نماینده ای که خودروی دناپلاس گرفته:

محق دریافت این خودرو هستم/ می خواستم بفروشم تبدیل به دو ماشین کنم

مجلس یازدهم بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است، این بار به دلیل خودروی «دناپلاس». تحویل خودرویی با رانت، قیمت دولتی و به صورت اقساطی.

محق دریافت این خودرو هستم/ می خواستم بفروشم تبدیل به دو ماشین کنم

قرار است خودرویی که در بازار آزاد بیش از ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، با قیمت حدود ۳۰۰ میلیون و به صورت اقساط به نمایندگان مجلس تحویل داده شود. این در حالی است که بازار خودرو در ایران نابسامان است، مردم برای خرید خودرو به قیمت دولتی ماه‌ها باید در انتظار بمانند و یا در قرعه کشی با شرایط و محدودیت‌های سفت و سخت شرکت کنند.

اما ماجرا از چه قرار است؟ طبق سنت هر دوره مجلس، در همان هفته و ماه‌های آغاز به‌کار نمایندگان راه‌یافته به خانه ملت، مبلغی به‌عنوان ودیعه مسکن و خودرویی به‌صورت قسطی تحویل آن‌ها می‌شود، از این‌رو برای نمایندگان این دوره ۲۰۰ میلیون تومان به‌عنوان ودیعه مسکن درنظر گرفته شد و همچنین برای تامین خودروی نمایندگان نیز فرمی به آن‌ها تولید داده شد تا یکی از سه گزینه استفاده از خودروی مجلس با راننده و کسر هزینه‌ها از حقوق نماینده، تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی و کسر ماهانه ۵ میلیون از هزینه‌های دفتری نماینده و فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا پلاس یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود.

اکنون در حالی چنین رویکردی در مجلس یازدهم در دستور کار قرار گرفته است که آن‌ها خود را انقلابی می‌دانند و چه پیش از انتخابات و چه پس از حضور در مجلس، متعدداً و مکرراً شعار رفع مشکلات اقتصادی جامعه و معیشتی مردم را سر داده و می‌دهند.

حال زیر فشار افکار عمومی و رسانه‌ای که چند روزی است بر سر ماجرای دناپلاس به راه افتاده چند تن از نمایندگان مثل روح‌الله ایزدخواه، نماینده تهران و غلامرضا منتظری، نماینده گرگان از گرفتن خودروی دنا پلاس اتومات انصراف دادند و به‌نظر می‌رسد موج انصراف‌ها در روزهای آتی هم شدت پیدا کند. در مقابل برخی از نمایندگان نه تنها از دریافت خودرو با این شرایط انصراف ندادند بلکه اعلام کردند خواستار ماشین شاسی بلند هستند و این جریان به راه افتاده علیه مجلس از سوی دولت اداره می‌شود.

«علی جدی» نماینده شیروان در این باره می‌گوید: بنده خودروی دنا پلاس را تحویل گرفته‌ام، زیرا نماینده را محق این امکان می‌دانم.

وی افزود: در حال حاضر ۹ نفر به‌طور مستقیم با من کار می‌کنند که پنج نفر آن‌ها در شهرستان مشغول و چهار نفر دیگر در تهران فعالیت دارند. گاهی برای اینکه این افراد را برای پیگیری کاری به محلی بفرستم یا ماشین شخصی خودم را تحویل آن‌ها می‌دهم یا گاهی آن‌ها از ماشین شخصی خود استفاده می‌کنند.

نایب‌رییس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: بنده سه دفتر برای پیگیری امور مردم در شیروان، بجنورد و تهران دارم. به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت مراجعه مردم به دفاتر نمایندگان در مجلس، مجبور شدیم سه دفتر را فعال کنیم تا پیگیر امور مراجعه‌کنندگان باشیم. به تبع همین ملاقات‌ها باید کلی رفت و آمد داشته باشیم، حال باید پرسید موضوع عجیبی است که ماشینی به نماینده تحویل شود؟

جدی اظهار داشت: در حال حاضر امکانات یک بخشدار از یک نماینده به‌مراتب بیشتر است، ولی عده‌ای حالا که خودرویی به نماینده تحویل شده است روی به فضاسازی‌های منفی آورده‌اند.

خرید اقساط دناپلاس با سود ۱۲ میلیون تومانی

وی گفت: خودرو ۲۹۲ میلیون تومانی تحویل نماینده شده است که ایران خودرو بابت قسط‌هایی که خواهیم داد، ۱۲ میلیون هم سود خواهد گرفت که در مجموع ماشین دنا پلاس برای ما ۳۰۴ میلیون تومان درمی‌آید. ما یک بخشی از این پول را باید به مجلس قسط دهیم و یه بخش دیگر آن را به ایران خودرو. از طرفی ماشین را تا یک سال نمی‌شود فروخت، چون به‌نام مجلس است. بنده به‌دنبال این بودم که ماشین را بفروشم و تبدیل به دو ماشین کنم و یک ماشین را در اختیار دفتر تهران و ماشین دیگر را در اختیار دفتر شهرستان بگذارم که امور را بهتر اداره کنم که فعلاً با به‌نام خوردن خودرو به اسم مجلس این کار امکان‌پذیر نیست.

جدی در پایان خاطرنشان کرد: جالب است در دوره‌های گذشته مجلس به نمایندگان خودروهایی مثل ویتارا، سراتو و لندکروز دادند، اما حاشیه‌ای درست نشد، اما امروز که مجلس انقلابی خودروی ایرانی گرفته این همه سر و صدا به‌پا کردند. من حاضر بودم مجلس خودرو با راننده می‌داد و هزینه‌های ماشین را هم پرداخت می‌کرد و پس از چهار سال خودرو را از ما می‌گرفت، ولی حالا که این امکان داده نمی‌شود نیاز است خودرویی به ما داده شود ضمن اینکه وقتی این خودرو را تحویل گرفتیم نه می‌توانیم از سیستم موتور پول مجلس استفاده کنیم و نه مبلغی بابت حمل و نقل به فیش حقوقی ما اضافه خواهد شد.

اگر مجلس یک خودرو با راننده به من می‌داد، اصلاً به‌دنبال گرفتن خودروی قسطی نمی‌رفتم. به‌هرحال خودروی پژو پرشیا را تحویل گرفتم و از این بعد هزینه‌های خودرو با خود ما هست و از طرفی هم به‌نظرم باید بین ۳ تا ۳.۵ میلیون بابت خودرو از حقوقم قسط دهم

نماینده تهران: دناپلاس را تحویل نگرفتم

اقبال شاکری نماینده تهران با بیان اینکه من خودرو داشتم و ماشین دنا پلاس را از مجلس تحویل نگرفتم گفت: بعد از این حاشیه‌ها قرار شد شخص آقای قالیباف به‌عنوان رییس مجلس اظهارنظر کنند، اما باید بگویم که، چون من نماینده تهران هستم و محدوده بازدیدهایم کوچک است، استفاده از ماشین شخصی که داشتم برای این کار کافیست، ولی بحث نمایندگان شهرستان کاملاً متفاوت است، زیرا آن‌ها در طول شبانه‌روز ضرورت دارد در حوزه انتخابیه خود به جاهای مختلف بروند و نیاز به خودرو دارند.

وی افزود: من از شرایط بازپرداخت اقساط خودرو خبر ندارم، اما امکانات باید متناسب با وظایف مسئول باشد. با همه این تفاسیر هرچه‌قدر زندگی مسئولان نزدیک به زندگی مردم باشد، بهتر است.

بدون امکانات چطور پیگیر امور مردم باشیم

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز معتقد است که صحبت از تحویل خودرو به نمایندگان، خط جدیدی برای تخریب مجلس است. او می‌گوید: در دوره‌های قبل مجلس هم برای تامین ایاب و ذهاب نمایندگان خودرو می‌دادند که هیچ‌وقت محل حساسیت نبود، اما اکنون برای زیر سوال‌بردن مجلس این صحبت‌ها مطرح شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که در کل تحویل خودرو به نمایندگان، رویکردی درست و منطقی است؟ گفت: نماینده برای رفت و آمد خود باید چه‌کار کند؟ ما که از دولت سرویس نمی‌گیریم، پس چطور باید به مردم خدمت‌رسانی کنیم؟ نماینده، چون قرار است پیگیر امور مردم باشد اشکال ندارد که از این امکان برخوردار باشد.

علیرضابیگی با اشاره به اینکه دنا پلاس نگرفته است، گفت: چون بنده در مجلس دهم نماینده بودم و خودرو تحویل گرفتم دیگر خودرویی به من تعلق نمی‌گرفت.

نمایندگان مجلس باید هم‌تراز وزرا باشند

حسن لطفی نماینده رزن می‌گوید: براساس ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، نمایندگان هم‌تراز وزرا هستند، یعنی هم باید حقوق و هم امکانات آن‌‎ها را دریافت کنند. از این‌رو از رسانه‌ها خواهش دارم امکانات یک وزیر را به تصویر بکشید و سپس حقوق و مزایای نماینده را هم علنی کنند تا همه ببینند آیا ما هم‌تراز یکدیگر هستیم یا نه؟

وی اظهار داشت: من مایل هستم به نماینده هم به مانند وزیر خودرو و راننده بدهند و بعد از مسئولیت هم این امکان را قطع کنند.

لطفی با اشاره به اینکه در مجلس دهم پژو پرشیا تحویل گرفته است، اما از کیفیت لازم برخوردار نبوده است، گفت: این دوره هنوز دنا پلاس را تحویل نگرفتم، اما، چون سالی ۵۰ هزار کیلومتر تردد دارم گرفتن خودرو برایم نیاز است.

نماینده رزن در خصوص بازپرداخت مبلغ خودرو گفت: خیلی در جریان نیستم و موضوع برایم مبهم است، اما دوره پیش، ماهیانه از حقوق‌مان کم می‌کردند.

خرید قسطی پژو پرشیای ۱۵۵ میلیون تومانی

بهروز محبی‌نجم‌آبادی نماینده سبزوار گفت که جزو نماینده‌هایی بوده است که پژو پرشیا را برای تحویل انتخاب کرده است. او می‌گوید نماینده دائماً در رفت و آمد است و نیاز مبرم به خودرو دارد.

وی افزود: اگر مجلس یک خودرو با راننده به من می‌داد، اصلاً به‌دنبال گرفتن خودروی قسطی نمی‌رفتم. به‌هرحال خودروی پژو پرشیا را تحویل گرفتم و از این بعد هزینه‌های خودرو با خود ما هست و از طرفی هم به‌نظرم باید بین ۳ تا ۳.۵ میلیون بابت خودرو از حقوقم قسط دهم. این درخواست به سه ماه پیش برمی‌گردد و در کل، خودرو برای من حدود ۱۵۵ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

مردم نسبت به این امکانات حساس هستند

محمدرضا صباغیان‌بافقی نماینده مهریز و بافق گفت: من در روزهای گذشته خودرویی تحویل نگرفتم، چون از قبل، خودرو داشتم.

وی در پاسخ به اینکه آیا تحویل خودرو آن هم با امکان قسطی باعث بازخورد منفی در جامعه نمی‌شود؟ گفت: چون وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست، طبیعتاً آن‌ها روی این موضوعات حساس هستند و می‌گویند چرا ما نتوانیم از این امکانات برخوردار شویم، ولی نماینده‌ها بتوانند خودروی قسطی بگیرند؟

منبع: رویداد۲۴

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 59
  • علی
    0

    انشالله هرنماینده خودرو میگره وحق مردم را میخوره وکار مثبتی انجام نمیده خودرو که اقساطی میگیره بششه تابوت مرگش والا هرکی تو شهرما ناینده شده هیچی نداشته بعدش صاحب دوتا خونه ویلا کارخانه وماشین مدل بالا شده وبرامونم قیافه میگیره

  • روح
    0

    خدا لعنت کنه هر کسی که حق مردمو میخوره بیت المالو که که به آتیش تعبیره شده میخوره

    نظرات شما -
    • یک دانشجوی پسر
      0

      به نظر من ایشان به تمام مردم شهرش توهین کرده چون هر نماینده اگه مخلص باشه ناشی از انتخاب وطرز فکر مردم شهرشه

  • امیرعلی
    0

    پراید چرا نمیگیرن نماینده‌ها؟ مردم مگه دارن سوار چی میشن؟

  • حسن نصراله
    0

    اگراینها این خودرو گرفتندعیب نداره آقا یک اشتباه کردندگفتند مجلس انقلابی چرا این همه هجوم مهم این بود خرشان از رودخانه عبور کن بعدش گور پدر ملت تازه از زمان قدیم گفته اند پیغمبر می آید پرسیدند دندان دارد گفتند آری گفته شد آن هم برای خوردن می آید شما مگر این حکومت ََ حکومت حضرت علی به خاطر شرکت استاندار درمجلس اعیانی مواخذه شود د رحرف چرا حکومت علی داریم

  • ناشناس
    0

    چپاول بیت المال است نماینده قزوین واقعا خجالت آوره تازه بیشتر هم میخواد رو که رو نیست سنگ پا قزوینه

  • شهروند۱
    0

    مجلس انقلابی عجب اصطلاحی بکار بردید ، به کدام خدمت بمردم مینازید ، ازچی بگم گرانی ،تورم ،بی عدالتی ،پارتی بازی ... نان هم که ۵۰ درصد گرون کردید ، تخم مرغ هم که داره به ۱۵۰۰ میرسه ، بخدا مسئولین خدا نشناس مردم را بدبخت کردید ، بخدا از زندگی خسته ایم خسته . همش دروغ ، ریا کاری

  • پزشک سهمیه ای
    0

    ای شیطونا. بعد به قیمت بازار ازاد و قیمت روز میکنی توی پاچه ملت. ولی خودت قسطی پولوش میدی کلک

  • عجب
    0

    چكيده اي از متن : برخی از نمایندگان نه تنها از دریافت خودرو با این شرایط انصراف ندادند بلکه اعلام کردند خواستار ماشین شاسی بلند هستند و این جریان به راه افتاده علیه مجلس از سوی دولت اداره می‌شود. آن‌ها خود را انقلابی می‌دانند و چه پیش از انتخابات و چه پس از حضور در مجلس، متعدداً و مکرراً شعار رفع مشکلات اقتصادی جامعه و معیشتی مردم را سر داده و می‌دهند. عجب !!!!!!!!!!!!!!!

  • صابر
    0

    باز هم رسیدیم به حرف رضا شا وتعبیر دقیقش از مجلس ((طویله)) حق با او بود . نور به قبرت بباره لیاخوف روسی کجایی ؟؟بگو دقیقأ کجایی؟؟؟؟سر از خاک بردار وبرای یکبار دیگر هم شده اینها را به توپ ببند. واز دست مردم ایران مدال شجاعت بگیر.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اگر شورای نگهبان رو به توپ ببنده بهتره که اینا رو تایید صلاحیت کرد و کلی آدم درست حساابی رو رد البته ساختار خرابه هر کی بیاد احتمالا بخور بخور میکنه مگه استثنا

    • کمالی
      0

      آدم درست حسابیاتونم مجلس ششم دیدیم‌الان گرین کارت دارن و تو آمریکان

    • رضا
      0

      چندنفرگرین کارت گرفتن اسماشون داری بگوحرف زدن راحته تازه اوناادعایی نداشتن ماداریم درموردمجلسی صحبت میکنیم که باشعارمبارزه باگرین کارت بگیرهاسرکارآمدن اینهمه عکس العمل مردم بخاطر اینکه فکرمیکنن ازحضرات رودست خوردن وگرنه نماینده هم مثل بقیه جهت انجام کارهاش نیازیه یه سری امکانات داره ولی امکاناتی درحدمتوسط باشرایطی مثل بقیه مردم درچهارماه گذشته چندجلسه غیر علنی داشتیم چندطرح برای رفع مشکلات مردم داشتیم چه مشکلی حل شده فقط تمام هم وغمشونا گذاشتن قوانین راطوری اصلاح کنن که........

  • موسوی
    0

    توی شهرستان ما تا حالا هر کی نماینده شده قبلش کاسه گدایی دستش بود،،، الان تهرون دارن زندگی میکنن با کلی مال و منال،،،، همچی میگن به مشکلات مردم میخوایم برسیم انگار میخوان جوانها رو سر و سامان بدن،، انگار میخوان به منه ارباب رجوع شغل بدن یا وام بدن،، حضرت عباسی نماینده قبلی ما نامه های مردم رو هم بها نمی داد،،،، فقط دروغ،، دروغ،،، دروغ،،،، من خودم مشاور دوتاش بودم

    نظرات شما -
    • یک دانشجوی پسر
      0

      به خاطر اینه که اولا مردم درست انتخاب نمیکنند دوما ما مردم ازشون مطالبه نمی کنیم البته مطالبه به حق وشدنی وسوما ضعف در سیستم نظارتی کشور به نظر من هر مسئولی در هر سمتی باید گزارش عملکرد داشته باشه اگه واسه مملکتو ملت کار کرد نوش جونش پاداش بگیره نه اینکه هیچ کاری نکنه دزدی و رانت خواری بکنه ملت و دستگاه های نظارتی هم خواب باشند

  • نگین
    0

    یه کارخونه خودروسازی بدیدخوشحال بشه

  • س س
    0

    خدا لعنت کنه کسی رو که به این نماینده ها رای دادن

    نظرات شما -
    • کمالی
      0

      خدا خودتو لعنت کنه دورهای قبل که لیموزین پارس میدادن که الان خدا تومنه کجا بودی پطروس فداکار

  • ناشناس
    0

    اینا وقتی یه مسئولیتی میگیرند چنان زرق و برق دنیا چشمانشان را کور میکنه که حق خودشون میدونن.این یه رشوه هست به نمایندگان . مشکل کشور ما اینه که ما از ظالم بدمون میاد نه ظلم . خودمون به همون قدرت اگر برسیم بدتریم و حق خودمون میدونیم

  • صلوات بر محمد و آل محمد
    0

    خدایا تورو به حق حسین قَسَمِت میدم امام زمان برسان...

  • رابین هود
    0

    بزودی پول مردمو باید پس بدید زالوها

  • هاشم
    0

    راست میگی شمامحق هستی فقط ماملت هیچ حقی نداریم وکمی بلانسبت احمق بادست خودمان شماهاراانتخاب میکنیم میکنیم تا ن آقابالاسربعدش میشید طلبکاربایدفیلمهای التماستان موقع تبلیغات راپخش کنیم تامعلوم شه محق هستی یانه .

  • حسن
    0

    اگر این مسله صحت داشته باشه واقعا برای این مجلس .این ملت . این مملکت واین رییس مجلس که صحبت از بهبود وصع معیشت مردم میکرد متاسفم

  • سلام
    0

    انشاءالله باهمان خودرو که بیت المال است حق مردم ایران را می خورید کشته می شوید حرامتان باشد

  • شفیعی
    0

    نماینده طوری صحبت میکنه انگار ما به زور گفتیم بیا نماینده شو خوب مرد حسابی اینقدر ادم تو کشور هست که حاضره با جون و دل بیاد برای مردم کار کنه تا یک نام خوب ازش باقی بمونه پس وارد این عرصه نشو تا جا رو برای ادمهای مخلص خدا تنگ نکنی

  • کاربر ناشناس
    0

    شمهاالگوی طبری هستید ورشوه خورالهی کروناوسرطان بگیرید

  • صادق
    0

    خودروی قسطی نگوییم بگوییم خودروی نمک گیری !

  • سرباز ایرانی اسلامی
    0

    این بود ادعای حکومتی که اوایل انقلاب می گفت ما مدیران جمهوری اسلامی به پیروی از حکومت علوی مطابق قشر ضعیف جامعه خواهند زیست تا طعم تلخ فقر را چشیده و هرچه سریعتر برای ریشه کن شدن فقر اقدام عملی کنند از امام علی دم نزنید شما ها حکومت اسلامی بنی امیه هستید

  • جانباز آتش به اختیار
    0

    خجالت بکش مردک

  • ح
    0

    مجلس انقلابی دنا و پارس می گیره در حالی که مردم عادی نمی تونند پراید بخرند. سالی که خوش است از دنای ش پیداست

  • سعید
    0

    در اختیار گذاشتن امکانات تردد برای نماینده ها اشکال نداره.ولی نماینده اگر می خواد ماشین بخره میتونه از بازار ازاد بخره مثل مردم وگرنه نماینده مردم نیست .

  • سلام
    0

    خاک برسر این نمایندگان که اموال مردم را می خورید

  • سرما
    0

    مردم ایران ......هم محق زندگی بهتر هستند

  • خوش نشین
    0

    یارو انچنان دم از سرکشی به حوزه انتخابیه واین اراجیف میزنه که انگار مردم هیچی حالیشون نیست بابا ول کن این اراجیفو،شما فقط به اقوام واطرافیان خودت سر میزنی و مشکلات اناهرا حل میکنی بس کنین ،حقه بازهای دروغگو ،شما فقط به فکر پر کردن جیب خود واطرافیانتون هستین

  • یک دانشجوی پسر
    0

    این نماینده ها با این طرز فکرشون در حالی که مردم به نون شبشون محتاجند به شعور ما توهین میکنند واقعا قاطر هم برای این نماینده های مفت خور زیاده خدا وکیلی این نماینده ها برای اعتلای کشور و مردم چه غلطی کردند خدا رو قسم میدم به اه مظلومین و روح پاک و معطر تمام شهدا که حق این ملتو از مسئول کثیف و دزد و نجس بگیره مجلس قبل هم که اغلبشون رانت خوارو دزد بودند وهر شهری نمونشو داشت این ناشی ازاینه که مردم و مسئولین ذیربط در انتقاد و استیفای حق از مسئول نا کارامد و فاسد مسامحه و ملاحظه کرده اگه پا روی گلوی این مسئول بی مسئولیت بگذاریم حتما به صراط مستقیم هدایت میشه

  • صادق
    0

    نوش جانشون...ولی نمک گیر خودرو سازا نشن...واسه گرون کردنای چند باره شون...واسه مافیای خودروهای داخلی...یه دقت نظر هم داشته باشن برای مدیران شرکتهای خودرویی، که این همه سنگ تولید داخل رو به سینه میزنن ببینن خودروی خودشون واسه کدوم شرکته که واردات رو به این شکل ممنوع کردن... و خودروهای بی کیفیت رو با قیمتهای نجومی بخاطر حقوق نجومیشون به مردم قالب میکنن...

  • کاظم
    0

    اصلا چرا خودرو بگیرند،نماینده باید مثل مردم زندگی کنه و سختیهای مردم را درک کنند،البته اینا نماینده مردم نیستند

  • تحلیلگر
    0

    نگه دارن چون اگر نگیرن همشون یک نفر میگیره....مطمعن باشن که این ماشینا دیگه به دست سازنده اش نمیرسه

  • رضاطهماسبی
    0

    سلام.به نظرم باید به همه ی مردم با این شرایط بدهند.نه اینکه از نماینده پس بگیرن

  • شهریار
    0

    با سلام اینها خوردرو را پس نمیدهند امدن مجلس برای همین چیزها بیخودی هم روان ملت را درگیر این مسائل نکنید

  • موسوی
    0

    کاشکی دیگه روز اول ورود به مجلس قسم نامه نمی خوندن و هم قسم نمی شدن،، ای بزنه تو. کمر آدم دروغگو که بلند نشه بحق جدم.

  • اا
    0

    سواره غم پیاده نیست

  • طاها
    0

    به نظر من باید قوه قضاییه به موضوع ورود کند،که چطور خودرو ساز حاضره به نماینده مجلس خودرو دنا پلاس بدهد،ولی بیچاره ای که سالهاس ثبت نام کرده هنوز در انتظاره خودرو باشه؟؟در صورتی که تحریم رو بهانه میکنن برا خودروهای پارک شده در پارکینگها که بعضی هاشون قطعه ای لازم دارن که تحریم هستیم نمیشه تحویل مشتری بدهیم...الی برکت الله به این قوم ظالمین..

  • عبدالله
    0

    سلام آقای نماینده اینکه شمارا نماینده انقلاب خواندیم ورای دادیم به این جهت بود که انقلابی عمل کنید نه اینکه خودت رابا وزیر دولت آقای روحانی مقایسه کنیدبدان که درمسیر قطار انقلاب ایستگاه هاخیلی زیاد است وهرلحظه هم لحظه انتخاب. با انتخاب می توانید در داخل قطار باشی ودردهارا تحمل کنید یا رفاه غیر متعارف بخاطر نماینده شدن می خواهید برو به .. تاریخ بپیوند که هل من مزید می طلبد است.

  • گندمی
    0

    فقط اسم ترامپ بد رفته کلا حقوقش رو هر ماه میده برای هزینه ی درمان کرونا ، حالا اینا شب میخوابن صبح پا میشن یه جنسی باید گرون بشه

  • ملت
    0

    کی اون روز میرسه مردم انقلاب فرهنگی پیدا کنند رای خود را ب عقل نفروشن عقل خودرا ب دزدان درای کاراییب ایران نفروشن و مسولین رو برای همیشه ب درب بستع ای بریزن ک بوی تعفن بی مسولیتی بی کفایتی بی غیرتیو وطن فروشی رو برای همیشه تموم کنند ای کاش زنده باشم ببینم مردم جایی ک دیدن کالایی گرون هست نخرن...مسولی ک دیدن کاری نمیکنه توبه کنند رای ندن همبستگی داشته باشن و برای فرزندانشان زندگی و ایندع رو بسازند این خانه از پی ویران است پدران و مادران ما رو ب سخت کوشی و کوته فکری و تنبلی تربیت کردن جای عقل رو دین گرفته و جای دین رو خودپرستی گرفته

  • علی
    0

    نماینده بودن حقوق بگیرند کاری برای مملکتش انجام ندهد چهل سال است که استرس زندگی مکنیم هر روز با گرانی مواجه هستیم یاخدرو صدها برابرگران می کنند یروز سیب زمینی یا کوچه یا تخم مرغ یاخونه یا سکه یا دلار

  • ا
    0

    خیر نبایدبگیرند نماینده فرستادیم که گره ازمشکلات مردم باز کنه نه ازخودش

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بهمین خیال باش

  • جواد
    0

    دیگه توی هیچ انتخاباتی شرکت نمی کنم شرکت کنم که آقایون دنا پلاس توربو بگیرند و پراید هم گیر مردم عادی نیاد!!!!

  • فاضل
    0

    من که محق نبودم نگرفتم یکی دیگه محقش شاسی بلند بوده . هر کسی در این عالم محقی دارد و بعضی ها مثل ما بی محق اند

  • فاضل
    0

    >راستی دیروز ، پریروز یک عده از محقان می گفتند که این خودرو ها برای مجلس سند خورده و آخر دوره توی مزایده فروخته میشند داداش کلاه سرت نره ماشین بی سند رو دستت میمونه از ما گفتن

  • آذین
    0

    نباید به نمایندگان داد اونا روانتخاب کردن که مشکلات مردم روحل کنن نه اینکه رفتن درنازونعمت خوش بگذرونن.کاش اونایی که به پست ومقامی میرسند وجدان کاری داشتن

  • کار بر ناشناس
    0

    خیلی رو این مجلس انقلابی حساب باز کرده بودیم. در پوست نمی گنجیدیم که همچه مجلسی بعد این سال ها تشکیل شده باشه. اما نمی دانستیم رو کسی حساب باز نکنیم تا امتحان پس نداده باشه! اونم مشخص شد با یک خود رو خودشونو از ملت جدا کردن! متاسفم چقدر زود این اتفاق افتاد مردم در چه وضعیتی بهشون رای داد .اونم با یک امیدی! حالا چه تو پارکینگ بذارن یه استفاده کنن چه فرقی می کنه!! اونا نباید سر سونو سر دیگران بذارن اینکارا رو می کنن .اونا باید بدونن شعار رز اول شون چه بود و چه نام قشنگی بعنوام مجلس انقلابی رو شون گذاشته بود. ولی بدونن این مردم هم سال ها مجبورن حرف خانواده شونو بخورن تو نوبت باشن ولی نتونن خود رو شونو با هزار قرض و قروضی که پول شو جور کردن دادن تو نوبت باشن. اگر خون مسئولین رنگین تره ما بدونیم!!! خواهشا فقط شهدا و زندگی شون یادشون نره!! چرا تو دل ملت جا شدن!

  • کار بر ناشناس
    0

    پس اینایی که خودرو گرفتن همه بی ماشین بودن تا حالا؟! حالا خودو هم می گفتن خوروی معمولی! کسی هم صداش در نمیومد. خلاصه از امتحانات ای دنیا در رفتن خیلی سخته!! بی جهت نیست هر جا چشم کار می کنه عکسشهید عریز سردار دل ها رو می بینه. چهل سال شوخی نبست تو همه عرصه ها بی مزدو منت تلاش کرد ! تازه خودشو مدیون ملت دونست! آخرم خدا چه مزدی داد. دشمنانش هم تصور نمی کردن! خدا الکی چیزی به کسی نمی ده. فقط اینو فهمید انقلابی موندن از انقلابی بودن مهم تره!

  • همشهری جدی
    0

    شرایط نمایندگان مجلس سوئد، یکی از کشورهای فوق پیشرفته دنیا را مشاهده کنید -این مجلس فقط سه خودرو دارد برای مناسبت‌های رسمی -انتظار اینست که نمایندگان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند -تا سال ۱۹۵۷ (۱۳۳۶) حقوق اصلاً دریافت نمی‌کردند، الان حقوقشان ۴۰۰۰۰ کرون سوئد است کمتر از حقوق یک معلم ساده -برای رفت و آمد، کارت بلیط اتوبوس و غیره سالیانه به آنها داده می‌شود -نمایندگان حق ندارند حقوق خود را بالاتر ببرند -فقط به نمایندگانی آپارتمان مسکونی داده می‌شود که ساکن استکهلم نبوده باشند -آپارتمان ۴۵ مترمربعی بدون اتاق خواب جداگانه -دوست و فامیل‌شان حق ندارند شب را در آنجا سپری کنند، مگر اینکه هزینه اقامت آن شخص را بپردازند -در مجلس گارسون وجود ندارد، هر نماینده هزینه غذای خودش را می‌پردازد و ظرف غذای خودش را می‌شوید -نماینده دستیار ندارد، منشی ندارد، خودش برنامه‌های کاری خود را تنظیم می‌کند و تلفن‌هایش را جواب می‌دهد -اگر تاکسی کرایه کند انتظار اینست که نزدیک‌ترین مسیر را انتخاب نماید -مجلس اشتراک رسانه‌های مهم‌تر کشور را دارد و همه رسانه‌ها برای نمایندگان رایگان است که مشترکاً استفاده کنند -اگر بخواهند سفر کاری بروند باید ارزانترین گزینه مثلاً کوپه ارزان‌تر قطار را انتخاب کنند.

  • کار بر ناشناس
    0

    نماینده های گرامی که خودرو دنا دریافت کردید یک لحظه تفکر بالاتر از شصت سال عبادته! حالا گرفتید شاید متوجه نبودید چه اشتباهی کردید اگر اسم انقلابی رو شما نبود با یه جورایی خونه دلا رو تحمل می کردیم!! ولی بخدا این اسم هزاران ارزش داره ما در مقامی نیستیم شما رو نصیحت کنیم تو شما افراد فرهیخته و شریفی هستن که سال ها در مجلس در مسند نمایندگی بودن! بیایید این شان با ارزش را حفظ کنید .شرف اینه با شهامت مثل بعضی ها اسم تونو خط بزنید پس بدید .برای شهدا ونظام اینکارو بکنید بعد ببینید خدا چه چیزی بشما می ده. بخدا این ملت خیلی دل شونو نمک باشیدن. ملت ما ملت نجیب و قدر شناس هستن. مرگ و زندگی هم دست خداست. تو این ایام اونایی که ماشین های خیلی گران قیمت تر از شما داشتن با کرونا نمردن! اگر مرد و مردانه با شهامت با یه عذر خواهی درست کردید بدونید اینقدر ارزش پیدا می کنید و اونروز افتخار می کنیم چه نمایندگانی داریم و انقلابی بودن شما برای ما مفهوم خواهد داشت!

  • ن س
    0

    با پراید هم میتوان به امورات رسیدگی کرد نمایندگان با پول خودشان هر ماشینی میخواهند بخرند ولی از بیت المال دولت فقط پراید تحویلشان دهد بعد از اتمام دوره نمایندگی پس بگیرد ودر مزایده بفروشد وبه بیت المال برگردد اگر هم نمایندگان سیرمونی ندارند و برای درو کردن پول و اموال امده اند انصراف دهند به نمایندگان قبلی هم هر اموالی بذل و بخشش شده پس بگیرند یا پولش را از اموالشان ضبط کنند چون مال مردم است و حرام

  • واویلا
    0

    خداروشکر میکنم مانند احمق ها توانتخابات مجلس شرکت نکردم چون سرابی بیش نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها