نکات مهم خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی، مجموعه ای از دستگاه ها و وسایلی که برای تست ها و آزمایش های مختلف در آزمایشگاه ها مورد استفاده محققین و پژوهشگرها قرار میگیرد.

نکات مهم خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی

لوازم آزمایشگاهی شامل دستگاه، لوازم شیشه ای، وسایل پلاستیکی، تجهیزات ضد اشتعال و ... میشود. هر آزمایشگاه با توجه به ماهیت و کاربردی که دارد باید دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی خاص و مورد نیاز پژوهشگرهای خود را تهیه کند.

با توجه به حساسیت بالای نتایج آزمایشگاهی، در خرید تجهیزات آزمایشگاهی باید دقت زیادی داشت.

باتوجه به اهمیت این موضوع، درباره نحوه بررسی برند، کاربرد وسیله های آزمایشگاهی، نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید و ... توضیحات مهمی را نوشته ایم.

انواع تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی به انواع مختلفی تقسیم میشود که نحوه بررسی، محل خرید، شرکت های تولید کننده، خدمات پس از فروش و امکاناتِ از این قبیل این دسته بندی ها با یکدیگر متفاوت است.

• دستگاه های آزمایشگاهی
• سکوبندی آزمایشگاه ها
• لوازم شیشه ای آزمایشگاه ها
• لوازم پلاستیکی
• و ...

1) خرید دستگاه‌های آزمایشگاهی

دستگاه های آزمایشگاهی جزو تجهیزات تکمیل کننده مهم یک آزمایشگاه هستند. کاربرد کلی دستگاه ها برای آنالیز، تحلیل، تست و اندازه گیری است. دستگاه های آزمایشگاه به دو دسته تخصصی و عمومی تقسیم بندی میشوند.

دستگاه های تخصصی:

دستگاه‌هایی که (در صورت نیاز) به صورت جداگانه باتوجه به کاربرد خریداری می‌شود. خرید دستگاه های تخصصی به همراه اسم هر آزمایشگاه شناخته میشود، به عنوان مثال تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی ، تجهیزات آزمایشگاه خاک ، تجهیزات آزمایشگاه داروسازی و ...

قبل از خرید دستگاه های تخصصی به سایت های معتبر خارجی مراجعه و اطلاعات دقیق در خصوص جزییات هر دستگاه داشته باشید. توجه به گارانتی دستگاه و خرید از نمایندگی معتبر جزو موراد مهم در سفارش دستگاه‌های تخصصی آزمایشگاهی است.

دستگاه های عمومی:

دستگاه های عمومی شامل آون ، انکوباتور ، PH متر ، هات پلیت مگنت ، اتوکلاو و …می‌شوند که در اکثرآزمایشگاه ها مورد نیاز است. برای خرید دستگاه های عمومی کار شما بسیار راحت است. باتوجه به تنوع برند و کارایی به صورت مختصر دستگاه های مهم عمومی را معرفی کرده ایم.

• آون آزمایشگاهی: جزو وسایلی است که در اکثر آزمایشگاه های پژوهشی و صنعتی از آن استفاده میشود، آون آزمایشگاهی به آون خلا، اون فن دار و آون معمولی تقسیم بندی می‌شود.

• اتوکلاو:

دستگاه اتوکلاو یکی از مهم ترین دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی است که برای استریل کردن به کار می رود. اتوکلاو با استفاده از بخار آب و تکنولوژی ((PWM قادر به استریل کردن است.

شیکر:

شیکر آزمایشگاهی برای مخلوط کردن مایعات استفاده میشود. در واقع یک سرعت دهنده و کاتالیزگر در انجام واکنش ها است. شیکر یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در آزمایشگاه های تشخیص، اندازه گیری، کنترل کمی، کیفی و تحقیقاتی است؛ هنگام خرید حتما ضمانت آن را بررسی کنید. (به دلیل استفاده زیاد شیکر امکان خرابی دستگاه نسبت به سایر تجهیزات آزمایشگاهی بیشتر است)

کوره آزمایشگاهی : جز دستگاه های پرکارد و حساس و پر استهلاک است. کاربرد این دستگاه برای انتقال برنامه های حرارتی با ظرفیت بالا است. کوره ای که با کمترین استهلاک با کیفیت ترین خدمات را انجام دهد، جزو بهترین کوره های آزمایشگاهی محسوب میشود.

• هود آزمایشگاهی :

هود آزمایشگاهی برای حفاظت از اپراتور و محیط آزمایشگاه استفاده می‌شود. عوامل متعددی باعث خرید هود آزمایشگاهی می شود. از جمله:

• عوامل شیمیایی
• عوامل میکروبی
• عوامل بخارات اسیدی
• سوزاننده‌ها و دودهای حاصل از آن ها
• انفعالات قلیایی
• سایر بخارات بیهوش‌کننده و بیحس کننده حاصل از فعل و انفعالات شیمیایی
• حلال‌ها و مواد سرطان‌زا

هودهای آزمایشگاهی از نظر ابعاد بزرگ و فضاگیر هستند به همین دلیل قبل از خرید حتما شرایط محیطی خود را بررسی کنید و حتما توضیحاتی از آزمایشگاه و انفعالات خود به فروشنده جهت راهنمایی بدهید. میزان مکش و قدرت هودها با یکدیگر متفاوت هستند به همین منظور جهت صرفه جویی در هزینه خرید، باید اطلاعات جامعی به فروشنده بدهید.

2) خرید سکوبندی آزمایشگاه

یکی دیگر از بخش های مهم و ضروری هر آزمایشگاه، سکوبندی است. سکوبندی آزمایشگاه به چند مدل مختلف تقسیم می‌شود. باتوجه به نقشه ساختمانی، چیدمان دستگاه ها، تعداد محقق ها، روش کار انفرادی یا گروهی و .... باید هنگام خرید سکوبندی آزمایشگاه به آن ها توجه کنید.

سکوبندی ها براساس نحوه چیدمان به چند مدل (یک طرفه، دوطرفه، کابیت ها، میزهای توزین و .... ) تقسیم بندی شده و براساس رویه سکوها مدل های مختلفی دارد. هنگام خرید این لوازم آزمایشگاهی باید به نوع و جنس رویه های آن نیز دقت نمایید چراکه ترکیبات به کار رفته در جنس رویه نباید در نتیجه آزمایش شما تاثیری بگذارد.

کابینت های آزمایشگاهی باتوجه به ماهیت موادی که در آن ها قرار میگیرد در مدل های مختلفی ساخته میشود. هنگام خرید سکوهای همراه با کابینت باتوجه به متریال درون آزمایشگاه خود به جنس درون کابینت ها توجه زیادی داشته باشید. جنس دیواره های کابینت ها دژ محکمی برای محافظت از مواد آزمایشگاهی شما می‌ شود.

3) خرید لوازم شیشه ای آزمایشگاه

وسایل شیشه ای آزمایشگاه با پلیمرهای مخصوص و کامپرس شده، ساخته می‌شود. به طور کلی اکثر تجهیزات شیشه ای آزمایشگاه ها (باتوجه به فشارهایی وارده هنگام تولید) در برابر شکستن و اشتعال مقاوم هستند. اما گاهی آزمایش های شما نیاز به تجهیزات شیشه ای ضد اشتعال دارد. معمولا آزمایشگاه خاک، شیمی، پتروشیمی و از این قبیل به چنین لوازمی نیاز پیدا میکنند.

برای خرید لوازم شیشه ای آزمایشگاه بهترین راه، تست است. هنگام خرید طبق بروشور و توضیحات شرکت فروشنده لوازم خود را تست کنید سپس اقدام به خرید نمایید.

4) خرید وسایل پلاستیکی آزمایشگاه

وسایل پلاستیکی شاید به ظاهر و از روی اسم کم اهمیت به نظر برسد اما دقیقا جزو لوازم پراهمیتی است که اگر از کیفیت بالایی برخوردار نباشند ممکن است آسیب های زیادی به وجود بیاید.

به عنوان مثال اگر دستکش، ماسک و ... کیفیت خوبی نداشته باشند عامل بروزخطرات جانی زیادی برای شما خواهد شد. باتوجه به همین نکات مهم حتما هنگام خرید وسایل پلاستیکی آزمایشگاه به کیفیت آن به شدت اهمیت فراوانی دهید. برای تشخیص خرید جنس خوب حتما سوابق کاری برند، نظرات کاربری، مقایسه سطحی با برندهای مختلف را داشته باشید.

لیست شرکت‌های فروش تجهیزات آزمایشگاهی

در نهایت برای خرید شما لیستی از شرکت های معتبر فروش تجهیزات آزمایشگاهی را عنوان کرده ایم تا در صورت نیاز ابتدا به وب سایت این شرکت ها مراجعه کنید و با مطالعه بیشتر درباره کالا خود اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

پویا صنعت رشنولب:

شرکت پویا صنعت رشنو فعالیت خود را با هدف ارتقای سطح کیفی مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور آغاز کرده است و پس ازگذشت سال ها از شروع فعالیت این مجموعه شرکتی پیشرو در زمینه تولید و تأمین تجهیزات آزمایشگاهی است.

لیست خدمات پویا صنعت رشنو:

• تولید و تامین دستگاه های عمومی آزمایشگاهی
• تامین و واردات شیشه آلات و ملزومات آزمایشگاهی
• تولید انواع هود های شیمیایی و لامینار ،هود سقفی و تامین هود بازویی
• طراحی و تولید سکو و کابینت های آزمایشگاهی ، میز توزیین (طرح سوئدی و طرح آلمانی ) و کمد نگهداری مواد شیمیایی
• تامین و واردات انواع مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی، کیت های آزمایشگاهی و انواع محیط کشت
• تولید و تأمین دستگاه های کنترل کیفی رنگ و رزین، پلیمر و پلاستیک، خاک و بتن، متالورژی، کاغذ و کارتون، نساجی، کفش و چرم و دستگاههای تست محیطی

تجهیزات آزمایشگاهی آذین:

با بیش از 20 سال شرکتی معتبر در زمینه تولید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی است که با ارائه کیفیت مناسب خدمات خوبی را به پژوهشگران و افراد این صنف ارائه کرده است.

سلیمان تجهیز:

این شرکت با بیش از دو دهه سابقه به عنوان شرکتی پیش رو در زمینه ارائه خدمات تجهیزات آزمایشگاهی ، مواد شیمیایی، تحقیقاتی و کنترل کیفی، لوازم آزمایشگاهی و خرید و فروش دستگاه های ارزیابی مجهز فعالیت میکند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها