نرخ اشتغال زنان هرمزگان ۲.۵ درصد از میانگین کشوری کمتر است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: نرخ اشتغال زنان هرمزگان ۲.۵ درصد از میانگین کشوری کمتر است

نرخ اشتغال زنان هرمزگان ۲.۵ درصد از میانگین کشوری کمتر است

مریم یگانه صبح پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه استان هرمزگان در انتصاب مدیران زن رتبه الف را گرفت افزود: در کارنامه سه ساله کشور و با حضور دکتر همتی به عنوان استاندار هرمزگان با انتصاب ٢٢ درصدی مدیران زن، هرمزگان موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

یگانه گفت: درصد انتصاب مدیران زن از ٩ / ١ درصد در سال ٩۶، به ٢٢ درصد در سال ٩٩ رسیده است که نشان از حسن توجه و نگاه ویژه دکتر همتی استاندار دولت تدبیر و امید به جایگاه زنان در استان هرمزگان است.

وی اظهار امیدواری کرد: که با تدابیر استاندار هرمزگان به مدیریت بانوان ٨ درصد از ٣٠ درصد مصوب انتصاب مدیران زن در استان، تا شش ماهه پایان سال ٩٩ با تدابیر لازم محقق شود.

مدیر کل زنان و خانواده استانداری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته دفاع مقدس به تشریح شرح وظایف تکلیفی و عملکرد حوزه زنان و خانواده استانداری هرمزگان پرداخت.

یگانه برنامه های این حوزه را در دو محور و شاخص فعالیتی تعریف کرد و گفت: در شاخص کلی و ملی ابلاغ و سیاست های ریاست محترم جمهوری شاخص عدالت جنسیتی برابر ماده ١٠١ و ١٠٢ قانون ششم توسعه است و دیگری شاخص حوزه زنان و خانواده می باشد، که به رصد آسیب های اجتماعی و فرهنگی در سطح استان و اخذ تدابیر لازم می پردازد.

یگانه ضمن اشاره به رونمایی و تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در تیرماه٩٩ گفت: برابر با شیوه نامه اجرای این سند برنامه و فعالیت هایی در دست اقدام است که در شش ماه دوم سال اجرا می شود.

وی افزود: اجرای طرح ملی گفتگوی خانواده، انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح تاب آوری در سه شهرستان میناب، قشم، رودان و رصد آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان های استان از جمله اقداماتی بود که همزمان با تصویب سند ارتقای زنان اجرا شد.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان از برگزاری دوره های آموزشی در مبحث توانمندسازی اقتصادی زنان آسیب دیده و سرپرست خانوار خبر داد و افزود: انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی با بانک توسعه و تعاون و صندوق کارآفرینی امید از جمله اقدامات مهم توانمندسازی زنان می باشد.

یگانه ایجاد بازار فروش آنلاین در اپلیکیشن های مجازی به منظور توسعه مشاغل خانگی، انعقاد تفاهم‌نامه با اداره پست، ایجاد درگاه و غرفه های مجازی و ارتباط با پلتفرم e.bazar و معرفی زنان کارآفرین ، تفاهم نامه سه جانبه با اداره کل فنی و حرفه ای و اداره کل امور زنان و خانواده و شرکت کاردوک در بخش فضای کسب و کار و اتصال به بازار را از سایر اقدامات این اداره‌کل در زمینه اشتغال زنان عنوان کرد.

مشاور امور بانوان استانداری هرمزگان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان نسبت به دو دولت قبل افزایش یافته است گفت: نرخ اشتغال زنان استان ۲.۵ درصد از میانگین کشوری کمتر است که برنامه‌ریزی شده که این آمار ارتقا پیدا کند.

یگانه بازاریابی، راه اندازی بازارچه، حمایت از کسب‌وکارهای خانگی و برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین از جمله برنامه‌های آینده این اداره‌کل دانست.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه اداره‌کل امور زنان و خانواده استان، در تعامل و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها و در مسیر سیاست‌گذاری در حوزه زنان فعالیت می‌کند گفت: یکی از آسیب های جامعه را کودکان بازمانده از تحصیل است که طبق تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ١٩٠ میلیارد ریال داشتیم در ۴منطقه از حوزه شرق استان ٧۵ مربی سواد آموزی پرورش دادیم که بتوانیم اقدامات لازم را در جذب، آموزش و نگه داشتن کودکان بازمانده از تحصیل انجام دهیم و لازم به ذکر است که ۴۵١ کودک مقطع ابتدایی جذب شده که این نشان از تلاش همکاران در حوزه آموزش و پرورش استان است.

یگانه ضمن اشاره به اینکه اداره کل امور زنان و خانواده استانداری دبیر متناظر کنوانسیون حقوق کودک در استان میباشد گفت: در این حوزه وظایف تکلیفی برای احقاق حق کودکان بر عهده ما قرار دارد که از اعم آن می توان به رسیدگی به حقوق کودکان اتباع از پدران خارجی و بحث آموزش، شناسنامه و… عنوان کرد که همکاران ما در وزارت دادگستری مستقیماً بر این موضوع ورود پیدا کرده اند.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته را رسیدگی و مشاوره قضایی به ٢۵۶ پرونده قضایی در یک هفته با همکاری مراکز تسهیلگری و تعامل با همکاران حوزه دادگستری و قاضی و مشاور خانواده عنوان کرد و گفت: امیدواریم که این میز خدمت به صورت مستمر در حوزه زنان اتفاق بیافتد.

یگانه در پایان ضمن اعلام برنامه های راهبردی و چشم انداز یک ساله زنان گفت: بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار، ایجاد بانک اطلاعاتی مدیران زن، توانمندسازی سیاسی زنان، راه‌اندازی بازارچه‌های موقت در شهرستان‌ها از مهمترین برنامه‌های آینده اداره‌کل امور زنان و خانواده استان است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها