کارهای وقت تلف‌کن که برای موفقیت باید ترک شوند!

انجام روزانه کارهای وقت تلف کن و بیهوده موجب هدر رفتن زمان و در نتیجه نرسیدن به موفقیت ها در زندگی است. با شناخت این فعالیت ها از اتلاف وقت جلوگیری کنید.

کارهای وقت تلف‌کن که برای موفقیت باید ترک شوند!

کارهای وقت تلف کن که برای موفق شدن باید از انجام آن‎ ها خودداری کنید

همه ما آرزو داریم که در زمینه ای خاص در زندگی خود موفق شویم . ممکن است این موفقیت در زمینه تجارت ، ورزش ، هنر، ساخت و ساز، موسیقی و یا کشاورزی باشد . این فعالیت ها مستلزم تلاش ، تمرکز و سطح بالای عملکرد ما هستند .

مسیر موفقیت همیشه با پیروزی ، شکست ، حواس پرتی و هدر رفتن زمان همراه است و در بیشتر مواقع ، دلیل شکست ما حواس پرتی و هدر رفتن زمان است . این دو عامل مخرب ترین عوامل در مسیر موفقیت هستند و در صورت عدم کنترل این عوامل حتی موفق ترین افراد هم در رسیدن به اهداف خود شکست می ‎خورند . امروزه در محل های کار شاهد اتلاف وقت و حواس پرتی هستیم.

در این قسمت از رازهای موفقیت در آخرین خبر به انواع مختلف حواس پرتی و اتلاف وقت که مانع موفقیت افراد و گروه ها می ‎شوند ، می ‎پردازیم .

1. به تعویق انداختن کارها
به تعویق انداحتن کار‎ها ، قاتل زمان است . به تعویق انداختن یعنی کار امروز را به فردا انداختن و با به تعویق انداختن کار ها شخص شروع به تنبلی می ‎کند و این امر باعث از بین رفتن شانس موفقیت او می ‎شود .برای جلوگیری از تعلل ، به سادگی کارها‎ی بزرگ را به کار‎های کوچک تقسیم بندی کنید و با توجه به اهمیت هر یک از این بخش های کوچک انجام دادن آن ‎ها را برای خود الویت بندی کنید .

برای مثال می ‎توانید روز خود را با انجام مهم ترین و حساس ترین قسمت شروع کنید زیرا بدن انسان در صبح از انرژی بیشتری برای انجام کار ها برخوردار است و پس از آن می‎ توانید به انجام کار ‎های کم اهمیت تر بپردازید و با انجام کار‎های بزرگ در بخش های کوچک ، می ‎توانید در مدت زمانی کوتاه کار‎های زیادی انجام دهید .

2. گوش دادن به نظرات خیلی زیاد
متخصصان جوان و یا کارافرینان معمولا در این دام می ‎افتند . این که از افراد زیادی بخواهید که درباره سرمایه گذاری ‎تان نظر بدهند کار کاملا اشتباهی است زیرا فقط تعداد کمی از این افراد حرفه ای و وارد هستند، در حالی که اکثریت آن ‎ها برای شما مضرند.

دریافت بازخورد در مورد اقدامات خود بسیار مهم است و با این وجود باید بدانید که چگونه توصیه های مفید و کارآمد را از توصیه های اشتباه فیلتر کنید .

پذیرفتن یک نظر اشتباه در مورد فعالیت های ‎تان ممکن است باعث به وجود آمدن شک در شما شود و شما را از هدف اصلی و رسیدن به موفقیت بازدارد و برای جلوگیری از این امر، فقط تعداد مشخصی از افراد را انتخاب کنید که بتوانید در مورد تصمیمات و اقدامات حرفه ای خود از آن‎ ها مشورت بخواهید .

3. ایمیل های غیر ضروری
یکی از روش های ارتباط برقرار کردن مدرن در محل های کار ایمیل است اما متاسفانه ما وقت زیادی را صرف جستجوی ایمیل ها می ‎کنیم و این کار نه تنها وقت ما را هدر می ‎دهد بلکه از هدف اصلی خود دور خواهد کرد و طبق مطالعات انجام شده ، خواندن ایمیل های بی ربط باعث کاهش تمرکز کارمندان و کاهش بازدهی آن ها حین کار می ‎شود و علاوه بر این در اکثر موارد بیشتر ایمیل های ارسال شده در یک دفتر کار معمولی مربوط به کارکنان همان دفتر است و این بدان معنی است که اطلاعاتی که در آن ها وجود دارد می ‎توانست به روشی متفاوت ابلاغ شود و خوشبختانه یک راه حل مناسب برای جلوگیری از اتلاف وقت ایمیل ها وجود دارد، که بهتر است در شروع کار سراغ ایمیل ها نروید و بعد از حداقل 1 ساعت کار مفید نگاهی به صندوق ورودی ایمیل خود بی‎اندازید .

این امر به شما امکان می ‎دهد تا به جای غرق شدن در صندوق ورودی ایمیلتان ، تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشید .

یکی از عواملی که باعث ایجاد ساعت ها حواس پرتی از کار در کارمندان می ‎شود اینترنت است . رفتن به اینترنت برای جستجو رسانه های اجتماعی خود ، حواس پرتی بزرگی است که ما با آن سر و کار داریم

4. اینترنت
یکی از عواملی که باعث ایجاد ساعت ها حواس پرتی از کار در کارمندان می ‎شود اینترنت است . رفتن به اینترنت برای جستجو رسانه های اجتماعی خود ، حواس پرتی بزرگی است که ما با آن سر و کار داریم . طبق تحقیقات صورت گرفته 80% از زمانی که کارمندان در اینترنت می ‎گذرانند ، هیچ ارتباطی با کار حرفه ای آن‎ ها ندارد .

اینترنت سایت های جذابی مانند صفحات رسانه های اجتماعی ، سایت های ورزشی، پرتال ‎های خبری . . . . دارد که برای جلوگیری از این حواس پرتی می ‎توانید از برنامه هایی که می ‎توانند این امکان را برای شما فراهم کنند که هر روز مقدار مشخصی از زمان خود را صرف گشت و گذار در اینترنت کنید ، استفاده نمایید .

5. نداشتن برنامه و یا برنامه ریزی درست
یکی از راه هایی که به وسیله آن می‎توانید زمان خود را در طول روز مدیریت کنید، برنامه ریزی است. برنامه یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی انجام وظایف خود در طول روز است . بی برنامگی ، راهی مطمئن برای اتلاف وقت شماست و بدون برنامه کار های شما بدون نظم خواهند بود و همچنین ممکن است برای بعضی کارها زمان زیادی صرف کنید و این گونه از انجام باقی کار ها غافل شوید .

همانطور که در نمناک اشاره کرده ایم این باعث می ‎شود که شما در انجام کار‎های خود ناکار آمد باشید و در رسیدن به هدف خود شکست بخورید . یک برنامه ریزی بد هم همان نتیجه را در پی خواهد داشت و پس بهتر است هر شب قبل از خواب برنامه خوبی برای روز بعد خود ترتیب دهید .

این به شما این امکان را می ‎دهد که خود را برای انجام کارهایی که موظف به انجام آن ها هستید ، آماده کنید و علاوه بر این شما می ‎توانید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که کار هایی که از اهمیت بالایی برخور دارند، زودتر از باقی کار های کم اهمیت تر انجام شوند و زمان بیشتری به آن ها در مقایسه با باقی کارها اختصاص دهید و که این یک روش خوب برای جلوگیری از اتلاف وقت است .

6. جلسات در محل کار
تقریبا 42% از کارکنان امروزه موافقند که جلسات در محل کار بهره وری را کاهش می ‎دهد . آن ها همچنین معتقدند که این کنوانسیون ها باعث اتلاف وقت نیز می ‎شوند و با وجود ارائه اطلاعات مهم در مورد شرکت هرازگاهی جلسات در محل کار می ‎تواند وقت کارکنان شرکت را تلف کند .

بنابراین می ‎توانید با پرس و جو در مورد دستور کار میزبان جلسه ، از این اتلاف وقت جلوگیری کنید و همچنین می ‎توانید با پرس و جو درباره اطلاعات جلسه ، اگر نیازی به حضور شما نیست در جلسه حضور پیدا نکرده و به انجام کار مفید تری بپردازید .

همنیطور می‎ توانید از برخی همکاران خود در جلسه حضور دارند بخواهید که بعد از اتمام جلسه اطلاعات داده شده در جلسه را به شما انتقال دهند که این کار باعث جلوگیری از اتلاف وقت شده و به شما این امکان را می ‎دهد تا وقت خود را به روشی عاقلانه تر سرمایه گذاری کنید .

در نتیجه . . .

شاید موارد گفته شده به ظاهر ساده برسند اما در واقع طبق نظر افراد موفق دنیا حواس پرتی ها و اتلاف وقت دلیل اصلی رکود و عدم موفقیت بسیاری از مشاغل است . ما با هوشیاری و دور بودن از آن ها می ‎توانیم در زندگی حرفه ای خود موفق تر شویم و علاوه بر این، نکاتی وجود دارد که به شما کمک می ‎کند تا از سرگرمی یا هدر رفتن وقت در محل کار خودداری کنید که آن ها را می ‎توانید در زندگی روزانه خود به کار بگیرید .

منبع: نمناک

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها