فوت ۷ نفر بر اثر کرونا در اردبیل/کرونا همچنان قربانی می گیرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا و فوت ۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

فوت ۷ نفر بر اثر کرونا در اردبیل/کرونا همچنان قربانی می گیرد

شهرام حبیب زاده در گفتگو با، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۴۴ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۳۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

حبیب زاده از فوت ۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به بیماری در استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر شهرهای اردبیل، خلخال، مشگین شهر و گرمی در وضعیت قرمز، شهرهای پارس آباد، بیله سوار، نمین، نیر و سرعین در وضعیت زرد، و شهرهای کوثر و اصلاندوز در وضعیت سفید قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با توجه به افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری بوده و توصیه می‌شود استفاده از ماسک هم از طرف مسئولین و هم مردم شریف استان رعایت شود تا به عنوان یک فرهنگ عمومی مناسب آید چرا که این روزها شاهد کاهش نسبی استفاده مردم از ماسک هستیم و این موضوع بسیار خطرناک و تهدیدی برای سلامت هم استانی است.

فوت ۷ نفر بر اثر کرونا در اردبیل/کرونا همچنان قربانی می گیرد

وی خاطرنشان کرد: با عادی سازی شرایط و بی توجهی نمی‌توان به مقابله با این بیماری پرداخت، لذا همکاری و هم افزایی نهادهای دولتی و خصوصی و عموم مردم برای مقابله با این ویروس خطرناک لازم و ضروری است و همچون روزهای اول باید به مقابله با این بیماری بپردازیم.

حبیب زاده با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی جامعه پزشکی و کادر درمان، آمار کل بهبود یافتگان در استان اردبیل را ۶ هزار و ۶۱۷ نفر عنوان کرد و گفت: بهبود یافتگان می‌توانند پس از طی یک ماه بهبودی با مراجعه به مراکز درمانی با اهدای پلاسمای خود در بهبودی بیماران مبتلا به سهیم باشند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها