟ با این حال امیدوارم که شرایط با ثباتی وجود داشته باشد و بتوانم سد المپیک را هم بشکنم و راهی برای دیگر دختران دونده ایرانی باز شود.»

منبع: ایران

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • استاد دانشگاه
    0

    آفرین دخترم آفرین اینکه با تلاشت بدنبال باز کردن راهی برای سایر دسته های گل سرزمینمان هستی قابل تقدیره برات دعا می کنم امیدوارم دختران سرزمینمان هر روز قدرتمند تر از گذشته به تلاش خود ادامه دهند و محدودیتهای موجود برای آنها برداشته شود

  • کریم
    0

    چقدر شبیه علی کریمی است

  • داروغه
    0

    ای کاش در پوشش حجاب بیشتر دقت میکردی

  • N.M
    0

    ماشالله خانم فصیحی ایشالله همیشه موفق باشید و بتونید سهمیه المپیک رو بگیرید شما توانایی این رو دارید بهترین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها