هکرها اطلاعات ۲۰۰۰ افسر پلیس بلاروس را فاش کردند

هکرهای ناشناس در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به سرکوب اعتراضات خیابانی علیه رئیس جمهوری بلاروس و بازداشت معترضان که اغلب از شکنجه و ضرب و شتم در زندان شکایت کرده‌اند، اطلاعات شخصی دو هزار افسر پلیس بلاروسی را افشا کردند.

هکرها اطلاعات ۲۰۰۰ افسر پلیس بلاروس را فاش کردند

در بیانیه منتشر شده توسط کانال خبری اپوزیسیون "Nexta Live" در تلگرام آمده است: همزمان با ادامه بازداشت معترضان در بلاروس، ما به انتشار اطلاعات شخصی افسران پلیس در مقیاس گسترده ادامه خواهیم داد. دیگر هیچ‌کس حتی با داشتن نقاب و ماسک صورت هم ناشناس نخواهد ماند.

دولت مینسک ضمن رد اتهام بدرفتاری با بازداشت‌شدگان، اعلام کرد مسئولان این افشاگری را پیدا و آنها را مجازات خواهد کرد؛ اطلاعاتی شخصی که بخش عمده آن عصر شنبه منتشر شد.

اولگا چمودانووا، سخنگوی وزارت امور داخلی بلاروس گفت:‌ نیروها و تجهیزات در اختیار نهادهای وزارت امور داخلی شناسایی هویت و پیگرد قانونی اکثر مسئولان این افشاگری اطلاعات شخصی در اینترنت را ممکن می‌سازد.

ده‌ها هزار تن از طرفداران اپوزیسیون بلاروس روز یکشنبه علی‌رغم حضور شدید پلیس در خیابان‌های مینسک تظاهرات کردند. این راهپیمایی یک روز پس از آن صورت گرفت که پلیس بلاروس صدها معترض را در جریان راهپیمایی زنان در مینسک بازداشت کرد.

وفاداری نیروهای امنیتی برای توانایی الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس برای حفظ سلطه خود بر قدرت آن هم پس از انتخابات ریاست جمهوری جنجالی ماه گذشته حیاتی است؛ انتخاباتی که لوکاشنکو ادعای پیروزی قاطعانه در آن را دارد، در حالی که مخالفانش می‌گویند که در این انتخابات تقلب شده است.

نیروهای امنیتی برای مقابله با موج اعتراضات و اعتصاب‌ها هزاران تن از مردم را بازداشت کرده‌اند. آنها اغلب صورت‌های خود را با ماسک، نقاب یا کلاه‌های نیروهای ضدشورش پوشانده‌اند. برخی معترضان در جریان درگیری‌های فیزیکی ماسک‌های افسران پلیس را از صورت‌هایشان بر می‌داشتند.

نخستین فهرست از نام یک هزار افسر پلیس روز شنبه و عمدتا در تلگرام منتشر شد. دومین فهرست از نام بیش از یک هزار افسر پلیس دیگر عصر یکشنبه منتشر شد و افسران پلیس در شهر "برست" را هدف گرفت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها