بیمارستان تالش با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: افتتاح بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی در روز پنجشنبه ۲۷ شهریور ماه، با دستور رئیس‌جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس آغاز خواهد شد.

بیمارستان تالش با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود

دکتر حسین نعمتی روز یکشنبه در نشست خبری در شبکه بهداشت و درمان تالش اظهار کرد: عملیات ساخت بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی تالش در سال ۸۸ آغاز شده بود و شامل سه طبقه با ۴۰ هزار متر مربع مساحت و ۱۵ هزار و ۹۹۵ متر مربع زیربناست و بجز بخش قلب، همه بخش های لازم را دارد و اعتبار ساخت و تجهیز بیمارستان، در روز افتتاح رسمی آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام خواهد شد.

وی در خصوص جذب نیروهای مجرب پزشکی گفت: ۱۰ اتاق عمل در بیمارستان دایر است و به اندازه کافی کادر مورد نیاز حتی جراح مغز و اعصاب در شهرستان داریم و حدود یک هفته قبل، چهار پزشک متخصص ارتوپد، اورولوژی، اطفال و قلب جذب کردیم و بقیه پزشکان مورد نیاز در حال تقسیم هستند.
وی ادامه داد: مدیریت صحیح بیمارستان سبب خواهد شد تا بیماران، آواره رشت و سایر شهرهای دیگر نشوند و سه ارتوپد می توانند تمام مشکلات بیماران ارتوپدی را رفع کنند اما باید تجهیزات لازم را بگیریم.

وی در خصوص تجهیز بیمارستان به تجهیزاتی همچون سی تی اسکن و عکس ریه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان مدعی است پول سی تی اسکن بیمارستان تالش را حدود هشت ماه پیش واریز کرده اما به دلیل تحریم ها نتوانسته اند تهیه کنند و چهار شهرستان در اولویت آنان بوده و فعلا اولویت اول تالش است و ما قولش را گرفته ایم که سی تی اسکن را تحویل دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش افزود: با نبود سی تی اسکن مشکل خواهیم داشت و مردم و مسئولان در انتظار تامین آن هستند و در حال حاضر بیماران به خاطر نیاز به سی تی اسکن، از بیمارستان جدید به بیمارستان قبلی منتقل می شوند و با دستگاه قدیمی سی تی اسکن می شوند.
نعمتی در مورد ساختمان سابق بیمارستان شهید نورانی گفت: بخشی از فضای بیمارستان به بخش خصوصی و قسمتی برای مجتمع عالی سلامت تعلق خواهد گرفت و قسمتی دیگر را به غربالگری سرطان اختصاص می دهیم و بخش دیالیز نیز در ساختمان قدیم باقی خواهد ماند.

او ادامه داد: در دوره شیوع کرونا تخت خالی برای بیماران کرونایی نداشتیم و مقداری امکانات از استان و مقدار کمی از امکانات بیمارستان قدیم را به بیمارستان جدید انتقال داده یودیم و به صورت غیررسمی از این مرکز درمانی جدید استفاده می کردیم.
وی در مورد وضعیت کرونا در شهرستان تالش گفت: چند روز متوالی وضعیت شهرستان قرمز است و تا زمانی که مردم پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت نکنند، وضعیت به همین صورت خواهد بود.
وی بیان کرد: پوشش ماسک باید اجباری باشد و صبح ها که از خانه بیرون می رویم ماسک خود را بزنیم و با توجه به اینکه ویروس کرونا در هوا سه یا چهار دقیقه زنده می ماند، زدن ماسک در پیاده رو های شلوغ نیز لازم است.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، کادر درمانی را به زحمت مضاعف انداخته است و پزشکان و مسئولان به رعایت پروتکل های بهداشتی برای قطع زنجیره شیوع بیماری تاکید می کنند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها