ردپای زنده‌گیری پرندگان شکاری در شاهرود/ ۶ ماموریت انجام شد

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود از دستگیری متخلفان زنده‌گیری پرندگان شکاری در شاهرود خبر داد و گفت: سه قطعه قمری، یک قطعه فاخته به‌علاوه دو بهله دلیجه از این متخلفان کشف شد.

ردپای زنده‌گیری پرندگان شکاری در شاهرود/ ۶ ماموریت انجام شد

علی‌اکبر قربانلو ضمن بیان اینکه متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری در شاهرود توسط عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست اکیپ گشت سیار دستگیر شدند، ابراز داشت: مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست پس از مطلع شدن از حضور شکارچی غیربومی در مناطق دشتی علی‌آباد پشت بسطام بلافاصله به منطقه موردنظر اعزام شدند.

وی بابیان اینکه مأموران موتورسیکلت با دو ترک سرنشین را در حال خروج از منطقه مشاهده کردند، افزود: راکبان با مشاهده متوجه خودرو سازمانی محیط‌زیست تغییر مسیر داده و درحالی‌که وسایل شکار و صید خود را به اطراف پرتاب می‌کردند متواری شده که با تعقیب و گریز کوتاه هر دو نفر دستگیر شدند.

فرار جواب نداد

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه یکی از متخلفان از توابع استان‌های جنوبی کشور بود، تصریح کرد: استفاده از تور و حفر گودال شگرد متخلفان برای زنده گیری پرندگان شکاری بود که درنهایت قصد انتقال آن‌ها به خارج از کشور را داشتند که به این هدف خود نرسیدند.

وی ضمن بیان اینکه فرد متخلف با دیدن اوضاع مجدد اقدام به فرار کرد که ساعاتی بعد توسط عوامل محیط‌زیست در همان محل دستگیر شد، تصریح کرد: درنهایت این و دو متخلف نیز با دستور مقام قضائی بخش بسطام تحویل کلانتری این شهر شدند.

قربانلو ضمن بیان اینکه پس از پیدا کردن محل چال متخلف و تفهیم اتهام محل اسکان وی با همکاری صاحب‌خانه مورد بازرسی قرار گرفت، افزود: در بازرسی محل اسکان یک دستگاه دوربین چشمی، یک قفس حاوی سه قطعه قمری، یک قطعه فاخته به‌علاوه دو بهله دلیجه کشف شد.

شکار ۹ قطعه کبک و ۱۰ قطعه کبوتر در رویان

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه در خبر دیگری پیرو گزارش‌های مکرر عوامل محلی شهر رویان مبنی بر ورود و خروج افراد مشکوک دریکی از باغات موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: پس از اخذ حکم محل مورد بازرسی واقع شد.

قربانلو در ادامه تصریح کرد: در این بازرسی یک قبضه سلاح دولول ساچمه زنی مجاز، تعدادی فشنگ ساچمه، چارپاره به‌علاوه لاشه تازه شکار شده ۹ قطعه کبک وحشی، لاشه ١٠قطعه کبوتر وحشی و یک عدد شوکر الکتریکی کشف و ضبط شد.

وی بابیان اینکه متخلف با قبول جرم در اولین ساعات روز کاری بخشی از جریمه ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست را واریز کرده است، افزود: البته پرونده این متخلف برای باز شدن ابعاد موضوع هنوز در دست بررسی مقامات قضائی است.

۲ هکتار مرتع در آتش سوخت

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه روز جمعه آتش‌سوزی داخل دره واقع در جنگل اولنگ شاهرود به یگان حفاظت مخابره شد، ابراز داشت: بلافاصله یک اکیپ از مأموران یگان حفاظت پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق محیط‌زیست شاهرود با تجهیزات لازم سریعاً عازم محل شدند.

قربانلو در ادامه تصریح کرد: با تلاش فراوان مأموران محیط‌زیست به‌تنهایی موفق به اطفا حریق شدند و چند ساعت نیز به‌منظور اطمینان کامل از خاموش شدن آتش در محل بودند که متأسفانه در این حادثه بیش از دو هکتار مراتع طعمه حریق شده بود.

وی بابیان اینکه در خبر دیگری روز جمعه مأموران یگان حفاظت گارد محیط‌زیست گروه سیار و منطقه حفاظت‌شده جنگل ابر موفق به دستگیری یک متخلف به همراه ِلاشه چهار سر خرگوش و خودروی پراید در دهانه میغان شدند، افزود: دو نفر دیگر نیز متواری شدند که این متخلفان غیربومی هستند و مدارک شناسایی شخص مسلح در داخل خودرو کشف و توقیف شد.

رئیس اداره محیط زیست شاهرود با بیان اینکه شکارچی پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق در استان گلستان دستگیر شد، اضافه کرد: این فرد با پنهان کردن گوشت شکار در داخل لباسشویی قصد فرار از معرکه را داشت که مأموران متوجه این شکار شدند در نهایت از منزل این متخلف ۱۰ کیلوگرم گوشت شکار کشف شد.

شاهرود یکی از شهرهای بزرگ شرق ایران و بزرگترین شهر استان سمنان است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها