۴۰درصد از فضای سبز ارومیه به شیوه نوین آبیاری می شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: ۴۰ درصد از فضای سبز ارومیه به صورت شیوه های نوین آبیاری می شود.

۴۰درصد از فضای سبز ارومیه به شیوه نوین آبیاری می شود

علی شایگان بیان کرد: با توجه به کاهش بارش ها و جلوگیری از هدر رفت منابع آب و رسالت شهرداری ها برای استفاده بهینه از این منابع در حال حاضر ۴۰ درصد از فضای سبز ارومیه به شیوه های نوین آبیاری می شود.

شایگان افزود: در سال جاری ۴۲هزار و ۶۵۰ متر مربع از فضاهای سبز ارومیه به شیوه های نوین آبیاری مجهز شده اند.

وی با اشاره به اینکه مساحت کل فضای سبز ارومیه حدود ۹۱۱ هکتار است، تصریح کرد: سرانه فضای سبز به نسبت جمعیت ارومیه ۱۱.۸۶ مترمربع است که با توجه به جمعیت شهری نیاز است این میزان سرانه افزایش یابد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه یادآور شد: در حال حاضر ۱۲۹ پارک در ارومیه وجود دارد و با توجه به پیشرفت های سریع که در سال های گذشته برای افزایش تعداد بوستان ها در ارومیه رخ داده طبق برنامه ریزی در آینده تعداد بوستان های ارومیه افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته یک میلیون نهال توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز تولید و علاوه بر کاشت در سطح شهر به شهرهای همجوار و حوزه آبریز دریاچه ارومیه نیز صادر شد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه ادامه داد: در مرحله نخست کشت گل‌های فصلی بیش از چهار میلیون بوته انواع گل های فصلی شامل اطلسی، بنفشه، جعفری و ابری در بوستان ها و فضاهای سبز ارومیه کاشته شد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها