۲ هزار تن از آبزیان چابهار امسال به چهار کشور صادر شد

سرپرست گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار آبزیان اداره‌کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: حدود ۲ هزار تن انواع آبزیان خوراکی و غیرماکول از ابتدای سالجاری تاکنون به کشورهای تایلند، مالزی، سریلانکا و پاکستان صادر شده است.

۲ هزار تن از آبزیان چابهار امسال به چهار کشور صادر شد

بهزاد امیری روز شنبه اظهارداشت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم جهت صادرات، واردات آبزیان و محصولات شیلاتی از طریق بندر چابهار به سایر کشورها بویژه کشورهای جنوب شرق آسیا با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، امکان صادرات محموله‌های یخچالی انواع آبزیان به بازارهای هدف ایجاد شده است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه در ابتدای سالجاری به علت عدم پذیرش مقاصد صادراتی و کاهش مصرف ناشی از افت بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بودیم اما امیدواریم با کاهش شیوع ویروس و عادی شدن شرایط، بازار صادراتی در ماه‌های آتی این افت جبران شود.

سرپرست گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار آبزیان اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان افزود: رونق صادرات آبزیان موجب کاهش هزینه‌ها برای صاحبان کالا و صادرکنندگان خواهد شد.

وی گفت: ۲۴ هزار صیاد در ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل تیس، شهرکنارک، رمین، زرآباد، پزم، هفت تیر شهر چابهار، بریس، گواتر، جُد، تنگ و پسابندر و ۶ شهرک و ناحیه صنعتی با بیش‌از ۱۰۰ واحد تولیدی صنایع شیلاتی در جنوب سیستان و بلوچستان فعال هستند.

امیری با اشاره به اینکه حدود یکهزار فروند لنج و یکهزار و ۵۰۰ فروند قایق صیادی مجوزدار در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در بنادر چابهار، دشتیاری و کنارک فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: سالانه صیادان این استان ۳۱ درصد صیدکل کشور، ۳۶ درصد صید آب‌های جنوب کشور و ۲۰ درصد کل تولید آبزیان کشور (صید و آبزی پروری) را انجام می‌دهند که این فعالیت‌ها چابهار و کنارک را در رتبه دوم صید در اقیانوس هند بعد از اندونزی و رتبه اول صید در غرب اقیانوس هند قرار داده است.

وی اظهارداشت: چابهار، دشتیاری و کنارک همچنین با دارا بودن ۴۲ درصد سهم صید در میان استان‌های جنوبی، ۴۰ درصد سهم صید ایران و تامین بیش‌از ۶۰ تا ۷۰ درصد ماهیان صنعتی نقش مهم و بسزایی در اشتغالزایی و اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها