روایتی از آزار و اذیت غیر قابل باور یک دوچرخه‌سوار!/ عکس

روایتی از آزار و اذیت غیر قابل باور یک دوچرخه‌سوار!/ عکس

حمید موسوی شاهد عینی یکی از وقایع ناگوار دوچرخه سواری در ایران است. او علاوه بر اینکه دوچرخه سواری می‌کند، کوهنورد و شناگر هم است. او نخستین منتشر کننده تصویری آزار و اذیت یک دوچرخه سوار است که به دلیل شدت ضربه برای بسیاری از مخاطبان غیر قابل باور بود.

موسوی در رابطه با تصویری که در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، می‌گوید: حدوداً یک هفته از این ماجرا می‌گذرد. شب حادثه من و چند تن از همرکابانم در حال تمرین دوچرخه سواری در خیابان پیام‌آوران به سمت پارک دولت شهر دزفول بودیم که یک موتور سوار با سرعت سرسام آوری از کنار ما عبور کرد و ضربه بسیار محکمی که مانند تازیانه بود به کمر دوستم نواخت. همرکاب دیگر ما یعنی آقای هادی کواز عکس آن را به ثبت رساند و من در اینستاگرام منتشر کردم.

وی ادامه می‌دهد: ما به عنوان دوچرخه سوار بارها شاهد چنین رفتارهای نادرست و غیر انسانی بوده‌ایم، اما پس از این ضربه، همرکابم به دلیل شدت دردی که احساس می‌کرد برای دقایقی از ادامه رکاب زدن باز ماند و در شوک بود. متأسفانه به دلیل سرعت بالای ضارب ما نتوانستیم پلاک موتور سوار را یادداشت کنیم تا بتوانیم در اختیاری نیروی انتظامی بگذاریم. این را هم بگویم اگرچه چندین مرتبه دوستانم در گوشه کنار ایران که تجربه‌ای مشترک داشته اند هنگام بروز چنین حوادثی به نیروی انتظامی مراجعه کرده‌اند، اما نتیجه چندانی نداشته است گویا اینکه ما دوچرخه سواران کاری غیر قانونی انجام داده‌ایم و خودمان مقصر اصلی حادثه شناخته شده‌ایم.

روایتی از آزار و اذیت غیر قابل باور یک دوچرخه‌سوار!/ عکس

موسوی گفت: متأسفانه همچنان در حوزه دوچرخه سواری فرهنگ سازی درستی انجام نشده است. این ضرورت احساس می‌شود که در حوزه فرهنگ عموی و اجتماعی کار زیربنایی و مداوم انجام بدهیم. زمانی طرح «همیار پلیس» اجرا می‌شد و تأثیر مثبتی بر روی کودکان داشت. خوب است که چنین طرحی در مدارس از دوران ابتدایی برای کودکان اجرا شود تا در سنین نوجوانی، جوانی یا بزرگسالی برای سرگرمی و شادی لحظه‌ای خودشان با جان انسان دیگری بازی نکنند.

این ورزشکار با اشاره به رعایت برخی از اصول ایمنی در دوچرخه سواری، در پایان یادآور شد: حتما دوستانی که می‌خواهند دوچرخه سواری کنند چه در شب یا روز پایبند به رعایت نکات ایمنی باشند. استفاده از کلاه، روشنایی عقب و جلو، لباس مناسب، زنگ، پرهیز از حرکات مارپیچ یا نمایشی از جمله نکات اولیه‌ای است که ایمنی دوچرخه سواران را بالا خواهد برد و سلامتی آنها را تضمین می‌کند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • صادق
    0

    انشا.الله دستش بشکن بی تربیت

  • موسوی
    0

    انشاالله به حق دست بریده قمر بنی هاشم، دستش از ریشه قطع بشه،، بی پدرا

  • ناشناس
    0

    بهتره بگید خدا هدایتش کنه.

  • مری
    0

    اینجاهرکاری کن فقط به مذهب کارینداشته باش متأسفانه ماشدیداازنظرفرهنگی سقوط ازادمیکنیم دقیقامثل اقتصادمون بورسمون سیاستمون علت اونم خودتون قضاوت کنید

  • nahid
    0

    با شکست وقطع شدن ویا حتی مردن اون فرد هیچی حل نمیشه این نشانه مرگ فرهنگی در کشورمونه به امید روزی که دست اختلاس گران ودزدان بی شرم از این مملکت قطع شه وبه فکر رشد فرهنگ وبقیه قسمت های عقب مونده بیوفتن

  • کریم احمدی
    0

    واقعا که بعضیها مریض و روانی هستن

  • امیر علی
    0

    در جامعه ای که همه بغض فرو خورده شدند اینطوری عقده های درونشون رو بر سر هموطن بیگناه خالی میکنن خداوند آخر و عاقبت کار را بخیر کند

  • میلاد
    0

    بشکنه دستش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها